Gå til innhold

utlandet med 2 barn, hvilke rettigheter?

Anbefalte innlegg

littlebirgit

Jeg går på yrkerettet attføring, men p.g.a forverrelse av plager er det ikke sikkert jeg kan fullføre dette.

Jeg har 2 barn jeg har omsorgen for alene, vi har delt foreldreansvar men han har ikke barna p.g.a rusmisbruk.

Jeg skal nå gifte meg med en fra england og flytte over dit. Hvilke stønader o.l vil jeg ha krav på?

Hvis det viser seg at jeg ikke kan fullføre skolen, har jeg krav på noe stønader i det hele tatt siden jeg skal gifte meg?

Hva med barnetrygd?

Barnebidrag fra far?

takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46832-utlandet-med-2-barn-hvilke-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Når du gifter deg blir du ikke lenger regnet som enslig forsørger.

Flytter du til england for å bosette deg der for godt, faller du i utgangspunktet ut av den norske folketrygden, men EØS-avtalen har regler om hvilket land som er "ansvarlig" for deg. Hvis ikke du begynner i arbeid i England er det i utgangspunktet Norge som er ansvarlig, etter norske regler. Og de norske reglene sier at attføringsytelser i utlandet får du i en sånn situasjon bare dersom du er under attføring i utlandet.

Barnetrygd skal ha du fra Norge eller England eller en kombinasjon, alt etter hvor hver av foreldrene er yrkesaktive og hvor barnet bor.

Les mer:

http://www.lovdata.no/rsk/rtv/tt-20010200-0046-003.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...