Gå til innhold

Om ambulansen blir ringt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva er grunnen til at du må ringe ambulansen og ikke legevakt eller fastlege?

Anonymkode: e5538...150

Hjelper ikke å ringe fastlegen når en du kjenner er i krise, da er ambulanse eller eventuelt politi rette stedet. Legevakten vil ikke gjøre noe annet en å be vedkommende komme ned ( men da må vedkommende selv ringe ) ellers så sender de ambulanse.

Anonymkode: c90f3...625

Annonse

Kan du ikke bare svare på det jeg spør om? 

Anonymkode: 623dc...473

Det er ikke mulig å svare på uten å vite mer konkret hva det gjelder. Det kan være alt fra at de ber deg kontakte legevakt i stedet, til at de ringer opp vedkommende (om det er mulig) til at de sender en ambulanse.

Hjelper ikke å ringe fastlegen når en du kjenner er i krise, da er ambulanse eller eventuelt politi rette stedet. Legevakten vil ikke gjøre noe annet en å be vedkommende komme ned ( men da må vedkommende selv ringe ) ellers så sender de ambulanse.

Det kommer jo helt an på hvilken krise det gjelder? Krise kan jo være så mangt, slik jeg ser det i alle fall.

Til TS:

Det kommer helt an på hva det gjelder. Regner de som akutt så vil de komme og hente vedkommende, me ned kan også komme på døren og snakke med dem og dra igjen uten den som er syk hvis de ikke regner det som uforsvarlig å overlate dem til seg selv. 

Det er ikke mulig å svare på uten å vite mer konkret hva det gjelder. Det kan være alt fra at de ber deg kontakte legevakt i stedet, til at de ringer opp vedkommende (om det er mulig) til at de sender en ambulanse.

Hva gjør ambulansen spør jeg om? Hvis de bare blir ringt. MÅ man være med videre? 

Hva gjør ambulansen spør jeg om? Hvis de bare blir ringt. MÅ man være med videre? 

Det kommer jo helt an på hva som har skjedd det. Selvmordsplaner? Selvmordsforsøk? Utagering? Annet?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Intense tanker om å slippe mer. Kun det. 

Da kan det være at de kommer for å hente deg ja, i vært fall vil de nok be deg komme ned til dem eller sende en ambulanse for å snakke med deg hjemme.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kan det være at de kommer for å hente deg ja, i vært fall vil de nok be deg komme ned til dem eller sende en ambulanse for å snakke med deg hjemme.

Vil ikke bli innlagt på galehus. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tragisk 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Holder det ikke med ambulanse folkene? 

Min erfaring er at man må vurderes av lege. Men det kan jo selvfølgelig være at det ikke er tilfelle for deg. Uansett, lykke til også håper jeg du vil få det bedre snart.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at man må vurderes av lege. Men det kan jo selvfølgelig være at det ikke er tilfelle for deg. Uansett, lykke til også håper jeg du vil få det bedre snart.

Aldri snakket med ambulansen før… 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...