Gå til innhold

Følelsen av at ingenting er tilfeldig gjør meg redd for psykose

Anbefalte innlegg

Med jevne mellomrom får jeg den følelsen og tanken om at ingenting er tilfeldig.

Det at han så på meg når jeg var på butikken. 
Det at den personen satte seg ved siden av meg på bussen.
Det at mamma ringte meg akkurat nå. 
INGENTING AV DET VAR TILFELDIG.

Enkelte ganger føler jeg også at livet er en test og at jeg blir overvåket for å se om jeg består denne testen. Men aller mest er det denne tanken om at ingenting er tilfeldig som jeg sliter mest med. Jeg vet jo innerst inne at dette er syke tanker, men samtidig gjør det meg også litt redd for at jeg kanskje kan utvikle psykose? Men om man begynner å bli psykotisk skjønner man det vel ikke selv?

Anonymkode: b03c5...20b

Fortsetter under...

kupton skrev (6 minutter siden):

Det du beskriver er typisk for schizotyp pf. 
Personer med denne lidelsen har økt risiko for psykose, men trenger ikke utvikle psykoselidelse. 

Jeg hadde ny utredning for ikke så lenge siden og fikk da diagnosen asperger. Jeg så et sted at asperger kunne forveksles med pf og jeg spurte behandler spesifikt om dette og da sa hun at hun tenkte at jeg ikke hadde pf. Kan disse tankene også komme av asperger diagnosen?

kupton skrev (26 minutter siden):

Det du beskriver er typisk for schizotyp pf. 
Personer med denne lidelsen har økt risiko for psykose, men trenger ikke utvikle psykoselidelse. 

Men man kan vel ha slike tanker uten at man har den type PF?

Jeg har også sånne tanker periodevis, men har aldri fått slik type PF. Men jeg hadde aldri slike tanker før jeg begynte å misbruke rus og hadde første rusutløste psykose da. Tror i hvert fall ikke det. 

Jeg kjenner igjen tankemønsteret og har hatt det sånn ved inngangen av depresjoner før jeg fikk medisiner. Det er ubehagelig. En form for paranoia og du vet at tankene er annerledes enn vanlig og at det ikke er helt friskt så du tør ikke spørre noen for å sjekke om du tenker feil eller rett. Jeg har bipolar lidelse og ingen personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: b80ac...c9f

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kjenner igjen tankemønsteret og har hatt det sånn ved inngangen av depresjoner før jeg fikk medisiner. Det er ubehagelig. En form for paranoia og du vet at tankene er annerledes enn vanlig og at det ikke er helt friskt så du tør ikke spørre noen for å sjekke om du tenker feil eller rett. Jeg har bipolar lidelse og ingen personlighetsforstyrrelse.

Når du sier at du har det slik før du fikk medisiner. Hvilke medisiner fikk du da? Antipsykotika? 

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når du sier at du har det slik før du fikk medisiner. Hvilke medisiner fikk du da? Antipsykotika? 

Nei bare stemningsstabiliserende. AP har jeg resept på men kun til bruk for søvn i hypomane faser.

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 9.59):

Nei bare stemningsstabiliserende. AP har jeg resept på men kun til bruk for søvn i hypomane faser.

Åja. Men godt å høre det har gått over for deg etter medisinering da. Har det tatt lang tid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...