Gå til innhold

Tror dere jeg har EUPF?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det ikke er noen terapeuter her, jeg trenger bare innspill for om hva dere kloke hoder her inne mener. Jeg har hatt utredning, fått diagnosen, blitt sendt til behandling til spesialist som sa «du har trekk, men disse tilsvarer mer cPTSD og ikke borderline.» Hva tror dere? (Beklager dette blir langt).

Selv mener jeg at jeg ikke faller innefor broderlinekriteriene. 

Ting som kan tale for.. Jeg begynte med kutting i fjor, som har blitt mer alvorlig. Jeg har alltid fikset det selv, oppsøker aldri helsevesenet. Er ALDRI, og da mener jeg aldri impulsiv. Overspiser en del, men det er planlagt. Samme med selvskadingen. «En uke fra nå kan du kutte deg om du fortsatt har det dårlig». Da skal jeg først trene, gå turer og snakke om det. Har jeg fortsatt trangen så gjør jeg det. Veldig selvdestruktivt, men jeg føler meg misforstått ofte og det går utover meg selv. Har aldri vært innlagt på institusjon. 

Er kronisk tom og suicidal, noe jeg tror kan stamme fra alvorlig depresjon og angst og er ikke en del av min personlighet. Alt har blitt verre da jeg falt ut av arbeidslivet. Har hatt en kjæreste, det var helt forferdelig, jeg testet han mye. Mest på grunn av lav selvtillit.. Jeg strever veldig med å opprettholde forhold, jeg stoler ikke på noen, selv vennskap. Har blitt bedre på dette med relasjoner, klarer det helt fint så lenge det ikke blir tett innpå. Har vært gjennom omsorgssvikt og flere voldtekter, overgrep som barn og har vært deprimert siden jeg var barn - med angst. En periode lot jeg menn utnytte meg, for å føle meg verdt noe. Dette har jeg sluttet med. Har ikke identitetsproblemer, men er svært ambivalent til mye som for eksempel behandling, venner og arbeid.

Har i tillegg bulimi, unnvikende PF og PTSD og sliter mye med dissosiasjon. Er ekstremt dårlig å ordlegge meg når jeg prater på grunn av mye hjernetåke, så prøver formidle det skriftlig her. Er 28 år. Takk for alle innspill!

Anonymkode: 8d108...55b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468445-tror-dere-jeg-har-eupf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke noen her egentlig kan si noe om du har EUPF eller kompleks PTSD. Jeg har hatt en behandler som mente C-PTSD og ikke borderline, men er borderline som står hos meg. 

Det er så vanskelig å skille disse diagnosene at jeg tror ikke de fagpersonene som er her vil kunne gjøre det. Det krever nøye utredning og kommunikasjon. 

Glitter skrev (12 minutter siden):

Tror ikke noen her egentlig kan si noe om du har EUPF eller kompleks PTSD. Jeg har hatt en behandler som mente C-PTSD og ikke borderline, men er borderline som står hos meg. 

Det er så vanskelig å skille disse diagnosene at jeg tror ikke de fagpersonene som er her vil kunne gjøre det. Det krever nøye utredning og kommunikasjon. 

Du har vel rett, tusen takk for svar uansett! Ts

Anonymkode: 8d108...55b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...