Gå til innhold

Er det barnslig å si "jeg klarer ikke mer"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men skjønner de hva du legger i det å si "jeg klarer ikke mer"? 

Kan du du være mer tydelig? Er det slik at du håper på å bli tilbudt tettere oppfølging eller innleggelse ved å si "jeg klarer ikke mer"? 

Da tror jeg du må si mer direkte hva du trenger. Ikke vent på å bli tilbudt. Si at nå klarer du ikke mer, og si så hva du ønsker av hjelp. :)

Glitter skrev (2 timer siden):

Men skjønner de hva du legger i det å si "jeg klarer ikke mer"? 

Kan du du være mer tydelig? Er det slik at du håper på å bli tilbudt tettere oppfølging eller innleggelse ved å si "jeg klarer ikke mer"? 

Da tror jeg du må si mer direkte hva du trenger. Ikke vent på å bli tilbudt. Si at nå klarer du ikke mer, og si så hva du ønsker av hjelp. :)

Du har jo rett. Jeg bare vet ikke hva jeg vil. Føler ikke at noe vil hjelpe meg nå.

Anonymkode: 8b53c...850

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har jo rett. Jeg bare vet ikke hva jeg vil. Føler ikke at noe vil hjelpe meg nå.

Skjønner du er ambivalent og kanskje hadde følt lettelse hvis de sa at nå tenker de at du trenger innleggelse eller tett oppfølging. Kanskje er det vanskelig å ta den plassen ved å selv si ifra om at du har et behov. 

Men jeg tenker at siden du tenker sånn på dette og har prøvd å signalisere at nå er det vanskelig, så er det fordi du kjenner på et behov. Hvorfor ellers skulle du sende ut signaler? 

Så selv om det er vanskelig, prøv å ta deg selv på alvor. Ikke vent på at de skjønner hva du vil. Si hva du vil eller har behov for. Det er jo å ta seg selv på alvor. 

Jeg tenker i hvert fall at når jeg selv kommer med mine behov, så tar jeg meg selv på alvor. Og da lytter de. Jeg må jo si hva jeg ønsker for at de skal forstå. 

Kanskje de prøver på å få deg til å ta ansvar ved å si ifra helt tydelig hvilke behov du har, framfor å vente på å få et tilbud? 

Jeg vet ikke. Det er bare tanker jeg fikk. :)

Endret av Glitter
Glitter skrev (Akkurat nå):

Skjønner du er ambivalent og kanskje hadde følt lettelse hvis de sa at nå tenker de at du trenger innleggelse eller tett oppfølging. Kanskje er det vanskelig å ta den plassen ved å selv si ifra om at du har et behov. 

Men jeg tenker at siden du tenker sånn på dette og har prøvd å signalisere at nå er det vanskelig, så er det fordi du kjenner på et behov. Hvorfor eller skulle du sende ut signaler? 

Så selv om det er vanskelig, prøv å ta deg selv på alvor. Ikke vent på at de skjønner hva du vil. Si hva du vil eller har behov for. Det er jo å ta seg selv på alvor. 

Jeg tenker i hvert fall at når jeg selv kommer med mine behov, så tar jeg meg selv på alvor. Og da lytter de. Jeg må jo si hva jeg ønsker for at de skal forstå. 

Kanskje de prøver på å få deg til å ta ansvar ved å si ifra helt tydelig hvilke behov du har, framfor å vente på å få et tilbud? 

Jeg vet ikke. Det er bare tanker jeg fikk. :)

Oj, du traff virkelig der. Det er virkelig vanskelig for meg å ta plass og si fra. Så stort sett blir det egentlig mye verre en det det hadde trengt å bli bare fordi det er så vanskelig for meg. Så jeg venter bare til det er så tydelig at "alle" ser at jeg trenger innleggelse og da er det jo egentlig "for sent".  Skal forsøke ta til meg rådet ditt og si fra i neste samtale.

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oj, du traff virkelig der. Det er virkelig vanskelig for meg å ta plass og si fra. Så stort sett blir det egentlig mye verre en det det hadde trengt å bli bare fordi det er så vanskelig for meg. Så jeg venter bare til det er så tydelig at "alle" ser at jeg trenger innleggelse og da er det jo egentlig "for sent".  Skal forsøke ta til meg rådet ditt og si fra i neste samtale.

Det skjønner jeg at er vanskelig. Det er nok også en øvingssak. 

Prøv å si ifra neste samtale ja. :) Fortell gjerne hvordan det har gått.

Kanskje ikke barnslig, men det finnes bedre måter å uttrykke seg på. Tror det kan ha mer for seg å prøve å forklare hva du egentlig føler, hva som ligger bak opplevelsen av at du ikke orker mer. Hva føler du egentlig? 

Som Glitter sier så tror jeg at det beste er å si hva du trenger så klart som mulig. Det beste er å kommunisere hva du faktisk føler uten å bruke «dramatiske» begreper som «jeg orker ikke mer» eller lignende. Det kan være vanskelig å få tak i, eller snakke om hva man faktisk føler, men det lønner seg. 

Anonymkode: 26178...41d

Glitter skrev (2 minutter siden):

Det skjønner jeg at er vanskelig. Det er nok også en øvingssak. 

Prøv å si ifra neste samtale ja. :) Fortell gjerne hvordan det har gått.

Det er det nok. Har neste samtale på tirsdag, så kan oppdatere da (om jeg husker det) 🙂

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje ikke barnslig, men det finnes bedre måter å uttrykke seg på. Tror det kan ha mer for seg å prøve å forklare hva du egentlig føler, hva som ligger bak opplevelsen av at du ikke orker mer. Hva føler du egentlig? 

Som Glitter sier så tror jeg at det beste er å si hva du trenger så klart som mulig. Det beste er å kommunisere hva du faktisk føler uten å bruke «dramatiske» begreper som «jeg orker ikke mer» eller lignende. Det kan være vanskelig å få tak i, eller snakke om hva man faktisk føler, men det lønner seg. 

Anonymkode: 26178...41d

Du har rett. Det med følelser er jeg dessverre veldig dårlig på. Stort sett føler jeg meg bare nummen, men det er jo ikke akkurat så beskrivende? Jeg vet ikke helt, jeg burde vel bli bedre på dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...