AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Har dere noen tips til meg? Jeg er alvorlig deprimert, har sosial angst, angst, PTSD, bulimi og unnvikende pf. Orker så vidt å ta vare på meg selv og nå har jeg utsatt jobbstart i tre år og skjønner at psyken har blitt verre og ikke bedre. Likevel mener alle jeg skal bli bedre av dette, så jeg må bare hoppe ut i det. Problemet er at jeg vet jeg kommer til å skade meg alvorlig når jeg starter fordi jeg takler ikke det sosiale (skal starte på sykehjem, de fant ikke noe mer passende. Er utdannet vernepleier. Jeg kunne blitt satt til en annen meningsløs jobb men de ønsker jeg skal jobbe en plass som jeg kan bli værende i framtiden). Er så sliten. Så samtidig som at jeg ikke holder ut en hverdag uten mening så skremmer dette meg! Jeg ser ingen mening med livet og ser ingen mening med pushe meg til noe jeg kommer til å hate hvert eneste sekund av. Har dere noen mestringsstrategier? Det er så mørkt Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Du har alvorlig depresjon, sosial angst, angst, PTSD, bulimi og unnvikende pf. Er det noe du er medisinert for? Hvis du ikke er medisinert for dette bør du få medisiner ASAP. Det høres veldig rart ut at de mener du skal ut i en sånn type jobb når du sliter såpass som du gjør. Jeg hadde også alvorlig depresjon og sosial angst og gikk ut i jobb. Det endte med oppsigelse etter 3 måneder fordi jeg ikke klarte å gjøre jobben. Er du i behandling på DPS? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 (endret) Altså, jeg skjønner at helsevesenet mener at jobb og aktivitet er bra og sånn, det er det jo, men når man har ALVORLIG depresjon og sosial angst og alt det der så må man blir bedre FØR man begynner i en sånn jobb. Dette må man medisineres for. Jeg tror ikke man blir kurert av alvorlig depresjon fordi man begynner i en jobb. Hvis du har utsatt dette i 3 år så kanskje du kan gi det en sjanse? NAV krever jo også arbeidsutprøving i forhold til uføretrygd. Endret 31. juli 2022 av Everybody 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Everybody skrev (11 minutter siden): Du har alvorlig depresjon, sosial angst, angst, PTSD, bulimi og unnvikende pf. Er det noe du er medisinert for? Hvis du ikke er medisinert for dette bør du få medisiner ASAP. Det høres veldig rart ut at de mener du skal ut i en sånn type jobb når du sliter såpass som du gjør. Jeg hadde også alvorlig depresjon og sosial angst og gikk ut i jobb. Det endte med oppsigelse etter 3 måneder fordi jeg ikke klarte å gjøre jobben. Er du i behandling på DPS? Everybody skrev (9 minutter siden): Altså, jeg skjønner at helsevesenet mener at jobb og aktivitet er bra og sånn, det er det jo, men når man har ALVORLIG depresjon og sosial angst og alt det der så må man blir bedre FØR man begynner i en sånn jobb. Dette må man medisineres for. Jeg tror ikke man blir kurert av alvorlig depresjon fordi man begynner i en jobb. Hvis du har utsatt dette i 3 år så kanskje du kan gi det en sjanse? Herlighet TAKK for at dere ser meg! Føler ingen andre har gjort det har fått elendig oppfølgning av DPS. Jeg er kjemperedd for at det skal ende i selvmord, jeg vil ikke dø. Jeg er dessverre behandlingsresistent, ingen medisiner har fungert (det vil si Wellbutrin og Zoloft). Jeg får ikke prøve mer medisiner.. jeg har vært syk så lenge og hatt tydelig symptomforverring i arbeid, så jeg forstår ikke hvordan de kan mene at jeg skal bli bedre denne gangen? Jeg vil bli frisk(ere) og jobbe, det er alt jeg vil, men føler meg ikke klar enda. Så føler meg som at de skal pushe meg og se hva som skjer. Ts Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Da må du enten prøve flere medisiner eller få noe eksponeringsterapi eller annen form for terapi. Jeg kan kjenne meg igjen å få elendig oppfølging av DPS. Man må finne ut av det meste selv og klare seg selv. For meg ble medisiner redningen, men det måtte jeg finne ut av selv. Hvis du har blitt verre av arbeid før så er muligheten for at det skjer igjen. Kanskje du skal gi det en sjanse? NAV krever også arbeidsutprøving i forhold til uføretrygd. Det finnes også andre jobber man kan gjøre som kanskje ikke trigger deg like mye som å jobbe på et sykehjem hvor det er folk overalt og man må være sosial hele dagen. