Gå til innhold

Diskusjon rundt moderering - skilt fra "Kupton hvordan kan man ha flere personlighetsforstyrrelser samtidig?"


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (21 minutter siden):

Jeg vet ikke noe om hvor mange eller lenge noen av AB-brukerne her har vært her, men jeg synes jo det har vært mye her i det siste hvor det ofte virker som noe skjult trolling. Og ellers malplasserte kommentarer over alt. Det gjør jo noe med kvaliteten på forumet. 

Jeg synes det er bra at det er mer takhøyde her, men det er jo forskjell på det og å egentlig hovedsakelig misbruke forumet. Slik jeg synes det virker som at noen gjør.

Javel? Da må jeg stille deg et viktig spørsmål. For oss som ikke har tunge psykiatriske diagnoser er det feil forum for oss? Er det forum kun for de sykeste? Hva med oss som må henge her? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel? Da må jeg stille deg et viktig spørsmål. For oss som ikke har tunge psykiatriske diagnoser er det feil forum for oss? Er det forum kun for de sykeste? Hva med oss som må henge her? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Helt ærlig - du virker kranglevoren. Slutt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig - du virker kranglevoren. Slutt nå.

Nei jeg spør om viktige spørsmål som berører meg. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (44 minutter siden):

Det positive med et lite forum er at det er lettere å gjøre om på hvordan det modereres, men da må jeg få beskjed. Det ble løsere i sommer da det ble rapportert inn brukerangrep og sleivspark flere ganger som jeg da ryddet, også fikk jeg negative kommentarer på at jeg var alt for streng. Jeg er altså fullt åpent for hva dere ønsker at jeg skal bli strengere/løsere på.

Som nevnt i den andre tråden denne er delt fra, det er veldig få av våre faste brukere som kommer fra Kvinneguiden, mange prøver seg, men gir seg kjapt da det ikke er samme tempoet eller temaene som der. De fleste av våre brukere er altså folk som har vært her i langt lengre tid enn meg, dette gjelder også AB.

Men om dere føler noe er over grense/ikke er greit er det bare å rapportere. Da er det også lettere for meg å se hva som blir sett på som ikke greit. Noen ting rydder jeg så fort jeg ser det uansett som f.eks dette mot noen av gruppene og klager på at de alltid sutrer. Såpass at jeg på ett punkt vurderte å faktisk innføre sanksjoner her også som på de andre forumene, men jeg prøver å unngå det i størst mulig grad nettopp pga temaene og miljøet.

Jeg tenker det kan være litt mer slingringsmon om det går på enkeltbrukere (da bør de isåfall rapportere selv siden så mange har forskjellig terskel for hva de tåler), men når det går mot grupper slik det ofte gjør mot EUPF så bør det slås hardere ned på.

Det er en gruppe syke mennesker med et veldig høyt lidelsestrykk og det har vært flere ganger hvor det startes tråder her av anonyme for å spytte på og diskreditere denne gruppen. Gjerne blir de om og om igjen fortalt at de er dramaqueens, opptar plass, ikke skal legges inn, gjør kun ting for oppmerksomhet, er ikke reelt suicidale, stjeler plassene fra andre o.l.

Det er ikke opp til de anonyme, bitre og hatefulle brukerne å avgjøre hvem som skal ha hva slags hjelp, men helsevesenet. Oppførselen fra disse anonyme kan være med på å gjøre alvorlig syke mennesker redde for å oppsøke hjelp i den tro at de ikke fortjener det eller ikke kommer til å få hjelp pga diagnosen sin.

Akkurat dette mener jeg dere må slå hardere ned på.

 

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker det kan være litt mer slingringsmon om det går på enkeltbrukere (da bør de isåfall rapportere selv siden så mange har forskjellig terskel for hva de tåler), men når det går mot grupper slik det ofte gjør mot EUPF så bør det slås hardere ned på.

Det er en gruppe syke mennesker med et veldig høyt lidelsestrykk og det har vært flere ganger hvor det startes tråder her av anonyme for å spytte på og diskreditere denne gruppen. Gjerne blir de om og om igjen fortalt at de er dramaqueens, opptar plass, ikke skal legges inn, gjør kun ting for oppmerksomhet, er ikke reelt suicidale, stjeler plassene fra andre o.l.

Det er ikke opp til de anonyme, bitre og hatefulle brukere å avgjøre hvem som skal ha hva slags hjelp, men helsevesenet og oppførselen fra disse anonyme kan være med på å gjøre alvorlig syke mennesker redde for å oppsøke hjelp i den tro at de ikke fortjener det.

