Gå til innhold

Diskusjon rundt moderering - skilt fra "Kupton hvordan kan man ha flere personlighetsforstyrrelser samtidig?"


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg vet veldig godt hvordan et forum funker. Jeg har vært på forum siden jeg var 14 år, altså over halve livet mitt. Så den belæringen kan du slutte med.

Jeg trenger ikke å ta imot nedsettende påstander om meg. Så enkelt er det. Og det har ingenting med å være hårsår å gjøre. 

Tenker vi avslutter diskusjonen der.

Ingen har sagt at du trenger å ta det imot. Men som jeg skrev så vil det alltid på et forum være slik at folk har forskjellige meninger og det må du bare akseptere. Eller ja du kan jo også gå rundt å irritere deg over de anonyme for det skader kun deg selv så det er helt greit. 

Anonymkode: ae6cd...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 time siden):

Når man poster en tråd med spesifikke spørsmål om en problemstilling/en diagnose, så er det det man søker råd og innsikt i. At det da kommer noen og "mener" noe om noe som ikke har med saken i tråden å gjøre, er en uting. 

Slik som da jeg her om dagen postet en tråd som omhandlet bipolar. Så var det en "smart" AB som kom inn i tråden og fortalte meg at det der har vel med min borderline å gjøre. For det første var det ikke det jeg spurte om, og for det andre så har ikke den personen innsikt i, eller kunnskap om meg til å kunne komme med en slik uoppfordret påstand. Jeg har en del fagfolk rundt meg. De vet nok langt bedre enn en AB på et forum. 

Hvis jeg spør om noe i den retningen så er det noe annet. Da vil det komme meninger både fra folk som har peiling, og folk som tror de har peiling bare fordi de har Googlet symptomene på nett, og det er nå greit nok. Men nå spør jeg så godt som aldri om ting som omhandler mine symptomer på borderline her på forumet. Og det er det grunner til. Og hvis jeg vil diskutere den delen av meg så gjør jeg det i dagboken. Det er det også en grunn til.

Og legg nå av deg den hersketeknikken der. 

Det må du tåle noen sier ti deg som en antagelse du fremlegger et problem. Ab prøvde å hjelpe deg.. 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det må du tåle noen sier ti deg som en antagelse du fremlegger et problem. Ab prøvde å hjelpe deg.. 

Anonymkode: e5108...447

Jeg framla ikke et problem. Vedkommende prøvde ikke å hjelpe meg. Det var helt malplassert i trådens tema. Som handlet om hvordan prognosen for bipolare er.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg framla ikke et problem. Vedkommende prøvde ikke å hjelpe meg. Det var helt malplassert i trådens tema. Som handlet om hvordan prognosen for bipolare er.

Så vidt jeg husker spurte du om du var mer utsatt for demens enn resten av diagnose samfunnet. 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så vidt jeg husker spurte du om du var mer utsatt for demens enn resten av diagnose samfunnet. 

Anonymkode: e5108...447

Nei. Jeg spurte spesifikt om prognoser vedrørende å ha bipolar. Tråden het "prognose bipolar". 

Og jeg spurte generelt, ikke om akkurat jeg med mine utfordringer var mer utsatt. Men om bipolare, om det var noe statistikk på nedsatt levetid mtp medisinering osv. 

Kommentaren om at det hadde vel med min borderline å gjøre hadde ingenting med saken å gjøre.

Og det var kun et eksempel jeg kom med, om hvor malplassert disse påstandene og meningene innimellom er. Hvor målet er mer å være nedsettende enn noe annet. Og dette trenger vi ikke diskutere videre.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg spurte spesifikt om prognoser vedrørende å ha bipolar. Tråden het "prognose bipolar". 

Og jeg spurte generelt, ikke om akkurat jeg med mine utfordringer var mer utsatt. Men om bipolare, om det var noe statistikk på nedsatt levetid mtp medisinering osv. 

Kommentaren om at det hadde vel med min borderline å gjøre hadde ingenting med saken å gjøre.

Men du går alltid i forsvar. Ikke engang har du vist innsikt, når det blir diskusjon. Men du forventer at andre skal ha innsikt i seg selv. Det synes jeg er dumt. 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du går alltid i forsvar. Ikke engang har du vist innsikt, når det blir diskusjon. Men du forventer at andre skal ha innsikt i seg selv. Det synes jeg er dumt. 

Anonymkode: e5108...447

Jeg gikk ikke i forsvar. Jeg satt grenser overfor den personen fordi det var ikke trådens tema. Jeg har godt med innsikt jeg. Men jeg trenger ikke å være enig i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk ikke i forsvar. Jeg satt grenser overfor den personen fordi det var ikke trådens tema. Jeg har godt med innsikt jeg. Men jeg trenger ikke å være enig i alt.