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herlighet TAKK for at dere ser meg! Føler ingen andre har gjort det har fått elendig oppfølgning av DPS. Jeg er kjemperedd for at det skal ende i selvmord, jeg vil ikke dø. Jeg er dessverre behandlingsresistent, ingen medisiner har fungert (det vil si Wellbutrin og Zoloft). Jeg får ikke prøve mer medisiner.. jeg har vært syk så lenge og hatt tydelig symptomforverring i arbeid, så jeg forstår ikke hvordan de kan mene at jeg skal bli bedre denne gangen? Jeg vil bli frisk(ere) og jobbe, det er alt jeg vil, men føler meg ikke klar enda. Så føler meg som at de skal pushe meg og se hva som skjer. Ts Anonymkode: 66f3f...59b Kun fått prøve to medisiner?? Anonymkode: b1749...164 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Everybody skrev (18 minutter siden): Da må du enten prøve flere medisiner eller få noe eksponeringsterapi eller annen form for terapi. Jeg kan kjenne meg igjen å få elendig oppfølging av DPS. Man må finne ut av det meste selv og klare seg selv. For meg ble medisiner redningen, men det måtte jeg finne ut av selv. Hvis du har blitt verre av arbeid før så er muligheten for at det skjer igjen. Kanskje du skal gi det en sjanse? NAV krever også arbeidsutprøving i forhold til uføretrygd. Det finnes også andre jobber man kan gjøre som kanskje ikke trigger deg like mye som å jobbe på et sykehjem hvor det er folk overalt og man må være sosial hele dagen. Ja det er veldig slitsomt når man i utgangspunktet har nok med seg selv, men jeg mener det tusen takk for at du deler din erfaring! Jeg skal prøve å få gjort noe annet, men er så sliten av å krangle med NAV. De vil som sagt ha meg i noe langsiktig. Jeg sa «sett meg i en jobb uten sosial kontakt og enkelt arbeid, pakke bøker eller noe det skal jeg klare en dag i uka».. Det er visst ikke slik det funker.. Jeg er bare desperat etter noe som kan hjelpe, men tiden renner ut. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kun fått prøve to medisiner?? Anonymkode: b1749...164 Ja. Jeg har blitt feildiagnostisert så mange ganger nå og de bytter hoveddiagnoser hele tiden. Uansett får jeg ikke prøve noe annet, hverken fastlege eller psykiater lar meg prøve noe mer selv om jeg har et sterkt ønske om dette. TS Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja det er veldig slitsomt når man i utgangspunktet har nok med seg selv, men jeg mener det tusen takk for at du deler din erfaring! Jeg skal prøve å få gjort noe annet, men er så sliten av å krangle med NAV. De vil som sagt ha meg i noe langsiktig. Jeg sa «sett meg i en jobb uten sosial kontakt og enkelt arbeid, pakke bøker eller noe det skal jeg klare en dag i uka».. Det er visst ikke slik det funker.. Jeg er bare desperat etter noe som kan hjelpe, men tiden renner ut. Ja. Jeg har blitt feildiagnostisert så mange ganger nå og de bytter hoveddiagnoser hele tiden. Uansett får jeg ikke prøve noe annet, hverken fastlege eller psykiater lar meg prøve noe mer selv om jeg har et sterkt ønske om dette. TS Anonymkode: 66f3f...59b Tiden på aap er vel begrenset. Før eller senere må du i arbedsutprøving. Anonymkode: 87760...fa5 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tiden på aap er vel begrenset. Før eller senere må du i arbedsutprøving. Anonymkode: 87760...fa5 Jeg skal prøve, bare redd for hvor det ender. Skulle ønske jeg var i litt bedre form, bare. Ts Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herlighet TAKK for at dere ser meg! Føler ingen andre har gjort det har fått elendig oppfølgning av DPS. Jeg er kjemperedd for at det skal ende i selvmord, jeg vil ikke dø. Jeg er dessverre behandlingsresistent, ingen medisiner har fungert (det vil si Wellbutrin og Zoloft). Jeg får ikke prøve mer medisiner.. jeg har vært syk så lenge og hatt tydelig symptomforverring i arbeid, så jeg forstår ikke