AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Mast mye på fastlegen. Eller når jeg tenker etter så har jeg mast litt, og han stilt oppfølgingsspørsmål som jeg har svart på. Blir det rart å kontakte 3. linje selv, for å spørre om en trenger ny henvisning? Jeg vet utfallet blir behandling der. Må da etterpå kontakte fastlegen eller DPS for sykmelding. Finner ikke utav det. Står ikke noen henvisning registrert etter første gang jeg var der. Har blitt henvist senere av annen behandler, men den kommer ikke frem. Verken som "avsluttet" eller "behandling pågår" jeg vet det er å gå dit. Får nok raskere svar om jeg ringer selv, men... Behandler på DPS, er det rart å plutselig ikke kontakte de mer når det er noe? Føler det blir rart uansett hva jeg gjør og ambivalens som kan hemme meg mye, er gjeldende også her. Anonymkode: 4e19f...0ac 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468697-hvor-skal-jeg-henvende-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mast mye på fastlegen. Eller når jeg tenker etter så har jeg mast litt, og han stilt oppfølgingsspørsmål som jeg har svart på. Blir det rart å kontakte 3. linje selv, for å spørre om en trenger ny henvisning? Jeg vet utfallet blir behandling der. Må da etterpå kontakte fastlegen eller DPS for sykmelding. Finner ikke utav det. Står ikke noen henvisning registrert etter første gang jeg var der. Har blitt henvist senere av annen behandler, men den kommer ikke frem. Verken som "avsluttet" eller "behandling pågår" jeg vet det er å gå dit. Får nok raskere svar om jeg ringer selv, men... Behandler på DPS, er det rart å plutselig ikke kontakte de mer når det er noe? Føler det blir rart uansett hva jeg gjør og ambivalens som kan hemme meg mye, er gjeldende også her. Anonymkode: 4e19f...0ac Hvis du går i behandling på DPS, så vil det normalt være riktig å henvende deg til din behandler der og be om henvisning. Men om du tror at en tidligere henvisning fortsatt vil dekke ny konsultasjon i 3.linje, så kan du selvfølgelig med fordel henvende deg direkte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468697-hvor-skal-jeg-henvende-meg/#findComment-4115454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 frosken skrev (8 timer siden): Hvis du går i behandling på DPS, så vil det normalt være riktig å henvende deg til din behandler der og be om henvisning. Men om du tror at en tidligere henvisning fortsatt vil dekke ny konsultasjon i 3.linje, så kan du selvfølgelig med fordel henvende deg direkte. Takk for at du svarte. Selv om jeg handlet før det. Og det ble ikke helt sånn, men det var veldig effektivt selv om. Eller vet ikke helt hva det vil si å gå i behandling. Har ikke gjort det i praksis på en stund. Ikke avtaler. Tror jeg kan slutte. Som det er nå kan de ikke gjøre noe mer der enn fastlegen Måtte få det utav hodet I natt. Fikk ikke sove uten. Så Skrev e-melding til fastlegen. Han tilbød time i dag. Jeg ringte linje 3. Linje i morges. Trengte ikke ny henvisning. Skulle vurderes mandag. Om eller når jeg kunne komme. Linje 3 ringte tilbake og tilbød time allerede mandag. Selv om jeg på langt nær er dødssyk. La det ikke frem sånn heller. Sa også at jeg kunne ta feil. Men de kjenner meg. Vet at jeg flere ganger har vært altfor sent ute. Så bedre enn å være etterpåklok sa de. Jeg er takknemlig da. Mange klager over ikke å bli tatt på alvor. Sier at må fremstå suicidal eller til fare for andre for å bli tatt på alvor (eller det er for å bli lagt inn bare? Det er ikke legges inn jeg vil). Jeg er blir tatt på alvor uten at det er noe dramatisk. Selv om jeg sier jeg tror jeg er bare på vei i depresjon og ikke helt i, og at det er mulig jeg tar feil. Anonymkode: 4e19f...0ac 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468697-hvor-skal-jeg-henvende-meg/#findComment-4115573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for at du svarte. Selv om jeg handlet før det. Og det ble ikke helt sånn, men det var veldig effektivt selv om. Eller vet ikke helt hva det vil si å gå i behandling. Har ikke gjort det i praksis på en stund. Ikke avtaler. Tror jeg kan slutte. Som det er nå kan de ikke gjøre noe mer der enn fastlegen Måtte få det utav hodet I natt. Fikk ikke sove uten. Så Skrev e-melding til fastlegen. Han tilbød time i dag. Jeg ringte linje 3. Linje i morges. Trengte ikke ny henvisning. Skulle vurderes mandag. Om eller når jeg kunne komme. Linje 3 ringte tilbake og tilbød time allerede mandag. Selv om jeg på langt nær er dødssyk. La det ikke frem sånn heller. Sa også at jeg kunne ta feil. Men de kjenner meg. Vet at jeg flere ganger har vært altfor sent ute. Så bedre enn å være etterpåklok sa de. Jeg er takknemlig da. Mange klager over ikke å bli tatt på alvor. Sier at må fremstå suicidal eller til fare for andre for å bli tatt på alvor (eller det er for å bli lagt inn bare? Det er ikke legges inn jeg vil). Jeg er blir tatt på alvor uten at det er noe dramatisk. Selv om jeg sier jeg tror jeg er bare på vei i depresjon og ikke helt i, og at det er mulig jeg tar feil. Anonymkode: 4e19f...0ac Så bra at du tok kontakt, og at du også ble godt tatt i mot:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468697-hvor-skal-jeg-henvende-meg/#findComment-4115578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 frosken skrev (3 timer siden): Så bra at du tok kontakt, og at du også ble godt tatt i mot:-) Ja. 😀. Men jeg må snakke med fastlegen og/eller DPS, og finne ut når jeg skal henvende meg til hvem. Men målet er vel å kunne klare seg med fastlegen etterhvert. Og han virker god på psykiatri. Hvis det fortsatt vil finnes den ordningen fremover. Skal spørre neste gang det likevel er noe annet Anonymkode: 4e19f...0ac 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468697-hvor-skal-jeg-henvende-meg/#findComment-4115655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.