Gå til innhold

Hvordan vet man om man trenger innleggelse for suicidalitet eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hvordan vet man om man trenger innleggelse for suicidalitet eller ikke? Hvor mye skal man presse seg selv til å takle på egenhånd og når er det greit å be om vurdering for å bli innlagt? Hva er dine tanker rundt det? 

Anonymkode: d3257...e01

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan vet man om man trenger innleggelse for suicidalitet eller ikke? Hvor mye skal man presse seg selv til å takle på egenhånd og når er det greit å be om vurdering for å bli innlagt? Hva er dine tanker rundt det? 

Vet ikke.. ønsker du å bli innlagt og låst på avdeling med fremmede mennesker som bestemmer over deg?

Anonymkode: bc9c3...acf

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke.. ønsker du å bli innlagt og låst på avdeling med fremmede mennesker som bestemmer over deg?

Om det redder livet mitt så, ja.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil si: Jeg er stort sett ambivalent til det å dø og det å be om hjelp i motsetning til det å ikke be om hjelp. Innerst inne vil jeg jo leve, men ikke alltid så lett å se det.

Om du siter ordene høyt til helsepersonell og du sier du ikke ønsker hjelp, er sjansen stor for at du blir tvangsinnlagt. 

Det vil si: Jeg er stort sett ambivalent til det å dø og det å be om hjelp i motsetning til det å ikke be om hjelp. Innerst inne vil jeg jo leve, men ikke alltid så lett å se det.

Jeg har det helt likt som deg. 

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Når tankene begynner  gå over til konkrete planer med metode, tidspunkt, dato osv så tenker jeg det er på tide å be om mer hjelp.

Anonymkode: beb54...37b

Ikke alle som planlegger så jævla langt inni i fremtiden da. Kanskje folk med barn og egen familie må det, men vi som er alene er det samme faen om jeg dør idag eller 5.september kl 17 på baderomsteppet. Kan vi vennligst avlive den myten om at man må ha planlagt sted og dato? 

Er enig man må vite metoden men det har man vel funnet ut langt i for vei, men for min del får det fort. Bestemmer jeg meg så er det gjort samme minutt. 

Anonymkode: 0ef79...1d0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...