Gå til innhold

Lese journalnotat, sende nedlasting til fastlegen

Anbefalte innlegg

Hvis jeg sender journalnotat av  psykiater, som jeg har tilgang til på Helsenorge, til fastlegen via Helsenorge for å informere fastlegen om hva de har tenkt, for å få det mer nøyaktig enn jeg klarer beskriver med egne ord, eller så han ikke skal tvile på at det jeg sier er sant. Er det sannsynlig at han da sier til psykiateren at jeg leser notatene?

Anonymkode: 0f398...e22

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 23.20):

Hvis jeg sender journalnotat av  psykiater, som jeg har tilgang til på Helsenorge, til fastlegen via Helsenorge for å informere fastlegen om hva de har tenkt, for å få det mer nøyaktig enn jeg klarer beskriver med egne ord, eller så han ikke skal tvile på at det jeg sier er sant. Er det sannsynlig at han da sier til psykiateren at jeg leser notatene?

Hvorfor bekymrer det deg om psykiateren får vite at du leser journalnotatene? Alle behandlere vet at svært mange pasienter leser notatene, det er ikke noe galt med å gjøre det. 

frosken skrev (7 timer siden):

Hvorfor bekymrer det deg om psykiateren får vite at du leser journalnotatene? Alle behandlere vet at svært mange pasienter leser notatene, det er ikke noe galt med å gjøre det. 

Om han skriver annerledes. Så får jeg ikke i fremtiden lest hva han egentlig ville skrevet 

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Om han skriver annerledes. Så får jeg ikke i fremtiden lest hva han egentlig ville skrevet 

Jeg tror at det er svært få som ikke skriver journalnotater vel vitende om at pasienter kommer til å lese dem, så det er lite sannsynlig at innholdet vil bli annerledes som følge av at vedkommende vet at du leser notatene. 

frosken skrev (På 11.10.2022 den 15.41):

Jeg tror at det er svært få som ikke skriver journalnotater vel vitende om at pasienter kommer til å lese dem, så det er lite sannsynlig at innholdet vil bli annerledes som følge av at vedkommende vet at du leser notatene. 

Ok. Takk. Jeg rydder opp nå. Deler info. i journalnotat til lege som ikke har tilgang. Skal på DPS bare for å informere om ting som har vært med annet personell, som er mer innfløkt enn det som står i journalnotat, og for å prøve å avklare når jeg skal kontakte hvem. Oppdatere forebyggende plan kanskje, hvor der står mer eksplisitt enn å kontakte den eller den. Og kanskje få en plan for videre, hvis ikke det som blir endret nå hjelper, fra spesialist, hva som ville være et lurt neste sjritt. Tror det blir bra å få orden på dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...