Gå til innhold

Trist utvikling - Oslo en by bare for de unge .


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Synes det er motsatt, byen er bare for de eldre pga prisnivået på boliger og utesteder.

Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Hva slags by vil vi at Oslo skal være ? Hva slags samfunn er det vi lager til ? 

Dere vil ha et samfunn hvor en kan leve i luksus og moralske aspekter bryr ingen seg om.

 

Norge har blitt bare om fasade. Det er viktige å fremstå som at en er imot klimaendringer, enn å faktisk gjøre ting for å redde kloden.

Det er viktigere å fremstå som antirasist, enn å faktisk gi muligheter til innvandrere om det kan koste en litt selv, f.eks leie ut boligen til en flyktning, alle nekter fordi det er mer lønnsomt å leie ut til en hvit norsk jente, samtidig som alle er antirasister på facebook, og alle har "gode" unnskyldninger for rasismen. "Jammen jeg er avhengig av leieinntekten jeg er fattig selv og har huslån kan ikke ta sjangser"

Import av innvandrere til å jobbe for oss på Egon og andre steder, fordi nordmenn krever for høy lønn og for gode arbeidsvilkår, og kundene vil ikke betale økte priser. Ingen vil ha sosial dumping/slaveri, men alle vil ha billig mat.... 

 

Om en tar en titt under fasaden, og se på folks handlinger isteden for folks ord, er det tydelig

Osloboere Ønsker Rasisme, Global oppvarming, Sosial dumping/slaveri. Det er det Oslo er, men fin fasade da, lurer sikkert noen inkludert dere selv til å tro at dere er fine folk 😎

Anonymkode: 4c20e...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (11 timer siden):

Jeg prøver alltid å unngå Egon, Fridays, Big Horn, Jensens Bøfhus og andre restaurantkjeder i Oslo. Prisene er uakseptabelt høye i forhold til kvaliteten og servicen. Men det er en annen diskusjon.

 

Helt enig. Shit at its best, både hva kommer til kvalitet og service. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Shit at its best, både hva kommer til kvalitet og service. 

Synes ikke det er sånn i Trondheim altså, er fornøyd med servicen og stort sett også med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere vil ha et samfunn hvor en kan leve i luksus og moralske aspekter bryr ingen seg om.

 

Norge har blitt bare om fasade. Det er viktige å fremstå som at en er imot klimaendringer, enn å faktisk gjøre ting for å redde kloden.

Osloboere Ønsker Rasisme, Global oppvarming, Sosial dumping/slaveri. Det er det Oslo er, men fin fasade da, lurer sikkert noen inkludert dere selv til å tro at dere er fine folk 😎

Anonymkode: 4c20e...ae1

Jøss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Synes ikke det er sånn i Trondheim altså, er fornøyd med servicen og stort sett også med maten.

Det skal sies at det er lenge sida jeg var på Egon, og jeg har ikke forsøkt i Trondheim, men anmeldelsene taler vel litt for seg. 

https://www.godt.no/anmeldelser/restaurant/i/BRB19Q/restaurantanmeldelse-av-egon-halvmaks

https://www.godt.no/anmeldelser/restaurant/i/x8j3PQ/anmeldelse-av-egon-taarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (21 timer siden):

Nitrist 😞 Virkelig leit og slik skal vi ikke ha det. 

Jeg var så opprørte fortsatt da jeg kom hjem. Har skrevet til Egon og spent på om jeg får svar. 

Så kult at du tok deg bryet med å sende mail! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Egon er helt ok jeg, men den kan ikke måle seg med feks en liten restaurant her som serverer street Food/småretter. Jeg og vennen min var der i går og vi betalte under 600 kr for tre retter på deling som gjorde oss passe mett og det smakte helt nydelig. Kunne fint spist mer da, men vi skulle på kino. :)

Til trådens tema så synes jeg det hørtes kritikkverdig ut. Den servitøren må ha glemt at det er viktig å ta litt hensyn til enkelte grupper. Jeg har aldri vært servitør selv, men har jo jobbet i både serviceyrke og i helsevesenet og det er jo viktig å hjelpe de som trenger det. Det visste jeg selv som 16-åring da jeg jobbet i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly skrev (4 minutter siden):

Det skal sies at det er lenge sida jeg var på Egon, og jeg har ikke forsøkt i Trondheim, men anmeldelsene taler vel litt for seg. 

https://www.godt.no/anmeldelser/restaurant/i/BRB19Q/restaurantanmeldelse-av-egon-halvmaks

https://www.godt.no/anmeldelser/restaurant/i/x8j3PQ/anmeldelse-av-egon-taarnet

Egon Tårnet har jeg ikke vært på mange år, er stort sett alltid på Egon Søndre. :) Jeg synes fiskesuppa er kjempegod jeg! ;) Men jeg har opplevd å få ris som ikke er spiselig ja, men det gjelder ikke bare på Egon for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 11.8.2022 den 22.10):

Jeg fikk huket tak i den unge servitøren for nå hadde nicløs våknet og sa

 - Jeg synes de skulle få sitte jeg. - Så du hvor skrøpelig og dårlig til beins de var ? 

Så fint at du gjorde det. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 12.8.2022 den 13.00):

Å bevisst gå foran køen synes jeg også er arrogant - men Nickløs mente jo at mannen ikke oppfattet køordningen.

Ja det kan virke frekkt å overse kø, uansett alder. Men hvis de var svært skrøpelige og overså køordningen ubevisst så burde restauranten bare la dem sitte, synes jeg. 

Anonymkode: dee93...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...