Gå til innhold

Video: Bærekraftig psykisk helsevern (BET)

Anbefalte innlegg

Fant denne videoen og anbefaler dere å se den. Vet det er mange her inne som er nysgjerrige på BET og at det er mange som er skeptiske. Denne videoen gir en god innsikt i hvordan de jobber. 

For ikke lenge siden var det en tråd her inne om hvordan vi trodde psykisk helsevern kom til å se ut i fremtiden - denne videoen gir ett mulig svar på det spm. 

Anonymkode: 33f98...5d9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

BET fikk meg til å tro at jeg var mindre verdt enn andre mennesker.

Anonymkode: 825e6...92c

Interessant å høre fra en som ikke syntes det var nyttig. Hva var det med behandlingen som fikk deg til å føle deg mindre verdt? 

Annonse

Jeg har delte meninger om BET etter å ha vært der. 

Ikke noe stort og revolusjonerende etter min mening. Noen responderer bra på den type behandling, andre responderer bedre på noe annet. Men de på BET er ganske sånn "dette er det beste og riktige, alt annet er feil" føler jeg. Hvor er nyansene.

Jeg tror ikke dette er den nye framtiden i psykiatrien. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Interessant å høre fra en som ikke syntes det var nyttig. Hva var det med behandlingen som fikk deg til å føle deg mindre verdt? 

Hver gang jeg hadde det ekstra vanskelig, ble jeg møtt med kulde og et robot-aktig «det hørtes tungt ut» og forsikringer om at livet er vanskelig og at det alltid kommer til å være vanskelig. Selvskadingen min ble ignorert, som om det skulle føre til at jeg skadet meg mindre. 

Jeg satt igjen med en følelse av at mine utfordringer var bagateller og jeg ikke fortjente hjelp. Da jeg kom hjem, vegret jeg meg i mange år for å åpne meg på nytt. Det førte til stor forverring av tilstanden min.

Det kan hende strategien deres fungerer i noen tilfeller. Men ikke hos meg. 

Nå er jeg heldigvis i en behandling hvor jeg får ordentlig hjelp, og ikke bare blir fortalt at sånn er livet. 

Anonymkode: 825e6...92c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...