Gå til innhold

Normalt å tenke sånn?

Anbefalte innlegg

I perioder hvor jeg opplever mye stress setter jeg mye spørsmålstegn rundt omgivelsene rundt meg. Noen ganger lurer jeg på om det som skjer rundt meg er iscenesatt og at menneskene rundt meg ikke er virkelige. Jeg forstår sånn logisk sett at dette ikke er sant, men jeg kan plages litt med det til tider. Kan det være en forsvarsmekanisme? At når virkeligheten blir for vanskelig å forholde seg til, så tenker jeg sånn? Jeg kan også gå med en frykt for at folk skal forgifte meg, selv om jeg innerst inne forstår det ikke er sånn, men frykten er der likevel.  Er nede i en dyp dal nå føler jeg.. Selvmordstanker, men ingen planer om å gjøre noe med dem. Er i helspenn nesten hele tiden og opplever mye panikkangst, vondt i hele kroppen. Har en legetime nå snart, egentlig for noe fysisk, men er dette noe jeg bør ta opp med legen? Litt redd for å ta plass og snakke om det hvis det ikke er så alvorlig. Setter stor pris på svar. 

Anonymkode: fe6eb...600

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468304-normalt-%C3%A5-tenke-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I perioder hvor jeg opplever mye stress setter jeg mye spørsmålstegn rundt omgivelsene rundt meg. Noen ganger lurer jeg på om det som skjer rundt meg er iscenesatt og at menneskene rundt meg ikke er virkelige. Jeg forstår sånn logisk sett at dette ikke er sant, men jeg kan plages litt med det til tider. Kan det være en forsvarsmekanisme? At når virkeligheten blir for vanskelig å forholde seg til, så tenker jeg sånn? Jeg kan også gå med en frykt for at folk skal forgifte meg, selv om jeg innerst inne forstår det ikke er sånn, men frykten er der likevel.  Er nede i en dyp dal nå føler jeg.. Selvmordstanker, men ingen planer om å gjøre noe med dem. Er i helspenn nesten hele tiden og opplever mye panikkangst, vondt i hele kroppen. Har en legetime nå snart, egentlig for noe fysisk, men er dette noe jeg bør ta opp med legen? Litt redd for å ta plass og snakke om det hvis det ikke er så alvorlig. Setter stor pris på svar. 

Hvorfor er du ikke redd for å oppta plass og legens tid med det fysiske? Det du sier henger ikke på greip. 

Anonymkode: 9507a...ad7

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er du ikke redd for å oppta plass og legens tid med det fysiske? Det du sier henger ikke på greip. 

Anonymkode: 9507a...ad7

Ts her: 

Jeg er vel redd for at det er upassende å ta opp noe angående min psykiske helse når jeg egentlig har bestilt time for noe fysisk. I tillegg til at det er litt vanskelig å snakke om det psykiske og da føler jeg litt  mer på det. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...