Gå til innhold

Egentlig redd for politiet

Anbefalte innlegg

Jeg skrev nettopp tråden om at jeg skammer meg over å ha stukket av (og jeg ble da funnet av politiet). Det fikk meg egentlig til å tenke på at jeg er egentlig redd for politiet. Har jo egentlig blitt møtt på en fin måte de gangene jeg har møtt de. Men nå vet jeg ikke helt lengre. For 1 års tid siden fikk jeg vandelsnekt fordi jeg hadde forsøkt ta selvmord (og politiet ble involvert). Det sto da spesifikt hva jeg hadde gjort. Jeg trodde ikke politiet lagret informasjon om en sånn (når man var psykiatrisk pasient og bare ble fulgt av politiet fra sykehus til psyk). Men det gjorde de visst. Og nå er jeg bare redd for å gjøre noe feil igjen. Og hva om de ser at jeg skriver dette også? Man vet jo aldri... 

Anonymkode: 28599...254

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467957-egentlig-redd-for-politiet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har utviklet en form for paranoia mot politiet, spesielt når du lurer på om de kan lese det du skriver her også. Da høres det ikke ut som om du har beina helt plantet på jorden i forhold til dette.

Anonymkode: 1ba77...a00

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres ut som om du har utviklet en form for paranoia mot politiet, spesielt når du lurer på om de kan lese det du skriver her også. Da høres det ikke ut som om du har beina helt plantet på jorden i forhold til dette.

Anonymkode: 1ba77...a00

Det er ikke slik at jeg er helt overbevist om at de kan lese det jeg skriver her, så jeg har jo ikke mistet helt fotfeste? Men det er jo ikke umulig, sant?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke slik at jeg er helt overbevist om at de kan lese det jeg skriver her, så jeg har jo ikke mistet helt fotfeste? Men det er jo ikke umulig, sant?

Tror politiet henger på ulike sosiale medier for å passe på at ting går riktig for seg, for å hindre overgrep og andre ting. 

Anonymkode: 920b1...309

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror politiet henger på ulike sosiale medier for å passe på at ting går riktig for seg, for å hindre overgrep og andre ting. 

Anonymkode: 920b1...309

Så det er bare noe du tror og ikke noe du vet?

Annonse

Jeg føler politiet følger med meg og vet de gjør det for de har flere ganger sagt at de så meg trene her om dagen, de så meg med ungene etc. Så hver gang jeg møter de blir jeg utilpass. Men mulig de bryr seg mindre enn jeg tror, likevel, når de sier "det er lenge siden sist" osv, at de har lagt merke til meg så beviser det jo at de faktisk holder et øye med meg. Så det kan jo ikke være paranoia. Men er kanskje ikke så rart at det er blitt sånn heller. 

Men jeg tviler på at de følger med på feks DOL. Høres ut som det du kjenner på er mer paranoia enn noe reellt. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (29 minutter siden):

Jeg føler politiet følger med meg og vet de gjør det for de har flere ganger sagt at de så meg trene her om dagen, de så meg med ungene etc. Så hver gang jeg møter de blir jeg utilpass. Men mulig de bryr seg mindre enn jeg tror, likevel, når de sier "det er lenge siden sist" osv, at de har lagt merke til meg så beviser det jo at de faktisk holder et øye med meg. Så det kan jo ikke være paranoia. Men er kanskje ikke så rart at det er blitt sånn heller. 

Men jeg tviler på at de følger med på feks DOL. Høres ut som det du kjenner på er mer paranoia enn noe reellt. 

Men hvorfor oppsøker (?) du dem da? Jeg bor i en ganske stor by, men likevel så er det veeeldig sjeldent jeg faktisk kommer så nærme politiet at de har muligheten til å snakke til meg. Ja jeg ser de kjører rundt i gatene, men jeg oppsøker dem da ikke med vilje heller. 

Anonymkode: ba77b...179

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor oppsøker (?) du dem da? Jeg bor i en ganske stor by, men likevel så er det veeeldig sjeldent jeg faktisk kommer så nærme politiet at de har muligheten til å snakke til meg. Ja jeg ser de kjører rundt i gatene, men jeg oppsøker dem da ikke med vilje heller. 

Anonymkode: ba77b...179

Er ikke slik at jeg pleier å gå bort til dem, men innimellom har de blitt involvert pga diverse. Det var mer før, men kan fortsatt skje. Så hender det seg vi møtes og de hilser og spør meg hvordan det går med meg. Eller feks tidligere i år da det var rettsak mot min eks så spurte flere av politibetjentene hvordan det gikk. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 timer siden):

Oj, hadde politiet sagt slikt til meg hadde jeg blitt virkelig redd eller paranoid. Bor du på et veldig lite sted, eller har du bare hatt veldig mye med dem å gjøre? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oj, hadde politiet sagt slikt til meg hadde jeg blitt virkelig redd eller paranoid. Bor du på et veldig lite sted, eller har du bare hatt veldig mye med dem å gjøre? 

Bor vel på et middels stort sted. Har hatt en del med de å gjøre ja. 

Glitter skrev (8 minutter siden):

Bor vel på et middels stort sted. Har hatt en del med de å gjøre ja. 

Skjønner. Glemte forresten svare på det siste du skrev i ste. Ja, er mulig jeg har begynt å bli litt paranoid ift det, men samtidig vet jeg jo også at det ikke er reelt. Eller, det vil jo si, at det ikke er totalt usannsynlig at de kanskje skulle følge med her inne eller følge med på meg, men likevel vet jeg jo at jeg trolig ikke er interessant nok å bruke ressurser på... Vet ikke helt, jeg. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Glemte forresten svare på det siste du skrev i ste. Ja, er mulig jeg har begynt å bli litt paranoid ift det, men samtidig vet jeg jo også at det ikke er reelt. Eller, det vil jo si, at det ikke er totalt usannsynlig at de kanskje skulle følge med her inne eller følge med på meg, men likevel vet jeg jo at jeg trolig ikke er interessant nok å bruke ressurser på... Vet ikke helt, jeg. 

Med mindre du bedriver tung kriminell aktivitet så er du nok ikke interessant nok mtp slik overvåking. :)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...