Gå til innhold

Hva består din helge-frokost av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva kan en middag bestå av da?

Anonymkode: a3f6f...7ed

Alt mulig. Jeg elsker matlaging så det er alt fra diverse pastaretter, norsk husmannskost, indiske retter, japansk og koreansk mat, tyrkisk mat osv. 

Det eneste jeg ikke spiser er skalldyr, fisk og valnøtter da jeg er allergisk. Ellers ønsker jeg ikke å ha "forbudt" mat i mitt kosthold.

Endret av hattifnattus

Fortsetter under...

hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Alt mulig. Jeg elsker matlaging så det er alt fra diverse pastaretter, norsk husmannskost, indiske retter, japansk og koreansk mat, tyrkisk mat osv. 

ok…..

hattifnattus skrev (5 minutter siden):

Det eneste jeg ikke spiser er skalldyr, fisk og valnøtter da jeg er allergisk. Ellers ønsker jeg ikke å ha "forbudt" mat i mitt kosthold.

Hva skjer hvis du spiser det da?

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Får du dårlig samvittighet av å spise usunne ting? Bekymringsfullt når du må unnskylde deg for å spise unne ting, har du et spiseproblem kanskje?

På ingen måte - verken dårlig samvittighet eller et spiseproblem. :) Hvordan du klarer å lese spiseproblem ut fra 3 knekkebrød med godt med ordentlig smør, kaviar og masse hvitost + yoghurt er meg en gåte. Jeg spiser så lite sukker og raske karbohydrater som mulig (nesten i alle fall) fordi jeg tror det er skikkelig usunt for helsa, men jeg er ikke fanatisk på noen måte og spiser kake og pizza om jeg er i selskap f.eks. I går kveld avsluttet jeg dagen med en stor porsjon lavkarbo eplekake med masse krem og kakaonibs. :D 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skjer hvis du spiser det da?

Det jeg er allergisk mot? Da får jeg kraftige magesmerter, hovner opp i svelget, munn, tunge og lepper og blir veldig redusert i allmenntilstanden. Vil slite med å få puste.

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Det jeg er allergisk mot? Da får jeg kraftige magesmerter, hovner opp i svelget, munn, tunge og lepper og blir veldig redusert i allmenntilstanden. Vil slite med å få puste.

Må du sjekke innholdsfortegnelse i hvert produkt du kjøper? Må du bruke sprøyte?

Må du sjekke innholdsfortegnelse i hvert produkt du kjøper? Må du bruke sprøyte?

Nei, ikke med mindre jeg mistenker at det kan inneholde allergener. :) Jeg lager det meste fra bunnen av, og da vet jeg hva som er i maten. Kjøper jeg  ferdige produkter slik som sauser (særlig asiatiske ) så må jeg alltid sjekke da de ofte inneholder fiskesaus og spor av skalldyr. På restauranter sjekker jeg alltid hva som er i av allergener.

Sprøyte har jeg heldigvis ikke trengt.

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke med mindre jeg mistenker at det kan inneholde allergener. :) Jeg lager det meste fra bunnen av, og da vet jeg hva som er i maten. Kjøper jeg  ferdige produkter slik som sauser (særlig asiatiske ) så må jeg alltid sjekke da de ofte inneholder fiskesaus og spor av skalldyr. På restauranter sjekker jeg alltid hva som er i av allergener.

Sprøyte har jeg heldigvis ikke trengt.

Hvis du får såpass kraftige reaksjoner i hals og tunge med å være i nærheten av allergener burde du ha det når du er ute å spiser. 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Nope. :) Spiser ikke lettprodukter, men akkurat denne yoghurten inneholder bare 2% fett.

Nettopp. Har du noen tips til meg angående gode produkter med lite fettinnhold?

Annonse

Lillemus skrev (22 minutter siden):

På ingen måte - verken dårlig samvittighet eller et spiseproblem. :) Hvordan du klarer å lese spiseproblem ut fra 3 knekkebrød med godt med ordentlig smør, kaviar og masse hvitost + yoghurt er meg en gåte. Jeg spiser så lite sukker og raske karbohydrater som mulig (nesten i alle fall) fordi jeg tror det er skikkelig usunt for helsa, men jeg er ikke fanatisk på noen måte og spiser kake og pizza om jeg er i selskap f.eks. I går kveld avsluttet jeg dagen med en stor porsjon lavkarbo eplekake med masse krem og kakaonibs. :D 

Jeg tenkte akkurat det samme, er du sikker på at du ikke gar det? Hvem er det som unner seg selv knekkebrød på en søndag? Jeg spiser knekkebrød om jeg slanker meg Jeg, til vanlig spiser jeg brød og jeg ser ikke på det som usunt, men vanlig mat..? Syntes litt Synd på deg

...

Anonymkode: 540dc...414

Jeg tenkte akkurat det samme, er du sikker på at du ikke gar det? Hvem er det som unner seg selv knekkebrød på en søndag? Jeg spiser knekkebrød om jeg slanker meg Jeg, til vanlig spiser jeg brød og jeg ser ikke på det som usunt, men vanlig mat..? Syntes litt Synd på deg

...

Du vet jo ikke hva vedkommende spiser ellers samme dag.

Om noen hadde sett det jeg hadde spist som frokost på hverdager med lite ork så hadde de nok fint kunne tenkt at jeg spiste for lite. Greia da er jo at de ikke ser at jeg gjerne tar to store porsjoner av middagen og spiser middagsrester fra dagen/Annen varmmat før til lunsj.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

...

Jaja, tro hva du vil, jeg synes knekkebrød med smør, kaviar og hvitost er kjempegodt og kunne spist det til flere måltider om dagen. :) Jeg er 110% sikker på at jeg ikke har noen som helst spiseproblemer. :) Middagen i går var biff, søtpotetfries, brokkoli og bearnaise og til kvelds hadde jeg eplekake med masse krem og kakaonibs. Middagen i dag blir hjemmelaget blomkålsuppe (laget på fløte) med bacon og muligens et par skiver proteinbørd med masse smør på. Hvordan dere får dette til å høres ut som et spiseproblem fatter jeg ikke.

hattifnattus skrev (3 minutter siden):

Du vet jo ikke hva vedkommende spiser ellers samme dag.

Om noen hadde sett det jeg hadde spist som frokost på hverdager med lite ork så hadde de nok fint kunne tenkt at jeg spiste for lite. Greia da er jo at de ikke ser at jeg gjerne tar to store porsjoner av middagen og spiser middagsrester fra dagen/Annen varmmat før til lunsj.

Jeg er et matvrak, men fremfor å spise lite og ofte spiser jeg mye og sjeldnere, funker ypperlig for meg. :) At noen tror jeg har et spiseproblem fordi jeg spiser knekkebrød til søndagsfrokosten er jo bare latterlig. Spiser jeg brød så blir jeg jo sulten igjen etter et par timer - sånn er min mage rett og slett.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du spiser jo yoghurt med 2% fettinnhold? 

Ja, men det er fordi det ikke er så mange typer yoghurt jeg tåler, men denne tåler jeg. :) Dette er Kolonihagen sin gresk inspirerte yoghurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...