Gå til innhold

Hvordan bestemmes det hvilken behandler man får på DPS døgnpost?

Anbefalte innlegg

Hvordan bestemmes det hvilken behandler man får på DPS døgnpost? Jeg regner med at hvor mange pasienter de har fra før og kompetanse spiller en rolle. Men kan de f.eks selv si "Den pasienten vil jeg være behandler for"? Og hvilke andre ting spiller inn?

Spør bare fordi jeg synes det er interessant.

Endret av dagdrømmer

Fortsetter under...

dagdrømmer skrev (13 minutter siden):

Hvordan bestemmes det hvilken behandler man får på DPS døgnpost? Jeg regner med at hvor mange pasienter de har fra før og kompetanse spiller en rolle. Men kan de f.eks selv si "Den pasienten vil jeg være behandler for"? Og hvilke andre ting spiller inn?

Spør bare fordi jeg synes det er interessant.

På DPS fikk jeg alltid damer som var eldre enn meg og det satte jeg pris på, så vel på de som en morsfigur og en trygghet. Nå er jeg oppi åra selv så mulig de har sluttet nå, liker best å forholde meg til de som er eldre enn meg. Men de kan sikkert være flinke de yngre også. Hvordan det ble bestemt vet jeg ikke, men min gamle psykolog var sjefen der og visste vel hva jeg trengte. 

Endret av stjernestøv
kupton skrev (2 minutter siden):

Det er en blanding av hvem som er ledig, om en har hatt pasienten før, og om behandlers kompetanse passer til pasientens problemstilling.

Ja men som regel er dps sin kapasitet sprengt og psykologene har listene fulle så man får kun den som er tilfeldigvis ledig akkurat da. 

Anonymkode: 9eb63...041

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

På DPS fikk jeg alltid damer som var eldre enn meg og det satte jeg pris på, så vel på de som en morsfigur og en trygghet. Nå er jeg oppi åra selv så mulig de har sluttet nå, liker best å forholde meg til de som er eldre enn meg. Men de kan sikkert være flinke de yngre også. Hvordan det ble bestemt vet jeg ikke, men min gamle psykolog var sjefen der og visste vel hva jeg trengte. 

En behandler en morsfigur? Jammen har du vært heldig. Da jeg var innlagt mot min vilje så jeg på alle som hekser..

Anonymkode: e7073...09a

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men som regel er dps sin kapasitet sprengt og psykologene har listene fulle så man får kun den som er tilfeldigvis ledig akkurat da. 

Anonymkode: 9eb63...041

Jeg vil tro at på de fleste DPS er det egne psykologer på døgnavdeling og andre på poliklinikk, selv om de på døgnavdling også har noe poliklinikk. Men poenget er at psykologer skriver også ut sine pasienter og blir ledige for nye - akkurat som andre behandlere.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En behandler en morsfigur? Jammen har du vært heldig. Da jeg var innlagt mot min vilje så jeg på alle som hekser..

Anonymkode: e7073...09a

Det må ha vært fælt, de jeg var borti var svært snille og milde. Hadde jo hun ene flere ganger og vi skrev brev til hverandre en stund, ble veldig glad i henne. Tenker på henne den dag i dag og hvor god hun var. 

erik123 skrev (8 minutter siden):

Jeg håper på en kvinnelig behandler, de skjønner mer. Og jeg liker de bedre, føler meg trygg. 

Jeg har hatt en kvinnelig behandler (psykolog) og hun var bånn i bøtta. Etter henne har jeg bare hatt mannlige behandlere og de har vært veldig bra. Nå liker jeg at de "holder meg litt i øra". Føler meg tryggere da, samtidig som jeg da jobber bedre. De mannlige behandlerne har alltid behandlet meg med respekt og de har vært klare og tydelige. 

emilie321 skrev (1 time siden):

Jeg har hatt en kvinnelig behandler (psykolog) og hun var bånn i bøtta. Etter henne har jeg bare hatt mannlige behandlere og de har vært veldig bra. Nå liker jeg at de "holder meg litt i øra". Føler meg tryggere da, samtidig som jeg da jobber bedre. De mannlige behandlerne har alltid behandlet meg med respekt og de har vært klare og tydelige. 

Det er motsatt til meg, men jeg er mann. Blir ikke tatt på alvor av mannlige behandlere., og jeg greier ikke å åpne meg. 

Jeg har alltid hun samme når jeg er på DPS døgn og det er trygt for meg. Hun er mild, tydelig og hun ser meg som menneske. Jeg klarer ikke de som bare sier "det hørtes vondt ut". Jeg må ha en å sparre med. 

Jeg har hatt både mannlige og kvinnelige behandlere. Har knyttet meg til flere av de. Jeg knytter meg nok for mye, men er bare sånn jeg er. Har ikke knyttet meg til de det ikke fungerte med selvsagt.

Jeg tror min behandler på akutt snakket med DPS døgn i forhold til hva slags "type" behandler jeg har behov for. For i motsetning til DPS poliklinikk så traff de blink med en gang for min del.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...