Glitter Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke helt, har ingen god grunn sånn egentlig. Bare tenkte det ikke gjorde noen forskjell om jeg ble en dag lengre eller ikke, så da kunne jeg like gjerne skrive meg ut med en gang. Det skjønner ikke jeg heller. Jeg tenkte kanskje de kom til å overføre meg til akuttposten, men det er ingen som har sagt noe om det. Bare at jeg skal hjem. Men har samtale om ikke så lenge da, så får vel bare vente å se hva det blir til. Fikk vite i går at de var ekstra bekymret i går fordi "jeg hadde sagt at jeg ville ta livet mitt om 9 dager og i går hadde det gått 9 dager". Men det var mer en misforståelse. Jeg har jo satt en dato, men det var ikke i går. Anonymkode: 853c9...fb5 Ofte hjelper det å bare overleve datoen. Den rigide tanken på at akkurat den dagen skal det skje, kan være nok i seg selv til å gjennomføre. Men overlever man datoen, så kan det faktisk åpne opp for muligheten til å legge en annen plan. En ny plan må jo legges, og da kan en planlegge å heller leve en stund til. Derfor kan de jo ha vært ekstra bekymret i går ja. At de tenker at risikoen er lavere nå når datoen (ifølge dem) er unnagjort. At kanskje setter du ikke en ny dato å dø på. Da jeg fikk hjelp til å overleve "min" dato for ikke så lenge siden, så gikk gutset litt ut av meg. Jeg var ikke like besatt av at jeg skulle dø. En ny plan måtte jo uansett legges, så med hjelp av hjelpeapparatet så begynte jeg å jobbe hardt for å heller overleve denne suicidale perioden. Nå vil jeg si jeg plages mindre og mindre av selvmordstanker for hver dag som går. Men for to uker siden så var jeg sikker på at jeg skulle dø. Jeg bare sier det. Selv om du har satt en dato, så kan du forsøke å heller legge en annen plan. Lykke til i samtale i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468688-hva-er-det-egentlig-dps-tenker-her/page/2/#findComment-4115471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Glitter skrev (16 minutter siden): Ofte hjelper det å bare overleve datoen. Den rigide tanken på at akkurat den dagen skal det skje, kan være nok i seg selv til å gjennomføre. Men overlever man datoen, så kan det faktisk åpne opp for muligheten til å legge en annen plan. En ny plan må jo legges, og da kan en planlegge å heller leve en stund til. Derfor kan de jo ha vært ekstra bekymret i går ja. At de tenker at risikoen er lavere nå når datoen (ifølge dem) er unnagjort. At kanskje setter du ikke en ny dato å dø på. Da jeg fikk hjelp til å overleve "min" dato for ikke så lenge siden, så gikk gutset litt ut av meg. Jeg var ikke like besatt av at jeg skulle dø. En ny plan måtte jo uansett legges, så med hjelp av hjelpeapparatet så begynte jeg å jobbe hardt for å heller overleve denne suicidale perioden. Nå vil jeg si jeg plages mindre og mindre av selvmordstanker for hver dag som går. Men for to uker siden så var jeg sikker på at jeg skulle dø. Jeg bare sier det. Selv om du har satt en dato, så kan du forsøke å heller legge en annen plan. Lykke til i samtale i dag. Du har jo egentlig helt rett, er bare vanskelig å ta den avgjørelsen. Godt å høre at det går bedre med deg og takk for at du deler. Anonymkode: 853c9...fb5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468688-hva-er-det-egentlig-dps-tenker-her/page/2/#findComment-4115477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du har jo egentlig helt rett, er bare vanskelig å ta den avgjørelsen. Godt å høre at det går bedre med deg og takk for at du deler. Anonymkode: 853c9...fb5 Det er absolutt vanskelig å ta det valget ja. Det er sant. Håper du får det bedre og at det går bra å komme hjem hvis du skal hjem i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468688-hva-er-det-egentlig-dps-tenker-her/page/2/#findComment-4115485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Glitter skrev (Akkurat nå): Det er absolutt vanskelig å ta det valget ja. Det er sant. Håper du får det bedre og at det går bra å komme hjem hvis du skal hjem i dag. Takk. Anonymkode: 853c9...fb5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468688-hva-er-det-egentlig-dps-tenker-her/page/2/#findComment-4115486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.