Gå til innhold

Stemmer det at Kirkens SOS chat ALDRI kontakter politiet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke oppgir tidspunkt og sted så. 

Anonymkode: 81c61...918

Er du helt 100% sikker? Jeg har bare brukt mental helse sin chat før og da kontaktet de politiet selv om jeg ikke oppga tid og sted.

Anonymkode: dbd9a...f0d

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du helt 100% sikker? Jeg har bare brukt mental helse sin chat før og da kontaktet de politiet selv om jeg ikke oppga tid og sted.

De har avvergingsplikt dersom du er utsatt for en straffbar handling eller utsetter andre for det, og da kontakter de politiet. Det står på hjemmesiden dems. De som jobber der er like forskjellig som de som er her på forumet, det er vanlige folk. 

Anonymkode: b61d7...227

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har ikke ip adressen din, det lagrer ikke kirkens sos. Mental helse gjør det. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har alltid endret innstillengene slik at jeg ringer fra skjult nummer. 

Men på slutten av samtalen etter at du har fått snakket om det du ville så kan du jo forsikre de om at alt går bra

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid endret innstillengene slik at jeg ringer fra skjult nummer. 

Men på slutten av samtalen etter at du har fått snakket om det du ville så kan du jo forsikre de om at alt går bra

De kan ikke se nummeret ditt hvis du ringer kirkens sos. Det er helt anonymt. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De har avvergingsplikt dersom du er utsatt for en straffbar handling eller utsetter andre for det, og da kontakter de politiet. Det står på hjemmesiden dems. De som jobber der er like forskjellig som de som er her på forumet, det er vanlige folk. 

Hvor på hjemmesiden står det?

Annonse

kupton skrev (2 minutter siden):

Om jeg var ansvarlig for en hjelpetelefon, ville jeg vært ultratydelig på at det ikke ble varslet videre ved selvmordsytringer. 

Hva Mener du med det?

kupton skrev (7 minutter siden):

Om jeg var ansvarlig for en hjelpetelefon, ville jeg vært ultratydelig på at det ikke ble varslet videre ved selvmordsytringer. 

Hvorfor ville du det?

Fordi jeg ved seriøse suicidalønsker ville jobbe med å introdusere alternativer til sm for pasienten. Alternativer som går ut på at en ikke skrinlegger sm for alltid, men at pasienten blir med på å forsøke alternativer først. Det er alltid mulig å gjennomføre sm senere. I denne diskusjonen er sm i dag alltid et av alternativene, men da har en ingen alternativer i morgen. For meg funket denne fremgangsmåten alltid i de årene jeg var behandler.

I tillegg ville jeg slippe å få de manipulerende samtalene der pasienten prøver å få andre til å iverksette aksjoner. Her svarer jeg alltid at alvorlig syke bør søke helsetjenesten selv om de ønsker hjelp - ikke via en venn/venninne eller andre instanser. 

kupton skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg ved seriøse suicidalønsker ville jobbe med å introdusere alternativer til sm for pasienten. Alternativer som går ut på at en ikke skrinlegger sm for alltid, men at pasienten blir med på å forsøke alternativer først. Det er alltid mulig å gjennomføre sm senere. I denne diskusjonen er sm i dag alltid et av alternativene, men da har en ingen alternativer i morgen. For meg funket denne fremgangsmåten alltid i de årene jeg var behandler.

I tillegg ville jeg slippe å få de manipulerende samtalene der pasienten prøver å få andre til å iverksette aksjoner. Her svarer jeg alltid at alvorlig syke bør søke helsetjenesten selv om de ønsker hjelp - ikke via en venn/venninne eller andre instanser. 

Akkurat dette svaret overrasker du synses jeg som bakgrunn som psykiater. Synes svaret ditt er kynisk da ganske mange som får de tankene / gjør de handlingene ikke er i et system hvor de kartlegger dette. En tlf / chat i hjelpetjenester kan redde liv, og da er det viktig at de kontakter helsevesenet får de inn bekymringer knyttet til en kommende handling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...