Gå til innhold

Erfaring med å bo i bemannet bolig?

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å bo i bemannet bolig? 

For meg ble det sendt inn søknad for over 1 år siden, men ettersom det er veldig lang ventetid så har jeg ikke hørt noe mer. Jeg var på ett dårligere sted da søknaden ble sendt inn enn det jeg er nå. Og jeg vet egentlig ikke helt hva jeg tenker om å bo i døgnbemannet bolig, vil det gjøre meg mer hjelpesløs enn det jeg egentlig er?

Noen som vil dele sine tanker rundt dette?

Anonymkode: 0da61...c92

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468019-erfaring-med-%C3%A5-bo-i-bemannet-bolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri bodd i døgnbemannet bolig selv, men har kjent folk som har bodd på slike steder. Noen av stedene er det veldig mye rus og de som er der røyker hasj og annet åpenlyst. Det er sikkert folk der som ikke ruser seg, det velger man jo selv. Det virker som de som bor der har det sosialt med hverandre i hvert fall. Man får hjelp med vask og vekking osv, og medisinutdeling. Annet enn det skal det jo være en trygghet for de som bor der at det er ansatte der til enhver tid.

Jeg sa fra meg min plass av blant annet det du nevner. At jeg var bedre etter 1,5 år på ventelisten og jeg ønsket ikke å bli mer hjelpesløs. Pluss andre grunner som at jeg har barn og det ville ikke være aktuelt å ha de der hvis det var mye rus i hus. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...