AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 Del Skrevet 28. september 2022 Helvete. Har en stund følt meg så utilstrekkelig. Mindre kompetent enn andre, selv om jeg har mye erfaring. Lite energi, men så var det ferie. Skulle hente meg inn tenkte jeg. Håpet jeg. Ferien var ok. Etter noen dager nå er jeg like sliten. Forklarte de tankene om å ikke strekke til med andre ting. Noe ytre . Men mest at det er sånn. Så slo det meg. Når jeg ikke orka stå oppreist i en situasjon og på et sted det ville vært normalt å stå, selv om det var mulig å sette seg ned, hvilket jeg gjorde. Det er jo symptomer på depresjon. Har heller plutselig ikke lyst til hobbyene mine som jeg elsker. Også vært sånn at jeg har måtte servere falske smil. Noen ganger. Men kan også når vi sitter en gjeng og snakker og Tuller, le. Kan smile på ekte også. Noen ganger. Er det likevel depresjon på gang tror du, du som leser? Selv om jeg kan smile og le? Hvis så bør jeg foreta meg noe. Raskt. For de utvikler seg raskt. Men jeg vegrer meg. Hvem skal jeg kontakte? Spesialpoliklinikk? Jeg vet ikke om jeg er avsluttet eller jeg ikke trenger henvisning. Fastlegen? Bra dialog med han. Vi er også enig om veien videre når det gjelder medisiner. Jeg er også i systemet på DPS. Ikke vært på en stund. Tror det er egentlig en misforståelse, men jeg har ikke hatt behov. Jeg vet ikke om hun er enig med plan med fastlegen eller ikke. Bør jeg spørre hun først siden hun et spesialist? Siden jeg egentlig er pasient der fortsatt? Det er jo fristende å ta det med fastlegen siden nå vet jeg hva han tenker og vi tenker det samme. Men blir det feil? Det har egentlig blitt litt rotete med hvem jeg skal forholde meg til. Men gruer sånn for å si at det går dårlig, igjen. Synes det er pinlig. Skulle nok sjekket med spesialistpoliklinikken selv, men da må jeg ringe. Og hvis ikke. Er det fastlegen eller DPS? Hatt jevn dialog med fastlegen. Lenge siden DPS men jeg er jo i teorien pasient der fortsatt. Det kan være det går bra. Men tror egentlig ikke det. Jeg er bare treg med å tolke symptomer som symptomer. Og når jeg først gjør det, går det fort. Så jeg er redd. Pleier ikke bli deprimert på denne tiden. Heller omvendt. Men svinger jo ikke opp lenger Anonymkode: 0dafc...88a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468685-ny-depresjon-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.