Gå til innhold

Alvorlig sykdom i nær familie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Et det noe i det jeg hørte en gang, at hele familien også er syke da. "Medsyke" ?

Anonymkode: 235d4...6ec

Jo, det er det noe i. Det er klart at alvorlig sykdom i nær familie ofte er en belastning for de pårørende, og kan virke negativt inn. De nærmeste pårørende lider fordi familiemedlemmet lider. Man blir ikke nødvendigvis syk av det, men det kan skje. Så sånn sett er man "medsyk" eller "med-lidende".

AnonymBruker
Vendi skrev (28 minutter siden):

Jo, det er det noe i. Det er klart at alvorlig sykdom i nær familie ofte er en belastning for de pårørende, og kan virke negativt inn. De nærmeste pårørende lider fordi familiemedlemmet lider. Man blir ikke nødvendigvis syk av det, men det kan skje. Så sånn sett er man "medsyk" eller "med-lidende".

Ok, jeg spør fordi en sykepleier sa det til meg og søsteren min da vi var på sykehuset hvor moren vår ligger alvorlig syk. Hun sa at vi var "medsyke". Men likte ordet "med-lidende" bedre. Vi lider med fordi hun lider. Fordi hun lider så lider vi også. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg spør fordi en sykepleier sa det til meg og søsteren min da vi var på sykehuset hvor moren vår ligger alvorlig syk. Hun sa at vi var "medsyke". Men likte ordet "med-lidende" bedre. Vi lider med fordi hun lider. Fordi hun lider så lider vi også. 

Eventuelt kan man bare kalle det en normal reaksjon på livets brutalitet.

AnonymBruker

Jeg var i en slik situasjon.  Mitt voksne barn ble livstruende syk. Jeg ble syk av det. Mistet nattesøvn,  fikk konstant diare, og møtte veggen rett og slett. Hun er nå frisk igjen og jeg er blitt frisk. 

Anonymkode: 28de5...e50

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har man lov til å erklære seg syk fordi en nær er syk ? Det er spørsmålet ? Legen min ga meg sykemelding pga min psykiske belastning. 

Anonymkode: 28de5...e50

Hvis du ble syk av belastningen, så kan legen din sykemelde deg. For meg er det litt fremmed å snakke om å "erklære seg syk" - men man kan så avgjort bli syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...