hvordan de kan mene at jeg skal bli bedre denne gangen? Jeg vil bli frisk(ere) og jobbe, det er alt jeg vil, men føler meg ikke klar enda. Så føler meg som at de skal pushe meg og se hva som skjer. Ts Anonymkode: 66f3f...59b Hva om du begynner helt fra bunnen av, feks 10 % jobb og så trener du deg opp med tiden til hjelp? Det gjorde jeg, og det hjalp meg. Men jeg brukte lang tid, tok små skritt. Anonymkode: 216ef...74e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 (endret) Du har prøvd to medisiner og de kaller deg behandlingsresistent? Hva får du ellers av hjelp? Beklager hvis du alt har skrevet det, jeg leste litt fort gjennom. Skjønner du gruer deg, men du skal vel ikke rett i full jobb? Enig med den over om at å starte med sånn 10% også prøve jobbe deg opp vil være lurt. Jeg har ikke vært i direkte arbeidsutprøving, men jobbet på et sted i samfunnstjeneste. Første gang begynte jeg med to dager i uken i fire-fem timer. Det ble for mye og jeg opplevde å ikke mestre det å jobbe og ble veldig syk. Men ved forsøk nr to ett år senere gikk jeg ned til to timer to dager i uken. Dette klarer jeg og det har gitt meg mestring og tro på meg selv. Tro på at jeg vil klare å komme ut i litt jobb med tiden. Først blir det frivillig arbeid. Det er viktig at du starter på et nivå som vil gi deg følelse av mestring! I motsatt fall ender det opp med at du ikke klarer det. Endret 1. august 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har dere noen tips til meg? Jeg er alvorlig deprimert, har sosial angst, angst, PTSD, bulimi og unnvikende pf. Orker så vidt å ta vare på meg selv og nå har jeg utsatt jobbstart i tre år og skjønner at psyken har blitt verre og ikke bedre. Likevel mener alle jeg skal bli bedre av dette, så jeg må bare hoppe ut i det. Problemet er at jeg vet jeg kommer til å skade meg alvorlig når jeg starter fordi jeg takler ikke det sosiale (skal starte på sykehjem, de fant ikke noe mer passende. Er utdannet vernepleier. Jeg kunne blitt satt til en annen meningsløs jobb men de ønsker jeg skal jobbe en plass som jeg kan bli værende i framtiden). Er så sliten. Så samtidig som at jeg ikke holder ut en hverdag uten mening så skremmer dette meg! Jeg ser ingen mening med livet og ser ingen mening med pushe meg til noe jeg kommer til å hate hvert eneste sekund av. Har dere noen mestringsstrategier? Det er så mørkt Anonymkode: 66f3f...59b Selvskading er et aktivt valg, foreslår at du nekter deg selv denne reaksjonsformen selv om du er uenig i pålegget om å starte å jobbe. Du valgte jo vekk innleggelse for noen uker siden, men slike unnvikende strategier vil ikke kunne gi noen bedring - de er svært ødeleggende. Denne gangen håper jeg du faktisk pusher deg selv til å se etter noe positivt med å jobbe og ikke bare trekker deg tilbake til leiligheten. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 frosken skrev (57 minutter siden): Selvskading er et aktivt valg, foreslår at du nekter deg selv denne reaksjonsformen selv om du er uenig i pålegget om å starte å jobbe. Du valgte jo vekk innleggelse for noen uker siden, men slike unnvikende strategier vil ikke kunne gi noen bedring - de er svært ødeleggende. Denne gangen håper jeg du faktisk pusher deg selv til å se etter noe positivt med å jobbe og ikke bare trekker deg tilbake til leiligheten. Hvor står det? Anonymkode: 216ef...74e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har dere noen tips til meg? Jeg er alvorlig deprimert, har sosial angst, angst, PTSD, bulimi og unnvikende pf. Orker så vidt å ta vare på meg selv og nå har jeg utsatt jobbstart i tre år og skjønner at psyken har blitt verre og ikke bedre. Likevel mener alle jeg skal bli bedre av dette, så jeg må bare hoppe ut i det. Problemet er at jeg vet jeg kommer til å skade meg alvorlig når jeg starter fordi jeg takler ikke det sosiale (skal starte på sykehjem, de fant ikke noe mer passende. Er utdannet vernepleier. Jeg kunne blitt satt til en annen meningsløs jobb men de ønsker jeg skal jobbe en plass som jeg kan bli værende i framtiden). Er så