AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Noen andre her som har opplevd å ikke bli tatt alvorlig når du har det vanskelig? Opplevde det for første gang for 2 uker siden. Jeg har har bipolar og har jevnlige depressive episoder med selvskading, selvmordstanker der jeg raskt blir verre. Alltid opplevd å bli tatt på alvor, helt til nå. Jeg har oppfølging fra kommunen og det første svaret jeg fikk var at jeg ikke burde overtenke det og fokusere på alt det som er positivt nå (noe som forsåvidt er et greit råd). Men nå når det har gått 2 uker og jeg ennå ikke har blitt bedre så får jeg bare til svar at: "Jaja, du snakker jo og virker som du har det greit så det er vel ikke så ille" og "Det ble jo ikke så ille som du tenkte, så det er jo bra". Greit nok, jeg bruker å bli dårlig ganske raskt når jeg først begynner å bli dårlig igjen, men jeg føler det er ganske belastende å ikke bli tatt alvorlig. Jeg har gitt opp å forsøke å si fra. Anonymkode: a426f...3a2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468022-%C3%A5-ikke-bli-tatt-alvorlig-n%C3%A5r-man-har-det-vanskelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen andre her som har opplevd å ikke bli tatt alvorlig når du har det vanskelig? Opplevde det for første gang for 2 uker siden. Jeg har har bipolar og har jevnlige depressive episoder med selvskading, selvmordstanker der jeg raskt blir verre. Alltid opplevd å bli tatt på alvor, helt til nå. Jeg har oppfølging fra kommunen og det første svaret jeg fikk var at jeg ikke burde overtenke det og fokusere på alt det som er positivt nå (noe som forsåvidt er et greit råd). Men nå når det har gått 2 uker og jeg ennå ikke har blitt bedre så får jeg bare til svar at: "Jaja, du snakker jo og virker som du har det greit så det er vel ikke så ille" og "Det ble jo ikke så ille som du tenkte, så det er jo bra". Greit nok, jeg bruker å bli dårlig ganske raskt når jeg først begynner å bli dårlig igjen, men jeg føler det er ganske belastende å ikke bli tatt alvorlig. Jeg har gitt opp å forsøke å si fra. Anonymkode: a426f...3a2 Hvilken hjelp forventet du å få? Anonymkode: 8e095...07a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468022-%C3%A5-ikke-bli-tatt-alvorlig-n%C3%A5r-man-har-det-vanskelig/#findComment-4107014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken hjelp forventet du å få? Anonymkode: 8e095...07a Ikke noe annet enn at de tok det på alvor og ikke bagatelliserte det. Og ordentlige samtaler der jeg fikk snakke ut om det som er vanskelig. Anonymkode: a426f...3a2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468022-%C3%A5-ikke-bli-tatt-alvorlig-n%C3%A5r-man-har-det-vanskelig/#findComment-4107016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.