Gå til innhold

Kupton - medisinering på psykiatrisk


Gjest Frøya Alilde

Anbefalte innlegg

Gjest Frøya Alilde
Worriesome Plenty 2 skrev (16 minutter siden):

Rivotril og xanor men du kan bli avhengig. Og du har nok stor sannsynlighet for det med den andre diagnosen du nevner i trådstarter.

Xanor er ikke akkurat en lettvekter, da? Den er ganske sterk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    17

  • Worriesome Plenty 2

    3

  • kupton

    2

  • Glitter

    2

Worriesome Plenty 2
Frøya Alilde skrev (27 minutter siden):

Xanor er ikke akkurat en lettvekter, da? Den er ganske sterk?

Benzo er ikke veien å gå. Det var dumt av meg å nevne at det finnrsbmer potente. Det var bare en kommentar. Styr unna b preparater. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter så mange negative forsøk, ville jeg gått for det eneste som tross alt virket: Cisordinol. Ikke i form av Acutard, men Cisordinol depot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
kupton skrev (10 timer siden):

Etter så mange negative forsøk, ville jeg gått for det eneste som tross alt virket: Cisordinol. Ikke i form av Acutard, men Cisordinol depot.

Men det gis som injeksjon og jeg tviler på at overlegen vil gå med på det, da jeg ikke er psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
kupton skrev (10 timer siden):

Etter så mange negative forsøk, ville jeg gått for det eneste som tross alt virket: Cisordinol. Ikke i form av Acutard, men Cisordinol depot.

Selv om valium og stesolid er diazepam, kan det være at man reagerer ulikt på ulike legemidler? Burde ikke 30 mg valium/dag slått meg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (9 minutter siden):

Selv om valium og stesolid er diazepam, kan det være at man reagerer ulikt på ulike legemidler? Burde ikke 30 mg valium/dag slått meg ut?

Jeg blir ikke slått ut av den mengden valium. Litt trøtt og sånt ja, men ikke utslått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøya Alilde
Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg blir ikke slått ut av den mengden valium. Litt trøtt og sånt ja, men ikke utslått. 

Har du brukt mye benzo før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (18 minutter siden):

Har du brukt mye benzo før?

Nei i grunn ikke. Men har ved et par perioder stått på både 30 og 40 mg i døgnet. Ikke over lang tid. Har brukt mindre mengder over lang tid da. Ikke hver dag, men 1-2 ganger i uken ca. 

Jeg blir jo nedsløvet av det, men i full stand til å reagere hvis det er noe jeg reagerer på for eksempel. Blir ikke som en neddopet zombie av det liksom. Er det det som er målet deres, å dope deg helt ned? Det høres ikke bra ut. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
Glitter skrev (8 minutter siden):

Nei i grunn ikke. Men har ved et par perioder stått på både 30 og 40 mg i døgnet. Ikke over lang tid. Har brukt mindre mengder over lang tid da. Ikke hver dag, men 1-2 ganger i uken ca. 

Jeg blir jo nedsløvet av det, men i full stand til å reagere hvis det er noe jeg reagerer på for eksempel. Blir ikke som en neddopet zombie av det liksom. Er det det som er målet deres, å dope deg helt ned? Det høres ikke bra ut. 

Neida - målet er ikke at jeg skal gå rundt som en zombie, men jeg trenger å komme i posisjon til samtaleterapi. Jeg er ikke mottagelig for det så lenge jeg har mye uro og utagering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (1 time siden):

Men det gis som injeksjon og jeg tviler på at overlegen vil gå med på det, da jeg ikke er psykotisk.

Du har jo fått fire ulike antipsykotika tidligere, så hvorfor ikke nå? Bedre enn å gi deg store doser benzo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
kupton skrev (4 minutter siden):

Du har jo fått fire ulike antipsykotika tidligere, så hvorfor ikke nå? Bedre enn å gi deg store doser benzo.

Jeg skal foreslå det for legen 🙂

Endret av Frøya Alilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benzo kan gjøre ting verre ifølge denne artikkelen: https://tidsskriftet.no/2000/08/diagnostikk-og-behandling/medikamentell-behandling-av-personer-med-emosjonelt-ustabil 

«Bruk av benzodiazepiner bør man være svært tilbakeholden med pga. risiko for at de kan provosere frem utagerende atferd (disinhiberende effekt).»

Anonymkode: bc0b0...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Benzo kan gjøre ting verre ifølge denne artikkelen: https://tidsskriftet.no/2000/08/diagnostikk-og-behandling/medikamentell-behandling-av-personer-med-emosjonelt-ustabil 

«Bruk av benzodiazepiner bør man være svært tilbakeholden med pga. risiko for at de kan provosere frem utagerende atferd (disinhiberende effekt).»

Anonymkode: bc0b0...d46

Jeg har ikke merket det når jeg har gått på benzo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...