Gå til innhold

Kan man oppleve dissosiasjon uten å ha opplevd traume?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det snakk om en gang? Flere? Varighet?

Anonymkode: 139b1...bd8

Flere ganger. Ikke ofte, men ett par ganger i året eller sjeldnere. Varighet på alt fra en måneds tid (ikke konstant) og en dag til en time.

Anonymkode: 9940e...641

Annonse

Jeg dissosierer mye når jeg har søvnmangel, ingen traume her. Befinner meg plutselig på et sted uten å vite hvordan jeg kom meg dit. Kobler ut i samtaler. Kjøper ting for så å bli overrasket når jeg finner innholdet i handleposen hjemme.

Depersonalisering og derealisering har jeg hatt daglig siden jeg var 10 år gammel og skjønte hvor stort og ufattelig universet er. Tror ikke det regnes som en traume da. 

Men dissosiativ lidelse er jo noe annet enn å dissosiere fra tid til annen. 

Anonymkode: f9359...4d9

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dissosierer mye når jeg har søvnmangel, ingen traume her. Befinner meg plutselig på et sted uten å vite hvordan jeg kom meg dit. Kobler ut i samtaler. Kjøper ting for så å bli overrasket når jeg finner innholdet i handleposen hjemme.

Depersonalisering og derealisering har jeg hatt daglig siden jeg var 10 år gammel og skjønte hvor stort og ufattelig universet er. Tror ikke det regnes som en traume da. 

Men dissosiativ lidelse er jo noe annet enn å dissosiere fra tid til annen. 

Hva slags diagnoser har du? 

Du har tatt utredning på dissosiasjon skjønner jeg. Men ente du opp med å få diagnosen? 

Anonymkode: 533e1...85f

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva slags diagnoser har du? 

Du har tatt utredning på dissosiasjon skjønner jeg. Men ente du opp med å få diagnosen? 

Jeg ble diagnostisert med schizofreni, og mine dissosiative symptomer ble oppfattet som en del av psykoselidelsen hos meg. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble diagnostisert med schizofreni, og mine dissosiative symptomer ble oppfattet som en del av psykoselidelsen hos meg. 

Opplever du dissosiasjon ofte og hvordan oppleves det/hvordan føles det?

Anonymkode: 9940e...641

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men du har vært i utredning for dissosiasjon også? De spørsmålene du nevner over er jo akkurat de spørsmålene de spør i dissosiasjon utredning. Scoret du ikke på dissosiasjon? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men du har vært i utredning for dissosiasjon også? De spørsmålene du nevner over er jo akkurat de spørsmålene de spør i dissosiasjon utredning. Scoret du ikke på dissosiasjon? 

Ble utredet grundig med alle slags scorings-verktøyer. Scoret jo litt på dissosiasjon, men ikke nok til å få en diagnose på det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...