Gå til innhold

Angrer på hvor ærlig jeg var og hvilken belastning jeg var for vennene mine da jeg involverte dem i all min sykdom

Anbefalte innlegg

Da jeg først ble syk var jeg 100% ærlig med venninnene mine. Jeg fortalte nok alt for mye. Mye mer enn det de ville vite og mye mer enn det de hadde kompetanse til å håndtere. Jeg kunne sende daglige oppdateringer. Hvor jeg fortalte hvor dårlig jeg var, hvor mørkt alt var, hvor mye jeg tenkte på å skade meg og ta livet mitt. At jeg hadde tatt overdose, at jeg hadde havnet på intensiven, at politiet hadde plukket meg opp, at jeg hadde rømt, at jeg satt på legevakten med selvmordstanker. De sa aldri noe da, men jeg synes det er utrolig at de holdt ut. Og jeg angrer så ufattelig mye på det den dag i dag. 

Er dette noe jeg burde si unnskyld for nå den dag i dag eller er det best å la det ligge?

Anonymkode: 3ee81...442

Fortsetter under...

Ta det opp og si at du ville gjort det annerledes i dag og at du beklager om du var krevende. Du behøver ikke legge deg flat og krype for dem. Men vis innsikt og forståelse av at su antakelig var vanskelig å være venn med akkurat da. 

Anonymkode: 58e80...a67

Er vel ikke det beste å legge alle sine egne tunge tanker, planer og følelser over på venner. Jeg hadde kanskje sagt unnskyld om du gjorde slikt veldig mye eller satte de i situasjoner der de ble "ansvarlige" for ditt liv. Da tenker jeg spesielt på hvis du har skrevet ting av typen "nå sitter jeg på togsporet" "nå tar jeg piller for nå skal jeg dø" til de, for det syns jeg er veeldig dårlig gjort. 

Anonymkode: 554b9...a67

AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 20.14):

Er vel ikke det beste å legge alle sine egne tunge tanker, planer og følelser over på venner. Jeg hadde kanskje sagt unnskyld om du gjorde slikt veldig mye eller satte de i situasjoner der de ble "ansvarlige" for ditt liv. Da tenker jeg spesielt på hvis du har skrevet ting av typen "nå sitter jeg på togsporet" "nå tar jeg piller for nå skal jeg dø" til de, for det syns jeg er veeldig dårlig gjort. 

Jeg satte de ikke i situasjoner der de ble ansvarlige for livet mitt, det ville jeg aldri gjort.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg satte de ikke i situasjoner der de ble ansvarlige for livet mitt, det ville jeg aldri gjort.

Hvordan følte du deg da du havnet på sykehus? Følte du sympati fra helsepersonell?

Anonymkode: 5a5da...749

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan følte du deg da du havnet på sykehus? Følte du sympati fra helsepersonell?

Som oftest var jeg bare sint for å fortsatt være i live. Brydde meg ikke om sympati. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som oftest var jeg bare sint for å fortsatt være i live. Brydde meg ikke om sympati. 

Du havner der flere ganger? Var du ikke flau i det hele tatt? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du havner der flere ganger? Var du ikke flau i det hele tatt? 

Nei, hvorfor skulle jeg være flau mener du?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hvorfor skulle jeg være flau mener du?

Vet ikke.. bare tenkte kanskje det var normalt 

Jeg forstår ikke hvordan kan dere havne flere ganger på sykehus for forsøk sier dere ifra om at dere gjør forsøket fordi ingen har visst om mitt forsøk

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg følte ikke på flauhet, men om det er normalt for andre vet jeg ikke.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan kan dere havne flere ganger på sykehus for forsøk sier dere ifra om at dere gjør forsøket fordi ingen har visst om mitt forsøk

Jeg ble funnet.

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal man være flau over å bli innlagt på somatisk avdeling også, eller kun psykiatrisk?

Anonymkode: b7016...d42

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...