Nei men du kan være enig med meg i det minste. Jeg støter deg alltid hva du skriver. Men du gjør det ikke tilbake med meg😒

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei men du kan være enig med meg i det minste. Jeg støter deg alltid hva du skriver. Men du gjør det ikke tilbake med meg😒

Anonymkode: e5108...447

Hvordan begynte dette å handle om jeg er enig med deg? Du skriver som AB. Hvordan i all verden mener du at jeg skal vite hvem du er, når du ikke har kommet med spesifikke hint/kjenmetegn? 

Jeg støtter brukere inne her på forumet daglig og vil også gjøre det med deg dersom jeg støtter det du sier/gjør. Men jeg aner ikke hvem du er. 

Det er jo hyggelig at du støtter det jeg skriver. Men du skjønner det blir litt vanskelig når du ikke skriver under nick. Jeg gir støtte til folk som skriver som AB og med nick. Men jeg gir jo ikke støtte til alle hele tiden. Kommer jo an på.

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Hvordan begynte dette å handle om jeg er enig med deg? Du skriver som AB. Hvordan i all verden mener du at jeg skal vite hvem du er, når du ikke har kommet med spesifikke hint/kjenmetegn? 

Jeg støtter brukere inne her på forumet daglig og vil også gjøre det med deg dersom jeg støtter det du sier/gjør. Men jeg aner ikke hvem du er. 

Det er jo hyggelig at du støtter det jeg skriver. Men du skjønner det blir litt vanskelig når du ikke skriver under nick. Jeg gir støtte til folk som skriver som AB og med nick. Men jeg gir jo ikke støtte til alle hele tiden. Kommer jo an på.

 

Du har ikke gitt meg noe støtte i de trådene jeg har skrevet i som er oppe å går nå. Ikke èn. Noen sier de gjenkjenner ab fra tråd til tråd. Men du gjenkjenner ikke? 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke gitt meg noe støtte i de trådene jeg har skrevet i som er oppe å går nå. Ikke èn. Noen sier de gjenkjenner ab fra tråd til tråd. Men du gjenkjenner ikke? 

Anonymkode: e5108...447

Jo jeg har skjønt at du er deg. Dvs nå istad skjønte jeg at du er den personen fra de trådene. Men det er ikke sånn at jeg vil skjønne at du er deg fra første innlegg alltid. Noen ganger tar det tid før det kommer info som gjør at en kan koble det sammen.

Vil du jeg skal støtte deg i noe jeg er uenig i? Hvor er verdien i det? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jo jeg har skjønt at du er deg. Dvs nå istad skjønte jeg at du er den personen fra de trådene. Men det er ikke sånn at jeg vil skjønne at du er deg fra første innlegg alltid. Noen ganger tar det tid før det kommer info som gjør at en kan koble det sammen.

Vil du jeg skal støtte deg i noe jeg er uenig i? Hvor er verdien i det? 

Nei jeg vil du skal være enig med meg. 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter viser ofte stor innsikt. Til å ha alle diagnosene hun har og den sykdomsbelastningen hun har gjennomlevd, opplever jeg henne påfallende full av innsikt i egen og andre situasjon. Hun viser et menneske med borderline som har vært i mye behandling og viser kunnskap og forståelse av egen lidelse, egne emosjoner mm. Personangrep har uansett sjelden effekt på annet enn å få mennesker til å bli lei seg. Dermed forstår jeg ikke intensjonen med å peke på at Glitter er sånn eller sånn av negativt art. Hun spurte i den nevnte tråden spesifikt om bipolar sykdom. Hun stilte ikke spørsmål rundt borderline svingninger og prognoser her. Lurer hun på det lager hun sikkert en tråd om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cybele skrev (2 minutter siden):

Glitter viser ofte stor innsikt. Til å ha alle diagnosene hun har og den sykdomsbelastningen hun har gjennomlevd, opplever jeg henne påfallende full av innsikt i egen og andre situasjon. Hun viser et menneske med borderline som har vært i mye behandling og viser kunnskap og forståelse av egen lidelse, egne emosjoner mm. Personangrep har uansett sjelden effekt på annet enn å få mennesker til å bli lei seg. Dermed forstår jeg ikke intensjonen med å peke på at Glitter er sånn eller sånn av negativt art. Hun spurte i den nevnte tråden spesifikt om bipolar sykdom. Hun stilte ikke spørsmål rundt borderline svingninger og prognoser her. Lurer hun på det lager hun sikkert en tråd om det. 

Hvem kommer med personangrep mot glitter? 

Anonymkode: e5108...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med et lite forum er at det er lettere å gjøre om på hvordan det modereres, men da må jeg få beskjed. Det ble løsere i sommer da det ble rapportert inn brukerangrep og sleivspark flere ganger som jeg da ryddet, også fikk jeg negative kommentarer på at jeg var alt for streng. Jeg er altså fullt åpent for hva dere ønsker at jeg skal bli strengere/løsere på.

Som nevnt i den andre tråden denne er delt fra, det er veldig få av våre faste brukere som kommer fra Kvinneguiden, mange prøver seg, men gir seg kjapt da det ikke er samme tempoet eller temaene som der. De fleste av våre brukere er altså folk som har vært her i langt lengre tid enn meg, dette gjelder også AB.

