Gå til innhold

Jeg har fått feil diagnose.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg så mye om en diagnose? Det er egentlig ingen som kan vite hva du har, det finnes ingen utstyr som kan ser hva som foregår inne i hodet ditt. Det viktigste er at du finner medisiner som du fungerer bra på, og ja, en diagnose er en indikator på hvilken medisin man skal ha, og hvis ikke medisinene du får fungerer kan det være en indikator på at diagnosen er feil og at du trenger en ny vurdering. Diagnoser i psykiatrien er ingen sikkerhet, det er kun en indikator på hva man har basert på oppførsel og plagene man beskriver.

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (11 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg så mye om en diagnose? Det er egentlig ingen som kan vite hva du har, det finnes ingen utstyr som kan ser hva som foregår inne i hodet ditt. Det viktigste er at du finner medisiner som du fungerer bra på, og ja, en diagnose er en indikator på hvilken medisin man skal ha, og hvis ikke medisinene du får fungerer kan det være en indikator på at diagnosen er feil og at du trenger en ny vurdering. Diagnoser i psykiatrien er ingen sikkerhet, det er kun en indikator på hva man har basert på oppførsel og plagene man beskriver.

Det er ganske vanlig  ville ha en diagnose som forklarer det man strever med. Eller vil bli kvitt en man mener er feil.

Oger skrev (2 minutter siden):

Det er ganske vanlig  ville ha en diagnose som forklarer det man strever med. Eller vil bli kvitt en man mener er feil.

Det er sant. Mange ser på det som en lettelse å få et svar på hva man strever med og få en diagnose, mens andre liker det ikke og vil ikke ha noen diagnose. Det viktigste er å finne medisiner man fungerer bra på.

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan ikke ha en bipolar diagnose. Hvor ber jeg om en second opinion. 

Anonymkode: 5da9f...7bc

Kontakt fastlegen og få henvisning til noen andre for second opinion. Det er forøvrig ingenting galt i å ha bipolar diagnose. Har den selv. 

aa-k-j skrev (2 timer siden):

Kontakt fastlegen og få henvisning til noen andre for second opinion. Det er forøvrig ingenting galt i å ha bipolar diagnose. Har den selv. 

Det er galt å ha bipolar diagnose når det faktisk ikke stemmer. En rimelig alvorlig diagnose, man ikke bare kan ha for å ha. Jeg har allerede kontaktet psykiateren som var villig til å revurderte da han var enig i at symptombilde nok ikke bare samsvarer med bipolar. 

Anonymkode: 5da9f...7bc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...