Gå til innhold

Hvorfor får noen utskrevet benzo i flere år mens andre ikke får noe?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 1 pakning med sobril av fastlegen (den alle rmildeste av benzoene) og etter det har hun bare nektet å skrive ut og det er flere år siden jeg fikk den første resepten. Hvorfor er det sånn at noen ikke får, mens andre får så mange resepter at de kan ta sobril eller valium daglig i flere år, av fastlegen? 

Anonymkode: daeaa...486

Fortsetter under...

Jeg har fått rivotril 2 mg siden 2004. Fastlegen sluttet og den nye er strengere blant annet krever han at jeg møter på kontoret for å «prate» om det. Den forrige holdt det med å ringe inn eller sende melding til. Dette varierer veldig fra lege til lege. Din virker jo veldig rigid. For ordens skyld tilsvarer 2 mg rivotril 8 valium. Så det spørs hvor lur jeg har vært som har brukt dette. Får ikke abstinenser da jeg ikke har tatt det hver dag, men det sier seg selv at nå skal det mye til for å fjerne angsten med benzo.

Forrige lege lot meg til og med prøve xanor og en gang fikk jeg flunipam av en psykiater det er det samme som rohypnol.

Hadde jeg aldri fått det ville jeg trengt mye mindre om jeg skal til tannlege eller noe annet angstprovserende. 

For å være helt ærlig så tror jeg ikke jeg hadde hatt mer angst om jeg bare fikk en minstepakke vival i året.

Men din lege virker jo altfor streng.

Anonymkode: 2a085...e5d

Jeg får minste pakning vival (20x5mg) når jeg ber om det. Har bedt om alt fra hver tredje uke til to-tre mnd i mellom. 

Min lege er egentlig restriktiv på slik utskrivning, men har hatt det slik i 2-3 år uten økning av firbruk.

Leger og pasienter er forskjellige.   Jeg har pleid å få 100 imovane og 100 tramadol av gangen (har brukt lang tid på de pakkene)  Dette har jeg fått i mange år, men vet ikke hvordan ny lege stiller seg til dette. Min siste fastlege sa selv at han var restriktiv med b-preparater, men allikevel så ba han meg om å bruke litt mer imovane enn det jeg gjorde.   Nå bruker jeg minst mulig da for jeg er livredd for å bli avhengig. 

kupton skrev (12 minutter siden):

Hvorfor? Fordi folk er ulike. De har ulike problemer/diagnoser, ulik alder, ulik tendens til å misbruke medisiner og rusmidler osv osv.

Men legene er mildt sagt altfor forskjellige. Når man må bytte kan man møte døra mtp dette.

Å forandre praksis helt er vanlig. Noen nektet mens andre skriver ut alt man ber om.

Anonymkode: 2a085...e5d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...