Gå til innhold

Voldsrisikovurdering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På de som svarer her så virker det for meg som om det er vi psykose pasienter som hovedsakelig får spørsmål om planer om å skade andre. Så i tillegg til stigma fra samfunnet så kommer det nå også fra helsevesenet.

Spørsmåk om farlighet har er sikkert noe helsevesenet samme med myndighetene har kommet opp med etter diverse drap de siste årene. Ved å spørre pasientene om planer, så prøver de å skape  seg en trygghet der de skal fange opp farlige pasienter ved å spørre dem om de er farlige. 

Lurer på hvor treffsikker dette er. 

 

Anonymkode: 4d96e...54b

Keg har psykoselidelse men de har aldri spirt om jeg har planer om p skade noen. Kanskje de har spurt og jeg har glemt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 timer siden):

Voldsrisiko vurderes i hovedsak todelt. 1: Risiko for vold i sengepost i løpet av de neste 24 timer. Til dette brukes vanligvis BVC (Brøset violence checklist).  2: Risiko for voldelig adferd ute i samfunnet etter utskriving. Her er HCR-20 mest brukt/best.

Det er HCR-20 de skal bruke fikk jeg vite.

TS

Anonymkode: f9c2c...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...