Gå til innhold

Abilify-økt svette?

Anbefalte innlegg

Jeg tar abilify injeksjoner, men har siden rundt oppstart med AP hatt problemer med at jeg svetter fra hodet selv med minste anstrengelse. Blir helt våt i håret…. Vet ikke om dette er en tilfeldighet eller en bivirkning. Noe jeg kan gjøre? Andre som opplever det samme?

Anonymkode: 687e1...f5c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468123-abilify-%C3%B8kt-svette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis er dette ingen vanlig bivirkning. Vurderer da å slutte med den da jeg føler den ikke virker uansett. Er diagnostisert med paranoid psykose. Noen som har forslag til medisin som kanskje virker? @kupton, @ISW

TS

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tydeligvis er dette ingen vanlig bivirkning. Vurderer da å slutte med den da jeg føler den ikke virker uansett. Er diagnostisert med paranoid psykose. Noen som har forslag til medisin som kanskje virker? @kupton, @ISW

TS

Hei,

Jeg har ikke klinisk erfaring sånn som Kupton har, og har heller ikke brukt Abilify selv. Svaret mitt blir derfor av teoretisk art.

Jeg tolker svetting som et tegn på stimulans. Abilify virker stimulerende, både direkte og indirekte, ved flere reseptorgrupper. Spørsmålet som er mest relevant, er om denne stimulerende effekten er svakere eller sterkere enn du hadde før medisinen. Og du sier at du uansett ikke har nevneverdig effekt.

Hvis du hadde god effekt av Abilify, så ville jeg anbefalt deg å behandle svettingen (f.eks med propranolol). Siden du ikke har effekt og bare bivirkninger anbefaler jeg deg å endre til en medisin med mindre stimulerende effekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...