Gå til innhold

Konkret forslag til en setning? (For å formidle på en god måte)

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med konkrete forslag til hvordan jeg kan ordlegge meg?

Gruer meg veldig til samtale med en psykiater om et par uker, fordi selv om jeg veldig gjerne vil ha hjelp til å bli bedre av det jeg er henvist for (depresjon) - så har jeg en utfordring i tillegg. Jeg bare klarer ikke å åpne meg, snakke om meg selv, vise meg selv. Det må jeg jo, jeg vet det. Men det stikker så dypt, og har vært slik hele livet. Det gjelder like mye i nære relasjoner. Så nå er jeg redd at jeg ikke klarer å få frem så mye..iallfall i starten. Og bli misforstått.

Hvordan kan jeg formidle noe av disse «vanskene» i en setning eller to helt i starten? Nok til at personen skjønner «nok». Noe jeg kan øve meg på å si kanskje 🙈 Bare tanken på å få et åpent spørsmål som «hva trenger du hjelp til?» gir meg en panikkfølelse.

Anonymkode: a6955...918

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du skrive det ned, slik du gjør her, og vise til psykologen?

Anonymkode: 514d2...7f2

Kanskje? Skal tenke på den. 🤔 Umiddelbart tenker jeg at det blir for dumt å gi en lapp bare.. Kan uansett ikke skrive en avhandling, og aner jo heller ikke hva personen vil spørre om.. Så poenget er å få sagt, på en eller annen måte, at dette oppleves omtrent umulig. Det skal jeg klare å si, om jeg bare vet hva. 

(Den store utfordringen kommer etterpå, og da er det litt viktig at h*n vet at uansett spørsmål så aner jeg ikke i hvilken grad jeg klarer å svare)

Anonymkode: a6955...918

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...