Gå til innhold

Sorg - hva har jeg i vente?


ISW

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kondolerer så mye♥️

Er som nevnt ingen fasit på sorg, når du spør om forsinket sorgreaksjon tror jeg ikke det vil skje. 
Du har jobb, familie og ett stabilt liv virker det som, dette er veldig viktig og vil hjelpe.

Skal ikke dra min egne problemer inn i din tråd, men da jeg mistet min mor (også demens, men hurtig forløp)i fjor som jeg bodde sammen med samt leilighet vi bodde i i løpet av uker, så ble det for mye for meg, jeg fikk ingen akutt sorgreaksjon, men den har kommet mer og mer med tiden. Nå har jeg ingen familie, jobb eller noe å fylle hverdagen med så i følge psykologen er det ikke unormalt at det i slike tilfeller tar 18 mnd. Normal sorg vil stort sett lett etter 6 mnd., men som sagt ingen fasit.

Ta vare på deg selg og vær sammen med dine nære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Tenkte bare å oppdatere litt etter alle de fine svarene jeg fikk.

Det går stort sett veldig greit med meg. Jeg fungerer fint og gjør det bra på jobb. Kjenner litt på angst innimellom, men det er stort sett kontrollerbart. Og drømmer mye om natten, både hyggelige og mindre hyggelige ting. Men kjenner meg ikke nevneverdig nedstemt og har ikke fått noen voldsom sorgreaksjon, selv om jeg kjenner på det av og til når jeg tenker på fine store hånden til pappa som jeg kunne holde, og som klemte tilbake da jeg klemte hånden selv da han hadde delir. 

Men ellers - alt i orden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Hei,

Tenkte bare å oppdatere litt etter alle de fine svarene jeg fikk.

Det går stort sett veldig greit med meg. Jeg fungerer fint og gjør det bra på jobb. Kjenner litt på angst innimellom, men det er stort sett kontrollerbart. Og drømmer mye om natten, både hyggelige og mindre hyggelige ting. Men kjenner meg ikke nevneverdig nedstemt og har ikke fått noen voldsom sorgreaksjon, selv om jeg kjenner på det av og til når jeg tenker på fine store hånden til pappa som jeg kunne holde, og som klemte tilbake da jeg klemte hånden selv da han hadde delir. 

Men ellers - alt i orden 😊

Kondolerer med din far. ❤️
Jeg mistet min far for flere år siden, jeg fikk aldri noen voldsom sorgreaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (6 minutter siden):

Kondolerer med din far. ❤️
Jeg mistet min far for flere år siden, jeg fikk aldri noen voldsom sorgreaksjon. 

Tusen takk for det ❤️
Det kommer og går litt - men jeg regner med at det er sånn det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...