Gå til innhold

Negative symptomer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei han er ikke tafatt men han mener vel han vet best sikkert, det er jo han som ser meg. Og nå skulle jo han snakke med psykiateren, kan jo hende psykiateren vil snakke med meg. Vet ikke, men tror han hadde skrevet ut AD. 

Ok. Men tror det hadde vært bra om du fikk snakket med psykiateren selv og brukt dine egne ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 minutter siden):

Ok. Men tror det hadde vært bra om du fikk snakket med psykiateren selv og brukt dine egne ord. :)

Ja sant det da :) 

Nå forklarer jo sykepleieren det med sine egne ord og sine forklaringer på det, og det hører nok psykiateren på sikkert mer enn mine ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ja sant det da :) 

Nå forklarer jo sykepleieren det med sine egne ord og sine forklaringer på det, og det hører nok psykiateren på sikkert mer enn mine ord. 

Tror du må ta litt tak nå og stå på ditt og si at du ønsker å prate med han selv. Selv om det er vanskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 timer siden):

Tror du må ta litt tak nå og stå på ditt og si at du ønsker å prate med han selv. Selv om det er vanskelig for deg.

Ja mulig det. Er ikke så flink til å stå på krava. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Ja mulig det. Er ikke så flink til å stå på krava. 

Nei, men hvis du vil få det bedre enn du har det nå, så må du kanskje gjøre det. Det er godt å skrive fra seg på et forum, få støtte og råd osv. Men skal det skje noe nytt så må du jo gjøre noe i det virkelige liv. Som å få tatt en skikkelig prat med psykiateren som har ansvaret for å følge deg opp. :)

Jeg er ikke så flink heller til å stå på kravene, eller å ytre egne behov. Men i møte med helsevesenet har jeg blitt ganske god på det. Det er lettere enn i møte med "vanlige" folk synes jeg. De i helsevesenet jobber jo tross alt med å skulle hjelpe, tilrettelegge etc.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Nei, men hvis du vil få det bedre enn du har det nå, så må du kanskje gjøre det. Det er godt å skrive fra seg på et forum, få støtte og råd osv. Men skal det skje noe nytt så må du jo gjøre noe i det virkelige liv. Som å få tatt en skikkelig prat med psykiateren som har ansvaret for å følge deg opp. :)

Jeg er ikke så flink heller til å stå på kravene, eller å ytre egne behov. Men i møte med helsevesenet har jeg blitt ganske god på det. Det er lettere enn i møte med "vanlige" folk synes jeg. De i helsevesenet jobber jo tross alt med å skulle hjelpe, tilrettelegge etc.

Jo det er jo sant det :) 

Og nå skulle sykepleieren snakke med dagsenteret om tettere oppfølging også så jeg kommer meg ut, får se hva de sier til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde skrevet i journalen at han ikke trodde jeg var deprimert og jeg hadde ikke mindre matlyst, hallo får mer matlyst av ap jeg. Er nå spent på hva psykiateren sier i morgen, håper jeg får vite det i morgen da. Han skrev også at det kunne være tungt pga mørketiden men har hatt det tungt siden mai, det var da jeg begynte å legge på meg igjen også. Man kan være deprimert selv om man spiser mye, bruker ofte mat som trøst jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Han hadde skrevet i journalen at han ikke trodde jeg var deprimert og jeg hadde ikke mindre matlyst, hallo får mer matlyst av ap jeg. Er nå spent på hva psykiateren sier i morgen, håper jeg får vite det i morgen da. Han skrev også at det kunne være tungt pga mørketiden men har hatt det tungt siden mai, det var da jeg begynte å legge på meg igjen også. Man kan være deprimert selv om man spiser mye, bruker ofte mat som trøst jeg. 

Han som sykepleier i psykisk helse bør vite at noen får økt matlyst av depresjon. Så at du ikke har mistet matlysten er ikke noe argument i mot det i hvert fall. 

Jeg aner ikke om du er deprimert eller ikke, men det er jo psykiateren som bør vurdere det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Han som sykepleier i psykisk helse bør vite at noen får økt matlyst av depresjon. Så at du ikke har mistet matlysten er ikke noe argument i mot det i hvert fall. 

Jeg aner ikke om du er deprimert eller ikke, men det er jo psykiateren som bør vurdere det da. 

Ja han burde jo vite det. 

Ja får se hva psykiateren sier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren hadde sagt at vi skulle se det an men hadde snakket om et annet AD enn fluoxetin, får se da. Og jeg fikk tilbud om å snakke med han og det sa jeg ja til, så da får jeg snakket med han selv. Det har jo vært sånn siden mai, sykepleieren trodde jo det hadde med mørketiden å gjøre og at det nærmet seg jul. Men var sånn i sommer og og det sa jeg til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Psykiateren hadde sagt at vi skulle se det an men hadde snakket om et annet AD enn fluoxetin, får se da. Og jeg fikk tilbud om å snakke med han og det sa jeg ja til, så da får jeg snakket med han selv. Det har jo vært sånn siden mai, sykepleieren trodde jo det hadde med mørketiden å gjøre og at det nærmet seg jul. Men var sånn i sommer og og det sa jeg til han. 

Så bra du sa ja til å snakke med psykiateren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Så bra du sa ja til å snakke med psykiateren! 

Ja får se hva han sier til meg personlig da, gruer meg jo men får bare se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg til psykiater på onsdag, er det noe jeg burde si utenom at alt er så tungt? Kommer jo til å si det har vart siden mai og det var da jeg begynte å legge på meg og, så det er vel trøstespising. Men man kan vel få økt sult av AD og? Men er villig til å prøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...