Gå til innhold

Strikkeskravletråden


Teatrica666

Anbefalte innlegg

Hei, 

tenkte vi kunne ha en egen strikkeskravletråd her 🙂 

Per nå prøver jeg meg på et umulig oppdrag: strikke Fleksnesskjerf etter kun skjermbilder fra en film.

Åpne bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teatrica666 skrev (7 minutter siden):

Hei, 

tenkte vi kunne ha en egen strikkeskravletråd her 🙂 

Per nå prøver jeg meg på et umulig oppdrag: strikke Fleksnesskjerf etter kun skjermbilder fra en film.

Åpne bilde

Så fint! Om du har et bilde som er tydeligere enn dette og får forstørret det litt så skal det vel gå greit å tegne av mønsteret. :) Må kanskje improvisere litt. Strikkes dette på rundpinne slik at det blir dobbelt? Ettersom det er mønster på det mener jeg.

Jeg holder nå på med genseren min og har igjen14-15 cm før jeg skal begynne på den siste mønsterborden, den har 3 farger, men er ikke så veldig lang heldigvis. :) Så gjenstår ermene, men det går jo mye raskere enn bolen. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Så fint! Om du har et bilde som er tydeligere enn dette og får forstørret det litt så skal det vel gå greit å tegne av mønsteret. :) Må kanskje improvisere litt. Strikkes dette på rundpinne slik at det blir dobbelt? Ettersom det er mønster på det mener jeg.

Jeg holder nå på med genseren min og har igjen14-15 cm før jeg skal begynne på den siste mønsterborden, den har 3 farger, men er ikke så veldig lang heldigvis. :) Så gjenstår ermene, men det går jo mye raskere enn bolen. Koselig!

Ja jeg er i gang nå, har klart å tyde det meste - så det blir nok tilnærmet likt! Må strikke det dobbelt ja, pga mønsteret - dessuten gidder jeg IKKE å strikke mønster frem og tilbake 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666 skrev (4 minutter siden):

Ja jeg er i gang nå, har klart å tyde det meste - så det blir nok tilnærmet likt! Må strikke det dobbelt ja, pga mønsteret - dessuten gidder jeg IKKE å strikke mønster frem og tilbake 🤣

🤣 Nei, mønsterstrikk frem og tilbake er et mareritt! Blir godt og varmt da, når det er dobbelt. Hvilket garn skal du strikke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd 😊 Jeg er ikke så avansert strikker ennå så jeg tenkte forsøke strikke en enkel lue som på bildet nedenfor. Men er usikker på farge da. Det står mellom en nøytral gråfarge og turkis (en farge jeg er glad i). Hva tenker dere? 🙂

1b38b5b5efce474c4c88e275b165f954a4ebc6de
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (5 minutter siden):

Så koselig tråd 😊 Jeg er ikke så avansert strikker ennå så jeg tenkte forsøke strikke en enkel lue som på bildet nedenfor. Men er usikker på farge da. Det står mellom en nøytral gråfarge og turkis (en farge jeg er glad i). Hva tenker dere? 🙂

1b38b5b5efce474c4c88e275b165f954a4ebc6de
 

Personlig ville jeg ha gått for en grå. Den går til mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Personlig ville jeg ha gått for en grå. Den går til mer

Ja, det er det jeg også egentlig tenker. Men så har jeg så lite farger ellers i garderoben, så tenkte det ville være fint å velge en farge. Kanskje jeg rett og slett må strikke to stykker 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (3 minutter siden):

Ja, det er det jeg også egentlig tenker. Men så har jeg så lite farger ellers i garderoben, så tenkte det ville være fint å velge en farge. Kanskje jeg rett og slett må strikke to stykker 😊 

Hihihihi....ja, strikk to, da er problemet løst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Hihihihi....ja, strikk to, da er problemet løst 😊

Ja, jeg tror det må bli løsningen 😊 Er jo veldig koselig å kunne sitte inne å strikke nå når det begynner å bli mørkt og kaldt ute. Og luer er liksom det eneste jeg kan å strikke så da er det jo veldig greit å kunne strikke flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (2 timer siden):

Ja, det er det jeg også egentlig tenker. Men så har jeg så lite farger ellers i garderoben, så tenkte det ville være fint å velge en farge. Kanskje jeg rett og slett må strikke to stykker 😊 

Det skulle jeg til å foreslå også! Strikk to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orionn skrev (2 minutter siden):

Da er det avgjort! Det blir to stykker 😄

Bare vent - snart finner du ut at du trenger en rosa også. Og kanskje en gul? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Bare vent - snart finner du ut at du trenger en rosa også. Og kanskje en gul? ;) 

Hehe, ja ikke sant 🙂 Ellers så kanskje jeg skulle strikke luer til julegaver neste år (om jeg først blir litt bedre på å strikke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orionn skrev (2 timer siden):

Hehe, ja ikke sant 🙂 Ellers så kanskje jeg skulle strikke luer til julegaver neste år (om jeg først blir litt bedre på å strikke). 

Ja! Jeg har strikket både votter og sokker i julegaver til stor jubel - selv tenåringene ble kjempeglade for hjemmestrikkede ullsokker og sendte meg bilde av sokkekledte føtter i romjula. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Ja! Jeg har strikket både votter og sokker i julegaver til stor jubel - selv tenåringene ble kjempeglade for hjemmestrikkede ullsokker og sendte meg bilde av sokkekledte føtter i romjula. ❤️ 

Så koselig ❤️ Jeg har selv fått selvstrikkede gaver og har satt mye pris på dem. Det er noe spesielt med den tiden og omtanken som ligger bak ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 timer siden):

🤣 Nei, mønsterstrikk frem og tilbake er et mareritt! Blir godt og varmt da, når det er dobbelt. Hvilket garn skal du strikke med?

Det ble karsima - passe pris og riktige farger 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (2 minutter siden):

Så fint! Likte mønsteret 😊

Hvis du ser øverst i tråden her, så ser du utgangspunktet for at jeg strikker dette skjerfet 🙂 Det var ikke bare bare å finne ut av mønsteret etter et TV-bilde, og dette er vel så nærme jeg kommer 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666 skrev (2 minutter siden):

Hvis du ser øverst i tråden her, så ser du utgangspunktet for at jeg strikker dette skjerfet 🙂 Det var ikke bare bare å finne ut av mønsteret etter et TV-bilde, og dette er vel så nærme jeg kommer 🙂 

Nei, kan se for meg at det ikke er så lett. Men synes det så ut som det egentlig ble helt likt jeg? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...