Men om dere føler noe er over grense/ikke er greit er det bare å rapportere. Da er det også lettere for meg å se hva som blir sett på som ikke greit. Noen ting rydder jeg så fort jeg ser det uansett som f.eks dette mot noen av gruppene og klager på at de alltid sutrer. Såpass at jeg på ett punkt vurderte å faktisk innføre sanksjoner her også som på de andre forumene, men jeg prøver å unngå det i størst mulig grad nettopp pga temaene og miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei jeg vil du skal være enig med meg. 

Anonymkode: e5108...447

Gi deg nå. Du kan ikke kreve at noen er enig med deg i alt du skriver, uansett hvilke bruker det er. Dessuten er uenighet helt greit så lenge den uttrykkes saklig, og jeg har ikke sett at Glitter har vært noe annet i tråder jeg har lest her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Gi deg nå. Du kan ikke kreve at noen er enig med deg i alt du skriver, uansett hvilke bruker det er. Dessuten er uenighet helt greit så lenge den uttrykkes saklig, og jeg har ikke sett at Glitter har vært noe annet i tråder jeg har lest her. 

Javel 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (8 minutter siden):

Det positive med et lite forum er at det er lettere å gjøre om på hvordan det modereres, men da må jeg få beskjed. Det ble løsere i sommer da det ble rapportert inn brukerangrep og sleivspark flere ganger som jeg da ryddet, også fikk jeg negative kommentarer på at jeg var alt for streng. Jeg er altså fullt åpent for hva dere ønsker at jeg skal bli strengere/løsere på.

Som nevnt i den andre tråden denne er delt fra, det er veldig få av våre faste brukere som kommer fra Kvinneguiden, mange prøver seg, men gir seg kjapt da det ikke er samme tempoet eller temaene som der. De fleste av våre brukere er altså folk som har vært her i langt lengre tid enn meg, dette gjelder også AB.

Men om dere føler noe er over grense/ikke er greit er det bare å rapportere. Da er det også lettere for meg å se hva som blir sett på som ikke greit. Noen ting rydder jeg så fort jeg ser det uansett som f.eks dette mot noen av gruppene og klager på at de alltid sutrer. Såpass at jeg på ett punkt vurderte å faktisk innføre sanksjoner her også som på de andre forumene, men jeg prøver å unngå det i størst mulig grad nettopp pga temaene og miljøet.

Kan du slippe meg inn på kvinneguiden igjen da? Jeg skal oppføre meg fint. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybele skrev (34 minutter siden):

Glitter viser ofte stor innsikt. Til å ha alle diagnosene hun har og den sykdomsbelastningen hun har gjennomlevd, opplever jeg henne påfallende full av innsikt i egen og andre situasjon. Hun viser et menneske med borderline som har vært i mye behandling og viser kunnskap og forståelse av egen lidelse, egne emosjoner mm. Personangrep har uansett sjelden effekt på annet enn å få mennesker til å bli lei seg. Dermed forstår jeg ikke intensjonen med å peke på at Glitter er sånn eller sånn av negativt art. Hun spurte i den nevnte tråden spesifikt om bipolar sykdom. Hun stilte ikke spørsmål rundt borderline svingninger og prognoser her. Lurer hun på det lager hun sikkert en tråd om det. 

Tusen takk. Du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (11 minutter siden):

Det positive med et lite forum er at det er lettere å gjøre om på hvordan det modereres, men da må jeg få beskjed. Det ble løsere i sommer da det ble rapportert inn brukerangrep og sleivspark flere ganger som jeg da ryddet, også fikk jeg negative kommentarer på at jeg var alt for streng. Jeg er altså fullt åpent for hva dere ønsker at jeg skal bli strengere/løsere på.

Som nevnt i den andre tråden denne er delt fra, det er veldig få av våre faste brukere som kommer fra Kvinneguiden, mange prøver seg, men gir seg kjapt da det ikke er samme tempoet eller temaene som der. De fleste av våre brukere er altså folk som har vært her i langt lengre tid enn meg, dette gjelder også AB.

Men om dere føler noe er over grense/ikke er greit er det bare å rapportere. Da er det også lettere for meg å se hva som blir sett på som ikke greit. Noen ting rydder jeg så fort jeg ser det uansett som f.eks dette mot noen av gruppene og klager på at de alltid sutrer. Såpass at jeg på ett punkt vurderte å faktisk innføre sanksjoner her også som på de andre forumene, men jeg prøver å unngå det i størst mulig grad nettopp pga temaene og miljøet.

Jeg vet ikke noe om hvor mange eller lenge noen av AB-brukerne her har vært her, men jeg synes jo det har vært mye her i det siste hvor det ofte virker som noe skjult trolling. Og ellers malplasserte kommentarer over alt. Det gjør jo noe med kvaliteten på forumet. 

Jeg synes det er bra at det er mer takhøyde her, men det er jo forskjell på det og å egentlig hovedsakelig misbruke forumet. Slik jeg synes det virker som at noen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...