Gå til innhold

Litt skummelt å gå til psykiatere og psykologer fordi de er så intelligente

Anbefalte innlegg

Fordi for å bli det så må man ha bare 6ere i alle fag.

Så enten er de veldig intelligente 

Eller så er de bare middels intelligente men usosiale syke vesener som valgte å tilbringe ungdomstiden og voksen alder på å glo i bøker 24.7

Uansett så blir det feil og jeg tørr ikke be om hjelp hos denne gruppen av denne grunn. De kan se igjennom meg. 

Anonymkode: ea59c...f53

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så enten er de veldig intelligente 

Eller så er de bare middels intelligente men usosiale syke vesener som valgte å tilbringe ungdomstiden og voksen alder på å glo i bøker 24.7

Det var en veldig grovkornet, unyansert klassifisering av skoleflinke mennesker. Du skal ikke se bort fra at utvalget er mer variert enn som så. 

kupton skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne ha en behandler som er meget intelligent. Det motsatte ville vært skremmende. 

Jeg vil også gjerne ha en behandler som er meget intelligent. Å snakke med et «brødhue»hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: 4750b...4ef

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg var mindre intelligent enn jeg er for da hadde jeg nok hatt mer utbytte av "behandlingen ".

Anonymkode: 101fe...c23

Siden du er så intelligent så burde du vel klart å behandle deg selv og finne egne løsninger. 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg var mindre intelligent enn jeg er for da hadde jeg nok hatt mer utbytte av "behandlingen ".

Forståelig. Det finnes dessverre en del dompaper i psykiatrien også (spesielt sykepleiere), men det finnes nok også noen som kan matche deg. Du kan bytte!?

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Samme her. ‘’Behabdlingen’’ funker best for de med lav intelligens. 

Anonymkode: 463c3...0d0

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, slik er det ikke. 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Siden du er så intelligent så burde du vel klart å behandle deg selv og finne egne løsninger. 

Du synes det?  Du klarte ikke å forstår hva jeg mente, så ydelig at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen ihvertfall, vis du forstår hva det betyr. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her. ‘’Behabdlingen’’ funker best for de med lav intelligens. 

Behandling fungerer best for de som gidder å prøve. 

Definer intelligens. Å være skoleflink betyr bare at du er god på å pugge og huske det du leser. Men det kan hende du må ringe en venn for å sette sammen en sofa fra Ikea. Og den vennen kan det godt hende strøyk i alle fag. Heldigvis er vi utdelt med ulike evner. Hadde vi bare hatt medisinstudenter, hadde vi fortsatt bodd i huler. 

Trine skrev (7 timer siden):

Behandling fungerer best for de som gidder å prøve. 

Hvor lang tid skal man prøve? Flere år? Gå hele livet i psykiatrien? Ærlig talt. 

Jeg har opplevd flere ganger at behandlerne mine har vært mindre intelligent enn meg på noen områder. En periode var jeg veldig opptatt av å tenke på abstrakte konsepter og de forstod ikke i det hele tatt. Da jeg slet med solipsisme var det en behandler som prøvde å "løse" problemstillingen min ved at vi begge skulle beskrive en kaffekopp på hvert vårt papir for å sammenligne. 

Anonymkode: 9d6d8...1e5

Nja, bare fordi man er intelligent betyr det ikke at man er smart. Har møtte mange som har gått fag som krever langt over 6 i snitt og joda, de kan sitere en bok eller løse en matteoppgave, men har jeg diskutert hverdagslige problemer, og praktiske ting har det vært helt lost.

Eller som brukeren over her, filosofiske ting har de hatt null peiling på, men tall har de kunnet. Jeg tror man må huske at mange briljerer på det området de kan, og utenfor dette kan det hende det stopper. Har en løpende spøk med en kollega på dagligvaren, han jobbet som ingeniør i hjemlandet sitt, men utdannelse er ikke godkjent her. Han har vært med å bygd oljeplattformer, store bygg o.l, men å sette sammen ei hylle på jobben, det greier han ikke. Så han er god på det teoretiske, men praksisen kan han ikke.

Anonymkode: d26d9...bf1

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nja, bare fordi man er intelligent betyr det ikke at man er smart. Har møtte mange som har gått fag som krever langt over 6 i snitt og joda, de kan sitere en bok eller løse en matteoppgave, men har jeg diskutert hverdagslige problemer, og praktiske ting har det vært helt lost.

Eller som brukeren over her, filosofiske ting har de hatt null peiling på, men tall har de kunnet. Jeg tror man må huske at mange briljerer på det området de kan, og utenfor dette kan det hende det stopper. Har en løpende spøk med en kollega på dagligvaren, han jobbet som ingeniør i hjemlandet sitt, men utdannelse er ikke godkjent her. Han har vært med å bygd oljeplattformer, store bygg o.l, men å sette sammen ei hylle på jobben, det greier han ikke. Så han er god på det teoretiske, men praksisen kan han ikke.

Anonymkode: d26d9...bf1

Lærere som oppsøker forsikringsbransjen er en tungnem kundegruppe. Forsikringsagenter må forklare og endre formulering gjentatte ganger, helt på t-skje nivå, før lærerne er sikre på at de har forstått.

Intelligens har mange former…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...