Gå til innhold

Identitetskrise- hjelp. Har blitt alvorlig syk

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Du har jo fått noen tips av andre her. 

Det jeg gjør når jeg har det vanskelig og føler jeg ikke klarer noe, det er å planlegge dagen og deretter ikke vike i fra det. Jeg tvinger meg på trening uansett hvordan jeg måtte føle meg, men kanskje jeg feks lar meg ta en kortere trening. Ofte klarer jeg å utføre hele økten likevel. 

Jeg passer på å gjøre noe regelmessig så jeg ikke bare stivner i sofaen. 

Når det gjelder tankene så er det slik at når selvhatet mitt roper inni hodet så har jeg begynt å tenke "der er du ja", også går jeg ikke videre inn i tanken. Når jeg føler meg ensom så bekrefter jeg ovenfor meg selv at" ja, jeg er ensom og jeg har det vondt nå, og det trenger jeg ikke gjøre noe for å flykte unna". Jeg øver på at tanker og følelser og smerten er som den er og jeg kan leve livet mitt ved siden av all smerten. Jeg trenger ikke flykte unna og jeg kan gå på jobben min, trene, gjøre husarbeid og jobbe mot mine mål sammen med smerten jeg bærer på. Smerten blir ikke borte, men den er jo ikke like vond og intens hele tiden. Men for at den skal være lettere å bære må den anerkjennes og aksepteres. 

Jo mer du kjemper imot jo større plass tar det. 

Vet ikke hva mer jeg kan komme av innspill. Jeg jobber ganske mye med egne tanker og følelser for tiden og det er nå slik jeg har beskrevet at jeg gjør det.

Men problemet er at jeg ikke klarer å på trening pga tankene, jeg er jo ikke til stedet i det hele tatt og klarer da ikke trene. Tankene er helt stressa å får masse angst, de gir meg masse angst. Jeg ødelegger meg selv helt, tankene mine går ut på at jeg ikke er meg selv  , selv om jeg vet jeg er det. Tankene mine går ut på at jeg er syk å ikke føler meg som meg selv, selv om når jeg våknet så stresset jeg ikke, å tenkte ikke noe på om jeg har mistet meg selv. Jeg var jo meg selv når jeg våknet. Men de tankene som gjør meg syke er at jeg begynnere plutselig å tenke at jeg har mistet meg selv, begynner å tenke på negative ting som har skjedd, ikke positive. Når jeg la meg igår, så klarte jeg å tenke positivt. Men nå er jeg lammet pga jeg klarer bare å tenke negativt å tenker at jeg ikke er meg selv å at jeg ikke fortjener å gå på trening , eller spise. Er rett å slett slem mot meg selv. Og jeg klarer ikke å forhindre disse tankene! Hva skal jeg gjøre med det? Ts

Anonymkode: c750d...7d4

Fortsetter under...

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. Du har jo fått noen tips av andre her. 

Det jeg gjør når jeg har det vanskelig og føler jeg ikke klarer noe, det er å planlegge dagen og deretter ikke vike i fra det. Jeg tvinger meg på trening uansett hvordan jeg måtte føle meg, men kanskje jeg feks lar meg ta en kortere trening. Ofte klarer jeg å utføre hele økten likevel. 

Jeg passer på å gjøre noe regelmessig så jeg ikke bare stivner i sofaen. 

Når det gjelder tankene så er det slik at når selvhatet mitt roper inni hodet så har jeg begynt å tenke "der er du ja", også går jeg ikke videre inn i tanken. Når jeg føler meg ensom så bekrefter jeg ovenfor meg selv at" ja, jeg er ensom og jeg har det vondt nå, og det trenger jeg ikke gjøre noe for å flykte unna". Jeg øver på at tanker og følelser og smerten er som den er og jeg kan leve livet mitt ved siden av all smerten. Jeg trenger ikke flykte unna og jeg kan gå på jobben min, trene, gjøre husarbeid og jobbe mot mine mål sammen med smerten jeg bærer på. Smerten blir ikke borte, men den er jo ikke like vond og intens hele tiden. Men for at den skal være lettere å bære må den anerkjennes og aksepteres. 

Jo mer du kjemper imot jo større plass tar det. 

Vet ikke hva mer jeg kan komme av innspill. Jeg jobber ganske mye med egne tanker og følelser for tiden og det er nå slik jeg har beskrevet at jeg gjør det.

Jeg har så mange negative forferdelige tanker at jeg er handlingslammet å ute av stand til å gjøre noe. TS

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags diagnose er det som gir en slik atferd som Ts har her? Stakkars menneske. 

Anonymkode: fc80d...acd

Grunnen til at jeg blir syk er pga jeg har syke tanker å gir meg selv syke tanker som ingen andre har! Og som jeg aldri har hatt før. Jeg mater meg selv med masse negative tanker å klarer ikke slutte. Det er problemet. TS

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags diagnose er det som gir en slik atferd som Ts har her? Stakkars menneske. 

Anonymkode: fc80d...acd

Som legen sier, så er jeg meg selv, alle har vel blitt syke hvis de har tenkt hver dag at de ikke er seg selv og at de ikke klarer noen ting. Såklart blir jeg syk da, når jeg tenker sånn. TS

Jeg har så mange negative forferdelige tanker at jeg er handlingslammet å ute av stand til å gjøre noe. TS

Da må du snakke med legen din. Det er ikke så mye mer vi kan gjøre her tror jeg. 

