Gå til innhold

Kasteball mellom fastlegen og DPS

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering. Siden sist jeg skrev har jeg vært til samtale med psykiater på DPS, ingen antidepressiva. Han ville legge meg inn til observasjon, men det ønsket jeg ikke. Men jeg gikk med på å være et par dager på brukerstyrt seng. 

Denne uken var jeg igjen hos psykiater, og etter mye press har jeg gått med på en kort innleggelse. 

Noen som vet hvor lang tid det tar når psykiater på politisk søker en inn på sengepost? Kjenner jeg har lite lyst. 

Anonymkode: dbd14...3ea

Fortsetter under...

Gjest dagsvermer
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Liten oppdatering. Siden sist jeg skrev har jeg vært til samtale med psykiater på DPS, ingen antidepressiva. Han ville legge meg inn til observasjon, men det ønsket jeg ikke. Men jeg gikk med på å være et par dager på brukerstyrt seng. 

Denne uken var jeg igjen hos psykiater, og etter mye press har jeg gått med på en kort innleggelse. 

Noen som vet hvor lang tid det tar når psykiater på politisk søker en inn på sengepost? Kjenner jeg har lite lyst. 

Det varierer veldig. Kommer an på hastegrad og kapasitet. Lykke til med innleggelsen. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det varierer fra sted til sted. Her jeg bor har det alltid tatt 4-6 mnd, bortsett fra en gang da det ble bedt om bare to ukers "akutt" opphold og de tilfeldigvis hadde en avbestilling. Så tok bare 1,5 uker da. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (31 minutter siden):

Det varierer fra sted til sted. Her jeg bor har det alltid tatt 4-6 mnd, bortsett fra en gang da det ble bedt om bare to ukers "akutt" opphold og de tilfeldigvis hadde en avbestilling. Så tok bare 1,5 uker da. 

4- 6 måneder det var da voldsomt lenge. Jeg fikk ikke inntrykk av av det var sånn tidsramme.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

4- 6 måneder det var da voldsomt lenge. Jeg fikk ikke inntrykk av av det var sånn tidsramme.

Det er ganske lenge å vente på mitt DPS ja. Men DPS her har flere kommuner. Ikke bare én. 

Har inntrykk av at det er kortere ventetid mange steder.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så bra at du har sagt ja til en kort innleggelse. Det vil gi et mye bedre grunnlag for å avgjøre hva som er den beste behandlingen for deg i fremtiden. Håper du får innleggelse ganske fort, dumt å måtte vente når du er så ambivalent. 

frosken skrev (31 minutter siden):

Så bra at du har sagt ja til en kort innleggelse. Det vil gi et mye bedre grunnlag for å avgjøre hva som er den beste behandlingen for deg i fremtiden. Håper du får innleggelse ganske fort, dumt å måtte vente når du er så ambivalent. 

Ja kan like gjerne få det fort når jeg først skal.  De skulle ringe så stress å gå å vente på telefon og hele tiden måte være sånn halv-klar til å reise. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...