Gå til innhold

Nesten seks kroner kl 22


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyrte opp all veden min i fjor vinter, og tørrgrana på tomta står midt mellom noen andre grantrær og de er alle rundt 25 m høye, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få ned den uten å ta livet av strømkabelen, garasjen eller meg 🤔 Er redd dette blir en dyr vinter. Jeg får ikke spart mer enn jeg gjør. Varmekablene på badet skrudde jeg av i januar og jeg dusjer maks 3 ganger i uka. 

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine skrev (6 timer siden):

Jeg fyrte opp all veden min i fjor vinter, og tørrgrana på tomta står midt mellom noen andre grantrær og de er alle rundt 25 m høye, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få ned den uten å ta livet av strømkabelen, garasjen eller meg 🤔 Er redd dette blir en dyr vinter. Jeg får ikke spart mer enn jeg gjør. Varmekablene på badet skrudde jeg av i januar og jeg dusjer maks 3 ganger i uka. 

Vi har handlet så mye ved nå i sommer at jeg tror vi må ha i to vintre nå. :) Få hjelp av noen kyndige til å ta ned den grana, felling av så store trær er for fagfolk! Om den står nære strømlinja kan kanskje det selskapet som eier den hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (16 timer siden):

Vi har handlet så mye ved nå i sommer at jeg tror vi må ha i to vintre nå. :) Få hjelp av noen kyndige til å ta ned den grana, felling av så store trær er for fagfolk! Om den står nære strømlinja kan kanskje det selskapet som eier den hjelpe deg?

Når de ikke bryr seg om bjørka som henger over kabelen, bryr de seg neppe om grantrærne som står lenger unna heller. Jeg har forstått det sånn at de ikke gjør noe før det går galt. De står nok støtt de trærne, så jeg tror ikke de er noen fare for kabelen, så lenge trærne ikke legges i den retningen. Jeg er ikke så veldig god på å få tak i fagfolk. Kan jeg ikke gjøre det selv, blir det ikke gjort, er regelen her i huset. Hvis ikke det er helt, skikkelig krise og det er det jo ikke. Ihvertfall ikke før vinteren kommer 🤣 Jeg har vurdert å kjøpe ved. Eller spørre hvem enn det er som eier skogen om jeg kan rydde der de høgde i fjor. Men da må jeg fortsatt snakke med noen, så det skjer jo ikke 🙄 Jeg har noe ved igjen, men det er langt ifra nok. Jeg burde sikkert ihvertfall kjøpe litt ved. Det er vedproduksjon like borti gata her. Jeg kunne ihvertfall hørt hva det kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...