Annonse

Grunnen til at jeg blir syk er pga jeg har syke tanker å gir meg selv syke tanker som ingen andre har! Og som jeg aldri har hatt før. Jeg mater meg selv med masse negative tanker å klarer ikke slutte. Det er problemet. TS

Hvordan kan du vite at ingen andre har like tanker? Du har ikke skrevet noen unike tanker om deg selv her som ikke jeg og veldig mange andre også har. 

Men du må ikke la de tankene ta all styringen. Du kan gå på trening selv om du har selvhatende tanker som sier du ikke fortjener det. 

Jeg vil anbefale at vi ikke svarer mer i tråden. TS har opprettet flere like tråder på et annet forum de siste ukene og de er akkurat like. Uansett hvor mange svar, sympati og råd TS får, så blir det bare oversett og det går i evig loop om det samme. Jeg tror ikke det å svare i trådene og bidra til den loopen gjør TS noe godt.

Anonymkode: 1de03...deb

Glitter skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du vite at ingen andre har like tanker? Du har ikke skrevet noen unike tanker om deg selv her som ikke jeg og veldig mange andre også har. 

Men du må ikke la de tankene ta all styringen. Du kan gå på trening selv om du har selvhatende tanker som sier du ikke fortjener det. 

tankene går ut på at jeg sier til meg selv at jeg ikke er meg selv nå, og at jeg da ikke klarer å trene eller spise eller møte venner/ snakke med venner pga jeg ikke er meg selv og ikke er den jeg er. TS

Og jeg kan ikke dra på trening pga jeg tenker bare negativt å tenker at jeg ikke kan trene, hvordan skal jeg klare å trene når jeg plutselig tenker at jeg ikke er meg selv å kan trene😭😭 har ikke vært så ille på lenge. Sånn som nå, med tankene. TS

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

tankene går ut på at jeg sier til meg selv at jeg ikke er meg selv nå, og at jeg da ikke klarer å trene eller spise eller møte venner/ snakke med venner pga jeg ikke er meg selv og ikke er den jeg er. TS

Men du er deg selv. Du var hos legen og legen bekreftet at du er i orden. Du holder ikke på å miste forstanden som feks psykose. Det husker jeg du var redd for da du ikke sov også. Det virker mer som at du har krisetanker som blir nesten litt som tvangstanker eller noe. 

Men man må ikke høre på tvangstanker. Jeg har masse drapstanker innimellom. Det blir faktisk så sterkt at jeg har vært redd for å drepe noen. Men det er bare tanker og jeg har ikke skadet en eneste person. Det er ikke farlig å tenke at jeg knivstikker vennen min for jeg gjør det ikke. 

Du kan møte vennene dine selv om du har tanker om at du har mistet deg selv.

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil anbefale at vi ikke svarer mer i tråden. TS har opprettet flere like tråder på et annet forum de siste ukene og de er akkurat like. Uansett hvor mange svar, sympati og råd TS får, så blir det bare oversett og det går i evig loop om det samme. Jeg tror ikke det å svare i trådene og bidra til den loopen gjør TS noe godt.

Anonymkode: 1de03...deb

Nei du har vel rett i det. 

Men du er deg selv. Du var hos legen og legen bekreftet at du er i orden. Du holder ikke på å miste forstanden som feks psykose. Det husker jeg du var redd for da du ikke sov også. Det virker mer som at du har krisetanker som blir nesten litt som tvangstanker eller noe. 

Men man må ikke høre på tvangstanker. Jeg har masse drapstanker innimellom. Det blir faktisk så sterkt at jeg har vært redd for å drepe noen. Men det er bare tanker og jeg har ikke skadet en eneste person. Det er ikke farlig å tenke at jeg knivstikker vennen min for jeg gjør det ikke. 

Men hvorfor klarer jeg da nå ikke dra på trening😭😭 jeg tenkte jo å dra på trening når jeg sto opp, og være der til 13:00. Er derfor tankene mine dreper meg, pga jeg sitter bare i sofaen nå med så mange tanker som hindrer meg i å reise meg. Når jeg sto opp så tenkte jeg jo faktisk å dra på trening kl 13:00 og var meg selv. Nå forhindrer tankene mine det fra meg. TS

Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør meg jo selv syk. Jeg mater meg selv med syke tanker. TS

Glitter skrev (5 minutter siden):

Når jeg våknet så var jo alt greit , da var jeg klar for en ny dag å så for meg hva jeg skulle gjøre idag. Så for meg hva jeg skulle gjøre idag, nå sitter jeg plutselig her å klarer ikke det? Som betyr det er tankene mine som gjør dette! At jeg ikke får meg ut, at jeg ikke spiser :( tankene om at jeg ikke er meg selv, selv om jeg vet jeg er det. TS

Kjemper mot tankene nå. Men vanskelig å dra på trening, når man plutselig ikke kjenner seg som seg selv, og tankene sier at man ikke kan trene på samme måte som man gjør fordi man ikke er seg selv? Hvordan skal jeg forhindre disse tankene? Når jeg våknet, stresset jeg ikke over det, da tenkte jeg jo ikke på om jeg var meg selv eller ikke, jeg var jo meg selv. Og da tenkte jeg at jeg skulle dra på trening idag, kl 13:00, men plutselig kom tankene om at jeg ikke var meg selv å det forhindrer meg fra å være i nuet å dra på trening! tankene hindrer meg fra å gjøre ting pga tankene er på en helt annen plass! 

Når tankene blir stygge blir jeg også stygg. Når jeg sto opp var tankene fine, da var ryggen rett, da hadde jeg ikke helt anspente skuldre, da hadde jeg glede i øynene, men nå blir tankene stygge og sier at jeg er stygg å feit, og det går ikke bort! TS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...