Gå til innhold

Fortvilet - fungerer ikke lenger

Anbefalte innlegg

Jeg ligger stort sett hele dagene og går ikke ut utenom butikken når jeg må. Jeg føler at livet er veldig meningsløst og har ikke livsglede i det hele tatt. Jeg føler meg bare veldig deprimert, flat og har masse angst. Har problemer med alle aktiviteter og rutiner, kommer meg sjelden i dusjen og orker sjelden å pusse tenner. Føler meg mer død enn levende. Har også angst for mye forskjellig og for å gå ut i tilfelle jeg får panikk. Har gått på sobril men nå har legen bestemt at jeg skal trappe den ned. Så nå er jeg veldig redd for fremtiden og er redd funksjonsnivået mitt blir enda verre uten sobril, pga veldig sterk angst. Så det gjør at jeg blir enda mer deprimert. Jeg sliter også med å få i meg riktig næring. 

Har legetime til uka. Går ikke i behandling, har kun støttesamtaler i kommunen. Noen som har noen råd til meg når livet føles helt tomt og meningsløst? Jeg har ikke lyst å leve fordi jeg er så depressiv. Antidepressiva kan jeg ikke gå på pga bivirkninger jeg ikke kan leve med. Er det jeg har fortalt i dette innlegget noe jeg bør fortelle legen? Jeg er dessverre ganske sikker på at jeg ikke får hjelp. 

Anonymkode: 60c77...53a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468643-fortvilet-fungerer-ikke-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ligger stort sett hele dagene og går ikke ut utenom butikken når jeg må. Jeg føler at livet er veldig meningsløst og har ikke livsglede i det hele tatt. Jeg føler meg bare veldig deprimert, flat og har masse angst. Har problemer med alle aktiviteter og rutiner, kommer meg sjelden i dusjen og orker sjelden å pusse tenner. Føler meg mer død enn levende. Har også angst for mye forskjellig og for å gå ut i tilfelle jeg får panikk. Har gått på sobril men nå har legen bestemt at jeg skal trappe den ned. Så nå er jeg veldig redd for fremtiden og er redd funksjonsnivået mitt blir enda verre uten sobril, pga veldig sterk angst. Så det gjør at jeg blir enda mer deprimert. Jeg sliter også med å få i meg riktig næring. 

Har legetime til uka. Går ikke i behandling, har kun støttesamtaler i kommunen. Noen som har noen råd til meg når livet føles helt tomt og meningsløst? Jeg har ikke lyst å leve fordi jeg er så depressiv. Antidepressiva kan jeg ikke gå på pga bivirkninger jeg ikke kan leve med. Er det jeg har fortalt i dette innlegget noe jeg bør fortelle legen? Jeg er dessverre ganske sikker på at jeg ikke får hjelp. 

Hvilke bivirkninger hadde du?

Anonymkode: 3fbb9...e85

Everybody skrev (4 minutter siden):

Hvorfor spør du om det? Tror du en så syk person som er beskrevet her kan mestre jobb?

Jeg leser ikke innlegget som en veldig syk person, men en som er deprimert. Og hva hjelpe rmot depresjon? Jo å komme seg ut i aktivitet. 

Anonymkode: 7b388...171

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leser ikke innlegget som en veldig syk person, men en som er deprimert. Og hva hjelpe rmot depresjon? Jo å komme seg ut i aktivitet. 

Da måtte et eventuelt vært noe tilrettelagt jobb eller aktivitet. Er lett for at man blir sagt opp på en vanlig arbeidsplass med disse plagene.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trenger du å gi etter for sultfølelsen da? Er det bedre å være deprimert og syk?

Anonymkode: 3fbb9...e85

Er syk uansett, antidepressiva tar ikke bort depresjonen, og jeg nekter å være syk og overvektig. Sliter med nok selvhat fra før. Dessuten er det deprimerende å gå rundt å ha lyst på alt mulig men nekte seg alt. Orker ikke det. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært i masse aktivitet før og arbeidstrening men det gikk ikke og til slutt rådet nav og hjelpeapparatet meg til å søke ufør

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...