Gå til innhold

I dag er det 1 år siden mitt siste selvmordsforsøk

Anbefalte innlegg

I dag er det 1 år siden selvmordsforsøket mitt og det trigger meg. Jeg lovte meg selv at dersom det hadde gått 1 år og livet mitt ikke hadde endret seg og jeg hadde funnet tilbake viljen til å leve så skulle jeg virkelig gjennomføre det, velge en mer sikker metode det ikke gikk an å angre på. 

Jeg vet ikke helt om dette er et rop om hjelp eller om jeg bare ville at noen skulle vite det.

Anonymkode: 3bed3...353

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I dag er det 1 år siden selvmordsforsøket mitt og det trigger meg. Jeg lovte meg selv at dersom det hadde gått 1 år og livet mitt ikke hadde endret seg og jeg hadde funnet tilbake viljen til å leve så skulle jeg virkelig gjennomføre det, velge en mer sikker metode det ikke gikk an å angre på. 

Jeg vet ikke helt om dette er et rop om hjelp eller om jeg bare ville at noen skulle vite det.

hold ut.. pust med magen. Føler med deg. 

Anonymkode: f816f...f18

Ett år er ikke så lenge, selv om det kan føles som en evighet når vi har det vanskelig.  Det kan være at du har brukt mange år av livet ditt på å få det slik du har det i dag. Da er det nokså urimelig å tenke at livet vil ordne seg i løpet av ett år. Jeg vet ikke hvilken hjelp du har fått og hvor godt du føler den har hjulpet deg, men jeg ville si at du kunne ta det opp til vurdering på nytt om 10-15 år. Det høres utopisk lenge ut, men gir deg en reell mulighet til å få et bedre liv. Psykiske lidelser er ikke som et fysisk operasjonssår som er grodd fint sammen i løpet av maksimalt 6-8 uker og siden blir det bare et arr igjen i huden.

En dato er bare et tall. Du velger selv hva tallet skal bety for livet ditt fremover. Jeg synes du skal feire at du har overlevd ett år og at du satser på å overleve minst 10 år til. Det er min egen innstilling nå når min dag kommer og det er X antall år siden mitt siste forsøk, men jeg husker ikke lenger den presise datoen ;) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes dette er noe du skal snakke om med enten noen i helsevesenet eller en annen som kjenner deg godt. 

Ta godt vare på deg selv i dag, prøv å gjøre noe bra for deg selv❤️

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hold ut.. pust med magen. Føler med deg. 

Anonymkode: f816f...f18

Jeg forsøker. Og tror nok jeg skal klare meg. Bare litt redd for å miste kontrollen.

Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Ett år er ikke så lenge, selv om det kan føles som en evighet når vi har det vanskelig.  Det kan være at du har brukt mange år av livet ditt på å få det slik du har det i dag. Da er det nokså urimelig å tenke at livet vil ordne seg i løpet av ett år. Jeg vet ikke hvilken hjelp du har fått og hvor godt du føler den har hjulpet deg, men jeg ville si at du kunne ta det opp til vurdering på nytt om 10-15 år. Det høres utopisk lenge ut, men gir deg en reell mulighet til å få et bedre liv. Psykiske lidelser er ikke som et fysisk operasjonssår som er grodd fint sammen i løpet av maksimalt 6-8 uker og siden blir det bare et arr igjen i huden.

En dato er bare et tall. Du velger selv hva tallet skal bety for livet ditt fremover. Jeg synes du skal feire at du har overlevd ett år og at du satser på å overleve minst 10 år til. Det er min egen innstilling nå når min dag kommer og det er X antall år siden mitt siste forsøk, men jeg husker ikke lenger den presise datoen ;) 

Nei, det er vel ikke så lenge med 1 år, sånn egentlig. Har bare hatt det veldig tungt det siste året og har nesten vært mer innlagt enn hjemme. Jeg skal forsøke feire, og se på det som en seier 🙂

Annonse

frosken skrev (1 time siden):

Jeg synes dette er noe du skal snakke om med enten noen i helsevesenet eller en annen som kjenner deg godt. 

Ta godt vare på deg selv i dag, prøv å gjøre noe bra for deg selv❤️

Ja, skal det, får bare ikke gjort det før i morgen. Jeg skal forsøke ❤️ 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, skal det, får bare ikke gjort det før i morgen. Jeg skal forsøke ❤️ 

Om det skulle bli ekstra galt kan du jo kontakte legevakten for en prat. Jeg har god erfaring med å snakke med sykepleierne i telefonen om min suicidalitet. Har ikke alltid vært nødvendig med lege og innleggelse, av og til har en liten samtale og to vært nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...