sliten. Så samtidig som at jeg ikke holder ut en hverdag uten mening så skremmer dette meg! Jeg ser ingen mening med livet og ser ingen mening med pushe meg til noe jeg kommer til å hate hvert eneste sekund av. Har dere noen mestringsstrategier? Det er så mørkt Anonymkode: 66f3f...59b Hva er en meningsløs jobb? Anonymkode: 216ef...74e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 ❤️ forstod disse svarene skulle komme. Skal gjøre mitt beste så skal jeg oppdatere dere om et par måneder. Tusen takk for innspill! Ts Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ❤️ forstod disse svarene skulle komme. Skal gjøre mitt beste så skal jeg oppdatere dere om et par måneder. Tusen takk for innspill! Ts Anonymkode: 66f3f...59b Ja, det er lite stryking med hårene på dol. Man får ofte ikke de svarene man ønsker seg. Men får man de svarene man ønsker seg fortsetter man gjerne i samme spor så man ikke kommer seg videre. Lykke til Anonymkode: 216ef...74e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er lite stryking med hårene på dol. Man får ofte ikke de svarene man ønsker seg. Men får man de svarene man ønsker seg fortsetter man gjerne i samme spor så man ikke kommer seg videre. Lykke til Anonymkode: 216ef...74e Det er bra det 🤭 Jeg hadde ikke forventet «fortsett som før, ikke jobb bare hold deg hjemme». Men mer tips til hvordan håndtere flashbacks, få mer energi, hvordan sove mer enn to timer, hvordan kan jeg unngå selvskading, hvordan takler jeg angstanfall foran pasientene? Hvordan skal jeg være med de på sosiale ting når jeg ikke engang tør gå på butikken. Det er vel kanskje mer at jeg ønsker meg hjelp til å takle det enn å unngå det. Synes rett og slett synd på de og at det ikke er bra å ha meg som psientansvarlig.. Får ingen mestring liksom. Jeg strever sånn med bare å pusse tenner og jeg spiser ikke på dagesvis så hvordan skal jeg klare det er vel spm. Det er så lett for andre å si «bare gjør det» til noen med sterkt ønske om å dø og skade seg, har dere vært alvorlig deprimert før? Virker som alle bare ønsker meg utfor stupet. Jeg gjør som jeg får beskjed om jeg altså det er ikke noen tvil. Har trossalt pressa meg gjennom mange år så går vel noen mnd til. Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er en meningsløs jobb? Anonymkode: 216ef...74e Ikke meningsløs samfunnsmessig meningsløs for meg i min situasjon, beklager om det kom feil fram. Ingen jobber er meningsløse. Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bra det 🤭 Jeg hadde ikke forventet «fortsett som før, ikke jobb bare hold deg hjemme». Men mer tips til hvordan håndtere flashbacks, få mer energi, hvordan sove mer enn to timer, hvordan kan jeg unngå selvskading, hvordan takler jeg angstanfall foran pasientene? Hvordan skal jeg være med de på sosiale ting når jeg ikke engang tør gå på butikken. Det er vel kanskje mer at jeg ønsker meg hjelp til å takle det enn å unngå det. Synes rett og slett synd på de og at det ikke er bra å ha meg som psientansvarlig.. Får ingen mestring liksom. Jeg strever sånn med bare å pusse tenner og jeg spiser ikke på dagesvis så hvordan skal jeg klare det er vel spm. Det er så lett for andre å si «bare gjør det» til noen med sterkt ønske om å dø og skade seg, har dere vært alvorlig deprimert før? Virker som alle bare ønsker meg utfor stupet. Jeg gjør som jeg får beskjed om jeg altså det er ikke noen tvil. Har trossalt pressa meg gjennom mange år så går vel noen mnd til. Anonymkode: 66f3f...59b Ja, jeg har vært alvorlig deprimer før, og jeg har hatt alvorlig sosial fobi, unnvikende pf og bulimi. Anonymkode: 216ef...74e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg har vært alvorlig deprimer før, og jeg har hatt alvorlig sosial fobi, unnvikende pf og bulimi. Anonymkode: 216ef...74e Hvordan klarte du deg i jobb den perioden, noen råd? ts Anonymkode: 66f3f...59b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467792-jeg-skal-snart-begynne-p%C3%A5-jobb-og-har-fullstendig-panikk/#findComment-4104799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.