Akkurat dette mener jeg dere må slå hardere ned på.

 

Hva er EUPF???

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er EUPF???

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Også kjent som borderline.

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Javel? Da må jeg stille deg et viktig spørsmål. For oss som ikke har tunge psykiatriske diagnoser er det feil forum for oss? Er det forum kun for de sykeste? Hva med oss som må henge her? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Dette forumet er for folk både med og uten diagnoser. Hvordan fikk du denne reaksjonen ut av det jeg skrev? Jeg skrev ikke noe som helst som omhandler at folk uten diagnoser ikke har noe på forumet å gjøre. Dette blir for dumt.

Må du henge her? Det er vel ditt eget valg om du vil være her.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Åja. Jeg er enig med at man må være snille med hverandre uavhengig av Diagnose men ærlig talt andre blir også kalt dramaqueens uavhengig av diagnose. Er det bedre?

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Javel? Da må jeg stille deg et viktig spørsmål. For oss som ikke har tunge psykiatriske diagnoser er det feil forum for oss? Er det forum kun for de sykeste? Hva med oss som må henge her? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Jeg har ikke tunge psykiatriske diagnoser og har ikke følt meg uvelkommen her. Faktisk synes jeg folk her er mer vennlig og imøtekommende enn mange andre steder. 

Men det har jo kanskje litt å si hvordan man selv oppfører seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Dette forumet er for folk både med og uten diagnoser. Hvordan fikk du denne reaksjonen ut av det jeg skrev? Jeg skrev ikke noe som helst som omhandler at folk uten diagnoser ikke har noe på forumet å gjøre. Dette blir for dumt.

Blir alltid kjeftet på. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke tunge psykiatriske diagnoser og har ikke følt meg uvelkommen her. Faktisk synes jeg folk her er mer vennlig og imøtekommende enn mange andre steder. 

Men det har jo kanskje litt å si hvordan man selv oppfører seg også.

Ja og jeg oppfører meg alltid ordentlig og pent likevel får jeg alltid kjeft og kritikk. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja. Jeg er enig med at man må være snille med hverandre uavhengig av Diagnose men ærlig talt andre blir også kalt dramaqueens uavhengig av diagnose. Er det bedre?

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Nei, men jeg har vært her inne i flere år og det er ingen andre grupper som har blitt så uthengt som denne. Og de blir ikke bare kaldt dramaqueens, det opprettes jevnlig tråder kun fordi de ønsker å oppnå å så tvil om de er syke. Det er ikke greit.

Jeg har selv aspergers syndrom, en lidelse som også er svært stigmatisert men jeg har fremdeles ikke opplevd å bli så utsatt for hat slik som enkelte har gjort mot de med EUPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja og jeg oppfører meg alltid ordentlig og pent likevel får jeg alltid kjeft og kritikk. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Da kan det være du ikke oppfattes som så ordentlig og pen som du selv mener du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Da kan det være du ikke oppfattes som så ordentlig og pen som du selv mener du er.

Hva skal vi gjøre med det da? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (7 minutter siden):

Nei, men jeg har vært her inne i flere år og det er ingen andre grupper som har blitt så uthengt som denne. Og de blir ikke bare kaldt dramaqueens, det opprettes jevnlig tråder kun fordi de ønsker å oppnå å så tvil om de er syke. Det er ikke greit.

Jeg har selv aspergers syndrom, en lidelse som også er svært stigmatisert men jeg har fremdeles ikke opplevd å bli så utsatt for hat slik som enkelte har gjort mot de med EUPF.

Jeg vet ikke hvordan denne folkegruppen er så det er ikke jeg som gjør det. Det er mange diagnoser her jeg ikke vet hvordan fungerer. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvordan denne folkegruppen er så det er ikke jeg som gjør det. Det er mange diagnoser her jeg ikke vet hvordan fungerer. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Det er vel ingen her som påstår at det er du som hetser den gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvordan denne folkegruppen er så det er ikke jeg som gjør det. Det er mange diagnoser her jeg ikke vet hvordan fungerer. 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Neida, jeg trodde ikke det var deg :) 

Jeg vet ikke hvem som står bak dem, men jeg synes ikke det er greit at de får holde på, og jeg håper det blir strammet mer inn i fremtiden slik at potensielle pasienter ikke blir skremt fra å be om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva skal vi gjøre med det da? 

Anonymkode: 6fe8d...7bf

Du må nesten vurdere om det kan være lurt å ta en titt på hvilke tilbakemeldinger du får og ta inn over deg at du noen ganger kanskje fremstår på en måte folk ikke alltid liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...