Gå til innhold

Psykiatrisk behandling er kun basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg


Everybody

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Stjernestøv er snille dol-stjerna vår 💕

Anonymkode: 0341d...2e1

Hehe tusen takk for det ❤️ :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (17 timer siden):

Et spørsmål litt offtopic, hvordan har du klart å få 43700 kommentarer her på forumet? Har du vært her siden 90-tallet?

Det som vises er ikke antall kommentarer man har fått, men antall innlegg man har skrevet. Pr nå har du skrevet 358 innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg hadde sagt at jeg var suicidal, alvorlig deprimert, hørte stemmer, hallusinerte? Hadde jeg vært alvorlig syk da? Hva om jeg ikke hadde sagt det? Da hadde jeg fortsatt vært alvorlig syk, men jeg hadde ikke fått noen diagnose?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 timer siden):

Det som vises er ikke antall kommentarer man har fått, men antall innlegg man har skrevet. Pr nå har du skrevet 358 innlegg. 

Å har jeg skrevet så mange innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (3 minutter siden):

Hva om jeg hadde sagt at jeg var suicidal, alvorlig deprimert, hørte stemmer, hallusinerte? Hadde jeg vært alvorlig syk da? Hva om jeg ikke hadde sagt det? Da hadde jeg fortsatt vært alvorlig syk, men jeg hadde ikke fått noen diagnose?🤔

Jeg gjorde alt jeg kunne for å skjule mine psykoser nettopp fordi de sa det var psykose, jeg visste lite om det i begynnelsen men forstod jo at det var noe galt. Men etter mitt skikkelige sammenbrudd da ungene var små var jeg ærlig om det fordi jeg var redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Hva om man er snill, rolig, stum eller ikke utagerer? Får man da hjelp? Eller er man dømt til å ta selvmord?🤔

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (7 minutter siden):

Alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Hva om man er snill, rolig, stum eller ikke utagerer? Får man da hjelp? Eller er man dømt til å ta selvmord?🤔

Jeg har alltid vært snill rolig i behandling og har fått hjelp i årevis ( fra rundt år 2002-2020), så man kan godt få hjelp uten å utagere.

Men så har jeg alltid spilt på lag, gjort min del og vært ærlig om hva jeg trenger av hjelp og oppfølging.

 

Anonymkode: 5b96b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Er det mange som er feildiagnostiserte?

Jeg var feildiagnosert først og gikk i feil behandling i over 2 år før de fant ut hva jeg virkelig feilte.

Anonymkode: 5b96b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var feildiagnosert først og gikk i feil behandling i over 2 år før de fant ut hva jeg virkelig feilte.

Anonymkode: 5b96b...f26

Da er de veldig dårlige. Du gikk altså til de hve ruke i 2år og så klarte de ikke skjønne hvilken diagnose du hadde 😂😂

Anonymkode: ed823...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er de veldig dårlige. Du gikk altså til de hve ruke i 2år og så klarte de ikke skjønne hvilken diagnose du hadde 😂😂

Anonymkode: ed823...ee8

Og det synes du er noe å le av? Godter deg over at jeg ikke fikk skikkelig hjelp?

Anonymkode: 5b96b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mennesker vil så gjerne hjelpe. Men når man ikke har teknologien som gjør psykiatri lettere så blir dette utrolig vanskelig, selv for høyt utdannede helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Først så hadde han schizoaffektiv i 13 år, så plutselig var det feil og han har PTSD?🤔

Jeg har hatt flere diagnoser, det som har vært konstant er angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det synes du er noe å le av? Godter deg over at jeg ikke fikk skikkelig hjelp?

Jeg tror han ler fordi han synes det er en vits at helsepersonell kan være så dårlige. Han ler ikke av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han ler fordi han synes det er en vits at helsepersonell kan være så dårlige. Han ler ikke av deg.

Vel, jeg ser ikke hvordan det på noen måte er morsomt at jeg måtte gjennomgå en behandlingsform som gjorde meg sykere.

Anonymkode: 5b96b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og det synes du er noe å le av? Godter deg over at jeg ikke fikk skikkelig hjelp?

Anonymkode: 5b96b...f26

Jeg ler av DPS. Ler av at de er så dårlige. Skulle tro de aldri gikk skolen 😂😂

Anonymkode: ed823...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ler av DPS. Ler av at de er så dårlige. Skulle tro de aldri gikk skolen 😂😂

Anonymkode: ed823...ee8

Ja, kjempemorsomt at deres dårlige rutiner og opplæring går utover pasientene.  Jeg ler meg ihjel. Det er så gøy at folk blir feilbehandlet og mister verdifull tid og år i feilbehandling som kunne vært unngått.

Forøvrig var ikke dette DPS, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn dem heller.

Anonymkode: 5b96b...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...