Gå til innhold

Negative symptomer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jo takk for det :) 

Skal be om å få en prat med han, bare liker ikke å gå til leger. Får litt nerver av det men det er jo nødvendig da. 

Ja, noen ganger er det nødvendig. Du trenger kanskje å øve deg på å si hva du har behov for. Når sykepleieren spør om du trenger å snakke med psykiateren, så må du si ja dersom det er noe du lurer på. 

Tror det kan være greit å få snakket med legen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke, kanskje @kupton kan svare?

Han har svart at det øker angsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (56 minutter siden):

Ja, noen ganger er det nødvendig. Du trenger kanskje å øve deg på å si hva du har behov for. Når sykepleieren spør om du trenger å snakke med psykiateren, så må du si ja dersom det er noe du lurer på. 

Tror det kan være greit å få snakket med legen. :)

Ok. Blir bare så usikker på hva jeg skal si- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Ok. Blir bare så usikker på hva jeg skal si- 

Si det du sier her i tråden om hvordan du har det? Ikke bagatelliser det heller. Si det som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (39 minutter siden):

Si det du sier her i tråden om hvordan du har det? Ikke bagatelliser det heller. Si det som det er. 

Skal prøve på det, er flinkere til å skrive enn å snakke. Men orker ikke skrive det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Skal prøve på det, er flinkere til å skrive enn å snakke. Men orker ikke skrive det ned. 

Det må til hvis du skal få hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Det må til hvis du skal få hjelp. :)

Skal prøve å få frem hvor tungt ting er, bare han ikke bare sier at det er negative symptomer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur med sykepleieren fra kommunen nå og snakket om at jeg har tenkt å snakke med psykiater ang depresjon, men jeg kom meg jo til tannlegen og kom meg på tur med henne sa hun. Og jeg går og handler, er jeg ikke deprimert da? Sitter jo stort sett inne, hun mente jeg kunne ut i hagen av og til så ble jeg kanskje ikke så trøtt. Men det er ikke det at jeg er trøtt heller, alt er bare så tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Gikk tur med sykepleieren fra kommunen nå og snakket om at jeg har tenkt å snakke med psykiater ang depresjon, men jeg kom meg jo til tannlegen og kom meg på tur med henne sa hun. Og jeg går og handler, er jeg ikke deprimert da? Sitter jo stort sett inne, hun mente jeg kunne ut i hagen av og til så ble jeg kanskje ikke så trøtt. Men det er ikke det at jeg er trøtt heller, alt er bare så tungt. 

Hvis sykepleieren din mener at man ikke kan være deprimert selv om man klarer å komme seg ut litt, er det et dårlig kunnskapsnivå hos den personen for å si det mildt. 

Har du mulighet til selv å kontakte psykiateren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 minutter siden):

Hvis sykepleieren din mener at man ikke kan være deprimert selv om man klarer å komme seg ut litt, er det et dårlig kunnskapsnivå hos den personen for å si det mildt. 

Har du mulighet til selv å kontakte psykiateren? 

Hun driver nå og går på kurs nå i kognitiv terapi. 

Sykepleieren fra fact kommer i morgen så da kan jeg si til han at jeg vil ha en time, får se hva han sier om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt streng med deg her, men her må du nesten gjøre noe for å få en endring.

Du blir ikke bedre for du orker ikke gjøre noe.
Du vil helst ikke ta kontakt med lege/psykolog for å få hjelp fordi du synes det er ubehagelig.
Du synes det er vanskelig å ordlegge deg til lege/psykolog, men orker ikke skrive det ned.

Du kan få teknikker og medisiner som kan hjelpe deg, men til syvende og sist så er det du som må ta tak. Jeg får litt inntrykk av at du lett gir opp fordi du sier du ikke orker. 

Vi skrev jo tidligere om det å lage en plan som er så detaljert og med så små skritt at du kan klare å få det til og dermed føle mestring. Fikk du begynt på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Nå er jeg litt streng med deg her, men her må du nesten gjøre noe for å få en endring.

Du blir ikke bedre for du orker ikke gjøre noe.
Du vil helst ikke ta kontakt med lege/psykolog for å få hjelp fordi du synes det er ubehagelig.
Du synes det er vanskelig å ordlegge deg til lege/psykolog, men orker ikke skrive det ned.

Du kan få teknikker og medisiner som kan hjelpe deg, men til syvende og sist så er det du som må ta tak. Jeg får litt inntrykk av at du lett gir opp fordi du sier du ikke orker. 

Vi skrev jo tidligere om det å lage en plan som er så detaljert og med så små skritt at du kan klare å få det til og dermed føle mestring. Fikk du begynt på den?

Men det er jo det som er problemet at jeg orker så lite, kall det gjerne å gi opp. 

Har ikke laget plan men gjør jo noe når det trengs, sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleieren skulle ta det opp med psykiater, han mente jeg ikke var deprimert. Det var mer den rarheten og angsten som styrte livet mitt, måtte stå i det sa han og ikke unngå å gjøre ting. Måtte møte angsten og håndtere den rett. Og AD ville bare gjøre meg enda mer avflatet mente han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Sykepleieren skulle ta det opp med psykiater, han mente jeg ikke var deprimert. Det var mer den rarheten og angsten som styrte livet mitt, måtte stå i det sa han og ikke unngå å gjøre ting. Måtte møte angsten og håndtere den rett. Og AD ville bare gjøre meg enda mer avflatet mente han. 

Skal du ikke snakke med psykiateren selv, og i så fall hvorfor ikke? Hvis sykepleieren allerede har gjort seg opp en mening er jeg redd han bare kommer til å formidle det han mener videre til psykiateren, uten at psykiateren får foretatt en selvstendig vurdering av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (16 minutter siden):

Skal du ikke snakke med psykiateren selv, og i så fall hvorfor ikke? Hvis sykepleieren allerede har gjort seg opp en mening er jeg redd han bare kommer til å formidle det han mener videre til psykiateren, uten at psykiateren får foretatt en selvstendig vurdering av deg. 

Jeg spurte sykepleieren om han mente jeg burde snakke med psykiater om dette, da sa han at han kunne ta det opp med han. Virket jo som han ikke vil at jeg skal ta AD. Og mange syns det var tungt for tiden, men jeg sa jo jeg har hatt det tungt lenge. Det begynte jo før sommeren så det var tungt i sommer også, men får bare vente å se hva psykiateren sier da. Han skulle snakke med han på torsdag. Føler jo det er sykepleieren som styrer alt, at han er over psykiateren til og med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (22 minutter siden):

Føler jo det er sykepleieren som styrer alt, at han er over psykiateren til og med.

Det er nesten det inntrykket jeg også har ... dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg spurte sykepleieren om han mente jeg burde snakke med psykiater om dette, da sa han at han kunne ta det opp med han. Virket jo som han ikke vil at jeg skal ta AD. Og mange syns det var tungt for tiden, men jeg sa jo jeg har hatt det tungt lenge. Det begynte jo før sommeren så det var tungt i sommer også, men får bare vente å se hva psykiateren sier da. Han skulle snakke med han på torsdag. Føler jo det er sykepleieren som styrer alt, at han er over psykiateren til og med. 

Synes du skal snakke med psykiateren selv. Han sykepleieren virker ganske tafatt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (16 minutter siden):

Synes du skal snakke med psykiateren selv. Han sykepleieren virker ganske tafatt synes jeg.

Nei han er ikke tafatt men han mener vel han vet best sikkert, det er jo han som ser meg. Og nå skulle jo han snakke med psykiateren, kan jo hende psykiateren vil snakke med meg. Vet ikke, men tror han hadde skrevet ut AD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...