Gå til innhold

Om ambulansen blir ringt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Aldri snakket med ambulansen før… 

Anonymkode: 623dc...473

Altså, ambulansen er for LIVSTRUENDE hendelser. Du klarer å ringe legevakten og dra ned til legevakten selv. 

Anonymkode: 24651...eaf

Fortsetter under...

Litt rart at alt har blitt så normalisert at man nå tror at det er ambulansen man ringer om man har selvmordstanker. Dra på legevakten. Eller om det kan vente dra til fastlegen for det er der du får best hjelp. Hvis det er innleggelse du ønsker innerst inne så vil du gjennom en akuttinnleggelse via legevakten isåfall mest sannsynlig bli innlagt 1 natt og så er det ut. Om du i det hele tatt blir innlagt. Som sagt så er fastlegen best. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt rart at alt har blitt så normalisert at man nå tror at det er ambulansen man ringer om man har selvmordstanker. Dra på legevakten. Eller om det kan vente dra til fastlegen for det er der du får best hjelp. Hvis det er innleggelse du ønsker innerst inne så vil du gjennom en akuttinnleggelse via legevakten isåfall mest sannsynlig bli innlagt 1 natt og så er det ut. Om du i det hele tatt blir innlagt. Som sagt så er fastlegen best. 

Det er farlig å dømme andre uten og ha kunnskap om hva andre befinner seg i av kriser. Jeg ønsker ikke innleggelse. 

Annonse

Hvis ambulansen ringes for bekymringsmelding så blir du kontaktet per telefon eller oppmøte på bosted. Hvilke av de to som skjer avhenger av alvorligheten i bekymringsmeldingen. Er det akutt så kommer nærmeste patrulje, enten politi eller  ambulanse.

Anonymkode: 78844...ef6

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat og svar til dette. Admin
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå vet ikke du situasjonen. TS har heller ikke sagt om det er hn eller andre som tenker å ringe ambulansen. I utgangspunktet skal legevakten ringes ja så sender de kanskje ambulanse. 

Men om ts ville blitt skrevet ut med en gang eller ikke aner ikke du noe om. Selv om noen blir skrevet ut med en gang, så er det mange, egentlig de fleste, som ikke blir det, der jeg hører til. 

Glitter skrev (43 minutter siden):

Nå vet ikke du situasjonen. TS har heller ikke sagt om det er hn eller andre som tenker å ringe ambulansen. I utgangspunktet skal legevakten ringes ja så sender de kanskje ambulanse. 

Men om ts ville blitt skrevet ut med en gang eller ikke aner ikke du noe om. Selv om noen blir skrevet ut med en gang, så er det mange, egentlig de fleste, som ikke blir det, der jeg hører til. 

Vil ikke bli innlagt, det var er det siste på jord som ønskes. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hva ønsker du å oppnå med å ringe ambulansen? Ambulanse er ikke rette stedet å ringe om du bare vil prate.

Anonymkode: c90f3...625

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du kan ringe legevakten og si at du har behov for å få pratet med noen og forklar godt hvorfor. De vil kanskje be deg komme en tur da. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva ønsker du å oppnå med å ringe ambulansen? Ambulanse er ikke rette stedet å ringe om du bare vil prate.

Anonymkode: c90f3...625

Var ikke jeg som skulle ringt eller vil ringe. 

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Du kan ringe legevakten og si at du har behov for å få pratet med noen og forklar godt hvorfor. De vil kanskje be deg komme en tur da. 

Vil ikke det. Jeg lurte kun på hva som ville eller kom til å skje om de blir ringt. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Brutalt, men sant. 

Jeg håper jo likevel at du kan klare å be om hjelp framfor at det går galt. 

Brutalt ja. Jeg tror ikke jeg har nok eller riktig om det går galt. Ingen forsøk bak meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...