Gå til innhold

Pumping og kull etter overdose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at "alle" blir pumpet og også som oftest også blir gitt kull etter overdose. Men jeg har aldri opplevd dette? Hva kan grunnen være? Jeg er selvfølgelig glad for det og tenker aldri ta noe overdose mer, men det fikk meg bare til å tenke. 

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om det er for sent å pumpe så får man gjerne motgift intravenøst isteden. 

Anonymkode: 82f3f...6d2

Jeg har aldri fått det heller, har bare fått vanlig nacl tror jeg.

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på mengde og type medikament. Hvis det er livstruende mengder så pumper de. Men jeg har også opplevd at de ikke gjorde det og da døde jeg nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Kommer nok litt an på mengde og type medikament. Hvis det er livstruende mengder så pumper de. Men jeg har også opplevd at de ikke gjorde det og da døde jeg nesten. 

Så skremmende, hva var grunnen til at de ikke gjorde det?

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri fått det heller, har bare fått vanlig nacl tror jeg.

Anonymkode: bb67b...9b1

Da har nok ikke medikamentene du valgte vært så farlige eller dosen vært stor nok til å bli noe særlig skadelig, derfor er det ikke noen vits i å måtte pumpe.

Anonymkode: 82f3f...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så skremmende, hva var grunnen til at de ikke gjorde det?

Anonymkode: bb67b...9b1

Jeg vet ikke. Jeg har også opplevd å bli tvangspumpet. De holdt meg fast og dopet meg ned til slutt. Jeg ville ikke pumpes da jeg opplevde det som traumatisk. 

Så jeg antar legen gjorde en feilvurdering da jeg ikke ble pumpet. 

Dette er lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at "alle" blir pumpet og også som oftest også blir gitt kull etter overdose. Men jeg har aldri opplevd dette? Hva kan grunnen være? Jeg er selvfølgelig glad for det og tenker aldri ta noe overdose mer, men det fikk meg bare til å tenke. 

Anonymkode: bb67b...9b1

De pumper kun hvis man ankommer sykehuset innen en viss tid etter inntak, så hvis det har gått lang tid så gjør de som regel ikke det for da er det man inntok tatt opp av kroppen uansett.. 

Anonymkode: b91c5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har nok ikke medikamentene du valgte vært så farlige eller dosen vært stor nok til å bli noe særlig skadelig, derfor er det ikke noen vits i å måtte pumpe.

Anonymkode: 82f3f...6d2

Åja, men det er jo bra da. Jeg trodde oppriktig jeg skulle dø. (Prøvde og å finne ut hvilken dose som var dødelig, men klarte ikke finne det ut så tok alt jeg hadde men...)

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg har også opplevd å bli tvangspumpet. De holdt meg fast og dopet meg ned til slutt. Jeg ville ikke pumpes da jeg opplevde det som traumatisk. 

Så jeg antar legen gjorde en feilvurdering da jeg ikke ble pumpet. 

Dette er lenge siden.

Det høres jo helt grusomt ut, må jo ha opplevdes ennå mer traumatisk å bli tvunget til det da. Men det var nok nødvendig for å redde livet ditt da.

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De pumper kun hvis man ankommer sykehuset innen en viss tid etter inntak, så hvis det har gått lang tid så gjør de som regel ikke det for da er det man inntok tatt opp av kroppen uansett.. 

Anonymkode: b91c5...83e

Ja, det gir jo mening. Glad jeg ikke har trengt å oppleve det etter det som blir sagt i tråden her.

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres jo helt grusomt ut, må jo ha opplevdes ennå mer traumatisk å bli tvunget til det da. Men det var nok nødvendig for å redde livet ditt da.

Anonymkode: bb67b...9b1

De benyttet seg av nødrett ja. Jeg ble retraumatisert av det pga har blitt banket, holdt fast og fått satt en sprøyte i meg som var en overdose. Men da jeg dro hjem dagen etter så ringte jeg behandler og fikk snakket skikkelig om det så det gikk greit til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åja, men det er jo bra da. Jeg trodde oppriktig jeg skulle dø. (Prøvde og å finne ut hvilken dose som var dødelig, men klarte ikke finne det ut så tok alt jeg hadde men...)

Anonymkode: bb67b...9b1

Hva var det som gjorde at du endte på sykehus? 

Anonymkode: b91c5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

De benyttet seg av nødrett ja. Jeg ble retraumatisert av det pga har blitt banket, holdt fast og fått satt en sprøyte i meg som var en overdose. Men da jeg dro hjem dagen etter så ringte jeg behandler og fikk snakket skikkelig om det så det gikk greit til slutt.

Så forferdelig. Godt å høre det går bra med deg nå.

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva var det som gjorde at du endte på sykehus? 

Anonymkode: b91c5...83e

Jeg ble funnet. 

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt pumpet en gang, da fikk jeg også kull. Denne siste gangen fikk jeg verken kull eller pumping. Det var fordi det var gått for lang tid. De andre gangene har jeg bare fått kull, ingen pumping. 

Alle gangene har det mengden tilsvaret alvorlig overdose, bortsett fra den hvor jeg bare prøvde å få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt pumpet en gang, da fikk jeg også kull. Denne siste gangen fikk jeg verken kull eller pumping. Det var fordi det var gått for lang tid. De andre gangene har jeg bare fått kull, ingen pumping. 

Alle gangene har det mengden tilsvaret alvorlig overdose, bortsett fra den hvor jeg bare prøvde å få sove.

Hvordan vet du at det tilsvarte alvorlig overdose? Sa de det til deg?

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet du at det tilsvarte alvorlig overdose? Sa de det til deg?

Anonymkode: bb67b...9b1

Sånt ligger jo åpent på nett. 

Anonymkode: b91c5...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånt ligger jo åpent på nett. 

Anonymkode: b91c5...83e

Åja. Jeg har googlet mye og ikke klart å finne noe. Men er vel sikkert best å ikke vite.

Anonymkode: bb67b...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at det tilsvarte alvorlig overdose? Sa de det til deg?

Anonymkode: bb67b...9b1

Jeg leste det i epikrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...