Gå til innhold

Å ikke bli tatt alvorlig når man har det vanskelig

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har opplevd å ikke bli tatt alvorlig når du har det vanskelig?

Opplevde det for første gang for 2 uker siden. Jeg har har bipolar og har jevnlige depressive episoder med selvskading, selvmordstanker der jeg raskt blir verre. Alltid opplevd å bli tatt på alvor, helt til nå. Jeg har oppfølging fra kommunen og det første svaret jeg fikk var at jeg ikke burde overtenke det og fokusere på alt det som er positivt nå (noe som forsåvidt er et greit råd). Men nå når det har gått 2 uker og jeg ennå ikke har blitt bedre så får jeg bare til svar at: "Jaja, du snakker jo og virker som du har det greit så det er vel ikke så ille" og "Det ble jo ikke så ille som du tenkte, så det er jo bra". 

Greit nok, jeg bruker å bli dårlig ganske raskt når jeg først begynner å bli dårlig igjen, men jeg føler det er ganske belastende å ikke bli tatt alvorlig. 

Jeg har gitt opp å forsøke å si fra. 

Anonymkode: a426f...3a2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen andre her som har opplevd å ikke bli tatt alvorlig når du har det vanskelig?

Opplevde det for første gang for 2 uker siden. Jeg har har bipolar og har jevnlige depressive episoder med selvskading, selvmordstanker der jeg raskt blir verre. Alltid opplevd å bli tatt på alvor, helt til nå. Jeg har oppfølging fra kommunen og det første svaret jeg fikk var at jeg ikke burde overtenke det og fokusere på alt det som er positivt nå (noe som forsåvidt er et greit råd). Men nå når det har gått 2 uker og jeg ennå ikke har blitt bedre så får jeg bare til svar at: "Jaja, du snakker jo og virker som du har det greit så det er vel ikke så ille" og "Det ble jo ikke så ille som du tenkte, så det er jo bra". 

Greit nok, jeg bruker å bli dårlig ganske raskt når jeg først begynner å bli dårlig igjen, men jeg føler det er ganske belastende å ikke bli tatt alvorlig. 

Jeg har gitt opp å forsøke å si fra. 

Hvilken hjelp forventet du å få?

Anonymkode: 8e095...07a

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken hjelp forventet du å få?

Anonymkode: 8e095...07a

Ikke noe annet enn at de tok det på alvor og ikke bagatelliserte det. Og ordentlige samtaler der jeg fikk snakke ut om det som er vanskelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...