Gå til innhold

Såret og trist over å ikke bli tatt på alvor

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om såret er rett ord, men det var det mest passende jeg klarte å komme på akkurat nå. Kanskje er jeg til og med litt sint, jeg vet ikke helt. 

Jeg har bipolar. Bruker få depresjoner med selvmordstanker med jevne mellomrom. Nå har jeg ventet i 5 uker på time hos fastlegen. Og det er ennå en uke igjen til jeg får hjelp. Jeg bare kjenner meg litt trist over å måtte vente så lenge. Jeg har blitt så mye verre enn det jeg trengte å bli. Hadde jeg bare kunnet få kommet inn tidligere. 

Er dette bare bittert og unødvendig å føle på av meg? 

Anonymkode: 38800...362

Fortsetter under...

Skjønner du føler deg trist, men som regel kan man få time raskere hvis man forklarer at det haster. Vil tro at ditt legekontor også har akuttimer. 
Hva tenker du at legen skal gjøre for at det skal bli bedre? Er det noe du kan gjøre på egenhånd for å bedre situasjonen? Nå høres det ut som du blir et offer for legekontorets dårlige oppfølging. Du kan ikke forvente at andre skal forstå hva du trenger - du må si klart ifra hva du har behov for. Uansett hvor dårlig du har det så er det du som må ta ansvar. Det kan være vanskelig når man er deprimert, men det er sånn det funker… 

Anonymkode: b2e61...8b9

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om såret er rett ord, men det var det mest passende jeg klarte å komme på akkurat nå. Kanskje er jeg til og med litt sint, jeg vet ikke helt. 

Jeg har bipolar. Bruker få depresjoner med selvmordstanker med jevne mellomrom. Nå har jeg ventet i 5 uker på time hos fastlegen. Og det er ennå en uke igjen til jeg får hjelp. Jeg bare kjenner meg litt trist over å måtte vente så lenge. Jeg har blitt så mye verre enn det jeg trengte å bli. Hadde jeg bare kunnet få kommet inn tidligere. 

Er dette bare bittert og unødvendig å føle på av meg? 

har du ikke en behandler eller spl som følger dge opp når du svinger såpass?

Anonymkode: 4174c...be4

Jeg er bekymret for to ting her:

1. Med bipolar lidelse som er velbehandlet skal du ikke få så tunge depresjoner med jevne mellomrom. Jeg ser et behov for at du kommer i kontakt med en spesialist (ventetid i ustabil fase skal være to uker) og får lidelsen din bedre behandlet. 

2. At fastlegen har seks ukers ventetid ved alvorlig sykdom er helt uakseptabelt. Her ville jeg snakket med legekontoret og minne om fastlegens plikt til å yte helsehjelp. Alternativt ville jeg byttet fastlege.

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner du føler deg trist, men som regel kan man få time raskere hvis man forklarer at det haster. Vil tro at ditt legekontor også har akuttimer. 
Hva tenker du at legen skal gjøre for at det skal bli bedre? Er det noe du kan gjøre på egenhånd for å bedre situasjonen? Nå høres det ut som du blir et offer for legekontorets dårlige oppfølging. Du kan ikke forvente at andre skal forstå hva du trenger - du må si klart ifra hva du har behov for. Uansett hvor dårlig du har det så er det du som må ta ansvar. Det kan være vanskelig når man er deprimert, men det er sånn det funker… 

Anonymkode: b2e61...8b9

Mulig jeg bare ikke klarte å være tydelig nok på hvordan jeg har det og hvor mye jeg følte at det haster. Jeg vet egentlig ikke hva jeg tenker at legen kan gjøre. Det var ikke mulig å endre på medisinene, så da vet jeg egentlig ikke. Noen her som har noen forslag?

ISW skrev (18 timer siden):

Jeg er bekymret for to ting her:

1. Med bipolar lidelse som er velbehandlet skal du ikke få så tunge depresjoner med jevne mellomrom. Jeg ser et behov for at du kommer i kontakt med en spesialist (ventetid i ustabil fase skal være to uker) og får lidelsen din bedre behandlet. 

2. At fastlegen har seks ukers ventetid ved alvorlig sykdom er helt uakseptabelt. Her ville jeg snakket med legekontoret og minne om fastlegens plikt til å yte helsehjelp. Alternativt ville jeg byttet fastlege.

1. Ja, jeg får be fastlegen om henvisning. For medisinene jeg går på fungerer jo tydeligvis ikke når det blir slik som dette.

2. Jeg tør nok ikke å snakke med legekontoret om det. Fastlegen hadde også ferie, så det gjorde nok at ventetiden ble lengre. Til vanlig mener jeg på at det er 2-4 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...