AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 I går sa jeg nei til å bli innlagt på akuttpost. Og for første gang ble jeg ikke tvangsinnlagt. I møte med legevakt og fastlege har det variert hvordan jeg har blitt møtt, men det har alltid endt med innleggelse, enten frivillig eller tvang. Men denne gangen valgte jeg si nei og legevaktslegen valgte å gi meg ansvaret. Min første tanke var at jeg ble veldig overrasket. Etter det ble jeg redd. Angret på at jeg sa nei. Men nå sitter jeg her et døgn etterpå like hel. Men fortsatt like redd. Hvordan takler man å ha ansvaret for seg selv? Hvordan vet man om man burde være innlagt eller ikke? Jeg klarer meg jo, jeg har det bare vondt og er redd. Men hvor mye skal man holde ut før man ber om hjelp? Anonymkode: e023d...528 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I går sa jeg nei til å bli innlagt på akuttpost. Og for første gang ble jeg ikke tvangsinnlagt. I møte med legevakt og fastlege har det variert hvordan jeg har blitt møtt, men det har alltid endt med innleggelse, enten frivillig eller tvang. Men denne gangen valgte jeg si nei og legevaktslegen valgte å gi meg ansvaret. Min første tanke var at jeg ble veldig overrasket. Etter det ble jeg redd. Angret på at jeg sa nei. Men nå sitter jeg her et døgn etterpå like hel. Men fortsatt like redd. Hvordan takler man å ha ansvaret for seg selv? Hvordan vet man om man burde være innlagt eller ikke? Jeg klarer meg jo, jeg har det bare vondt og er redd. Men hvor mye skal man holde ut før man ber om hjelp? Anonymkode: e023d...528 Har du noe oppfølging? Sist jeg var såpass dårlig, så ville terapeuten ha meg innlagt, men fastlegen sa nei. Fastlegen ville at jeg skulle være hjemme, men med tettere oppfølging. Selv brydde jeg meg ikke hvor jeg var, men greide meg hjemme med tett oppfølging. Og i ettertid så jeg at det å være hjemme var det beste for meg. Vet ikke om jeg hadde greid det uten tett oppfølging. Hva kan du gjøre for å få det litt mer levelig? Ringe noen? Skrive ned tanker? Gjøre noe du vanligvis liker å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 emilie321 skrev (11 minutter siden): Har du noe oppfølging? Sist jeg var såpass dårlig, så ville terapeuten ha meg innlagt, men fastlegen sa nei. Fastlegen ville at jeg skulle være hjemme, men med tettere oppfølging. Selv brydde jeg meg ikke hvor jeg var, men greide meg hjemme med tett oppfølging. Og i ettertid så jeg at det å være hjemme var det beste for meg. Vet ikke om jeg hadde greid det uten tett oppfølging. Hva kan du gjøre for å få det litt mer levelig? Ringe noen? Skrive ned tanker? Gjøre noe du vanligvis liker å gjøre? Ja, jeg får oppfølging 2 ganger i uka av kommunen. Det er litt lite, men jeg må jo bare ta det jeg får. Jeg tenker det at å være hjemme er det beste så langt man klarer det, men så blir jeg så usikker på meg selv. Jeg forsøker gjøre i alle fall en ting hver dag, så har jeg ett fast holdepunkt. Anonymkode: e023d...528 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, jeg får oppfølging 2 ganger i uka av kommunen. Det er litt lite, men jeg må jo bare ta det jeg får. Jeg tenker det at å være hjemme er det beste så langt man klarer det, men så blir jeg så usikker på meg selv. Jeg forsøker gjøre i alle fall en ting hver dag, så har jeg ett fast holdepunkt. Anonymkode: e023d...528 Så bra at du får oppfølging 2 ganger i uka, håper det hjelper. Fint at du prøver å gjøre en ting hver dag. Hva med å ta en time av gangen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I går sa jeg nei til å bli innlagt på akuttpost. Og for første gang ble jeg ikke tvangsinnlagt. I møte med legevakt og fastlege har det variert hvordan jeg har blitt møtt, men det har alltid endt med innleggelse, enten frivillig eller tvang. Men denne gangen valgte jeg si nei og legevaktslegen valgte å gi meg ansvaret. Min første tanke var at jeg ble veldig overrasket. Etter det ble jeg redd. Angret på at jeg sa nei. Men nå sitter jeg her et døgn etterpå like hel. Men fortsatt like redd. Hvordan takler man å ha ansvaret for seg selv? Hvordan vet man om man burde være innlagt eller ikke? Jeg klarer meg jo, jeg har det bare vondt og er redd. Men hvor mye skal man holde ut før man ber om hjelp? Anonymkode: e023d...528 Du fikk valget om å bli innlagt, du valgte å si nei da må du stå for valget og vise alle at dette fikser du. Skjønner ikke poenget med slike innlegg. Anonymkode: 72299...030 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Hvis du selv mener at du har behov for å bli innlagt, så bør du ytre dette behovet til de som ønsker å hjelpe deg. Ingenting i veien med å ombestemme seg! Anonymkode: 59357...347 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 De fleste som har det vondt må bare lide alene hjemme for seg selv. Det hører til mindretallet som er så priviligerte som får innleggelser hver gang de har det dårlig. Anonymkode: eca65...b6b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 emilie321 skrev (15 timer siden): Så bra at du får oppfølging 2 ganger i uka, håper det hjelper. Fint at du prøver å gjøre en ting hver dag. Hva med å ta en time av gangen? Ja, jeg forsøker ta en time om gangen og det hjelper litt. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du selv mener at du har behov for å bli innlagt, så bør du ytre dette behovet til de som ønsker å hjelpe deg. Ingenting i veien med å ombestemme seg! Anonymkode: 59357...347 Ja, du har jo rett. Jeg er kanskje bare alt for sta og 'nekter' å endre meg dersom jeg først har sagt noe. AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste som har det vondt må bare lide alene hjemme for seg selv. Det hører til mindretallet som er så priviligerte som får innleggelser hver gang de har det dårlig. Anonymkode: eca65...b6b Ja, jeg er utrolig takknemlig for den hjelpen jeg har fått og fortsatt får. Anonymkode: e023d...528 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/468759-vanskelig-%C3%A5-vite-om-jeg-burde-v%C3%A6re-innlagt-eller-ikke-for-f%C3%B8rste-gang-ble-jeg-ikke-tvangsinnlagt/#findComment-4116253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.