Gå til innhold

Dårlig samvittighet over å ta opp plass og ta plassen fra de som sannsynligvis trenger den mer

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid dårlig samvittighet over å ta opp plass når jeg er innlagt. Jeg tenker alltid at jeg tar plassen fra de som sannsynligvis trenger den mer. Så det fører til at jeg kanskje egentlig unngår å bli innlagt når jeg egentlig trenger det. Sånn som i det siste. Jeg har slitt en del i det siste og planen var at jeg egentlig skulle ringe i dag for å be om brukerstyrt innleggelse. Men når jeg egentlig skulle ringe så kjente jeg på den dårlige samvittigheten og tenkte "jeg klarer meg vel". Men nå angrer jeg litt. Jeg klarer meg jo ikke. Ikke når alt er slik som det er nå. 

Er det noen andre her som sliter med det samme? Hva gjør man?

Anonymkode: 36714...d95

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har alltid dårlig samvittighet over å ta opp plass når jeg er innlagt. Jeg tenker alltid at jeg tar plassen fra de som sannsynligvis trenger den mer. Så det fører til at jeg kanskje egentlig unngår å bli innlagt når jeg egentlig trenger det. Sånn som i det siste. Jeg har slitt en del i det siste og planen var at jeg egentlig skulle ringe i dag for å be om brukerstyrt innleggelse. Men når jeg egentlig skulle ringe så kjente jeg på den dårlige samvittigheten og tenkte "jeg klarer meg vel". Men nå angrer jeg litt. Jeg klarer meg jo ikke. Ikke når alt er slik som det er nå. 

Er det noen andre her som sliter med det samme? Hva gjør man?

Anonymkode: 36714...d95

Jeg synes at akkurat den avgjørelsen, skal du fullt og helt overlate til personalet ved avdelingen. Som pasient, kjenner vi ikke til det hele bildet, men det er personalet som har oversikt over hvem som ev. kan klare å skrives ut og hvem som trenger en innleggelse. Det beste du kan gjøre, for deg selv og alle, er å be om hjelp når du føler det er behov for det. Forskning viser jo at om pasienter blir gående for lenge å streve med sitt, blir de mer og alvorligere syke en om de hadde kommet til ved et tidligere tidspunkt.

Si til deg selv at "nå er det min indre nedvurderende kritiker som snakker til meg, og du har dessverre ikke talerett i denne saken". Håper du kan få den hjelpen du trenger og fortjener. Du hadde ikke blitt tilbudt brukerstyrt seng i utgangspunktet om en tenkte at det ikke var behov for det. Benytt deg av tilbudet. Du har fått tilbudet fordi det har blitt vurdert at det vil være hjelpsomt for deg. Da er det mot sin hensikt at du unndrar deg helsehjelpen av hensyn til potensielle andre pasienter som kanskje ikke er innlagt akkurat nå engang....

Ønsker deg lykke til! 🕊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...