Gå til innhold

Hva hadde du tenkt og hvordan hadde du reagert om behandler sa at han forsto hvordan du følte det fordi han hadde opplevd det samme som deg?

Anbefalte innlegg

Hva hadde du tenkt og hvordan hadde du reagert om behandler sa at han forsto hvordan du følte det fordi han hadde opplevd det samme som deg?

Tenker da på f.eks depresjon, angst, selvmordstanker.

Anonymkode: 791f5...e4e

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt om han virkelig hadde opplevd det samme, eller det bare var noe han innbilte seg. Folk har forskjellige opplevelser av forskjellige ting. Hadde spurt om behandleren hadde brukt medisiner for depresjon og for angst. Hadde også spurt hvorfor han hadde selvmordstanker.

Det hadde jeg ikke likt. Jeg hadde tenkt at han ikke kunne forstå hvordan jeg hadde det utfra havs opplevelser. Vi er alle forskjellige. Jeg vil at behandler skal kun fokusere på meg. Jeg vil ikke vite noenting om behandlers liv utover enkle faktaopplysninger som feks om hva han har spesialisert seg i.

Men når det kom til miljlpersonell så ble det litt annerledes. Etter tett kontakt i fem år så har vi delt begge veier og det har vært greit. Men ikke når jeg var på mitt sykeste. Da klarte jeg ikke forholde meg til andre.

Jeg er enig med Fru2020 over her. Jeg ville heller ikke likt det om behandleren min skulle begynne å relatere seg til meg på den måten, og jeg hadde sagt ifra om at det ikke er greit. 

Anonymkode: bd4bc...f19

Annonse

En psykiater jeg hadde da jeg var innlagt I syv måneder fortalte om at han i etterkant av samlivsbrudd hadde selv opplevd alvorlig depresjon og med full scoore på MADRS, og at hans måte var å drukne seg i jobb. Han fortalte meg ofte private ting. Spesielt når det kun var jeg og han inne på rommet mitt. 

Jeg ble usunt tilknyttet til han og gikk helt i bakken da ledelsen stoppet relasjonen vår. Men akkurat det at han fortalte om sin depresjon følte jeg ikke gjorde noe. Men mulig det var dumt. At det førte meg nærmere han. Vet ikke helt jeg. 

Hvis min nåværende behandler hadde sagt det så vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt. Jeg vet ikke like mye om henne som jeg gjør om han for å si det sånn. 

Jeg har hatt en behandler som har fortalt i detalj hvordan deler av hans oppvekst var og fortalt ting fra samlivsbrudd og hva som han hadde å bale med nå. Det var ikke ålreit og jeg begynte å slite med å si hvordan jeg egentlig hadde det. 

Glitter skrev (14 minutter siden):

En psykiater jeg hadde da jeg var innlagt I syv måneder fortalte om at han i etterkant av samlivsbrudd hadde selv opplevd alvorlig depresjon og med full scoore på MADRS, og at hans måte var å drukne seg i jobb. Han fortalte meg ofte private ting. Spesielt når det kun var jeg og han inne på rommet mitt. 

Jeg ble usunt tilknyttet til han og gikk helt i bakken da ledelsen stoppet relasjonen vår. Men akkurat det at han fortalte om sin depresjon følte jeg ikke gjorde noe. Men mulig det var dumt. At det førte meg nærmere han. Vet ikke helt jeg. 

Hvis min nåværende behandler hadde sagt det så vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt. Jeg vet ikke like mye om henne som jeg gjør om han for å si det sånn. 

Bare lurer, men hva får deg til å tenke at det at du var innlagt i 7mnd den gangen psykologen fortalte det var en nyttig detalj? 

Anonymkode: 7af29...064

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare lurer, men hva får deg til å tenke at det at du var innlagt i 7mnd den gangen psykologen fortalte det var en nyttig detalj? 

Fordi det var derfor han rakk å fortelle så mange ting. Gjorde det noe at jeg er en litt detaljert person?

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurer, men hvorfor henger du deg opp i at hun nevner antall måneder?

Anonymkode: bd4bc...f19

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...