Gå til innhold

Hvordan få tilgang til gamle jorunalnotat?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker tilgang til egen journal fra da jeg var barn og ungdom. I dag er jeg førti år. Jeg er klar over at det er muligheter for at disse journalnotatene er destruert siden de er eldre enn ti år. Om de imidlertid fremdeles eksisterer vil jeg gjerne ha tilgang. Jeg var innlagt på psyk i ett år feks og nysgjerrig på hva man egentlig mente feilte meg, da dette var litt uklart. 

Jeg har forsøkt å sende et håndskrevet brev med signatur og bedt om journalene og epikrisen og jeg har forsøkt på mail til gjeldende sykehus. Har ikke fått svar. Ringte nå sykehuset. Resepsjonisten sa at man søker om tilgang til gamle journaler via helsenorge. Jeg har nå forsøkt å finne frem til dette på helsenorge og Google men finner virkelig ikke tilgang til noe sted jeg kan søke om innsyn i gamle journaler. Har noen en lenke eller en forklaring på hvordan man gjør dette? Pleier ikke være helt tapt bak en vogn, men føler meg definitivt passe evneveik nå.

Anonymkode: 1423d...c18

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...