Gå til innhold

Det beste med advendtstiden...


frosken

Anbefalte innlegg

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (3 minutter siden):

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

 

 

 

Skal på to julekonserter, så langt, kanskje det holder 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke på noen julekonsert i år, men  på julebord.

Fra nå og utover så synes jeg det er hyggelig å planlegge og å kjøpe inn div julegaver. Pakke inn pakkekalenderen og å pakke inn julegaver og å levere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se julekalenderen på NRK sammen med barna ❤️ Det tror jeg er det aller beste. Da blir alder uviktig, alle er med, også tenåringen (når han er hjemme da😂). Tente lys på bordet og klementiner i lange baner.

Julekonsert har jeg ingen tradisjon for, men har vært koselig de gangene det har blitt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne julekalenderen ( har kjøpt en hudpleiekalender fra Skinsecret ) og se på julekalendere på TVen. Gjerne de jeg husker fra barndommenn ❤️ Kjøpe inn julegaver og pakke dem inn mens jeg drikker kaffe og har julekalendere på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk aldri vert på julekonsert, men har vurdert det i år faktisk. Er kanskje på tide?

Noe av det jeg er veldig glad i er julegrantenning (av alle ting), er noe spesielt med den stemningen som er da 🎄🎇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (15 minutter siden):

Det er nok julebrusen og riskrem. 

Mmmmm! Riskrem er godt, men det må være den jeg lager selv, den er best! :D  Med hjemmerørt jordbærsyltetøy på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (11 minutter siden):

Jeg har faktisk aldri vert på julekonsert, men har vurdert det i år faktisk. Er kanskje på tide?

Noe av det jeg er veldig glad i er julegrantenning (av alle ting), er noe spesielt med den stemningen som er da 🎄🎇

Du bør komme deg på minst en julekonsert:-) På det beste er det julegranteenings-stemningen x10. Jeg liker imidlertid best de konsertene som ikke er i altfor store konsertlokaler. I Oslo er det mange fine julekonserter i Kulturkirken Jakob, den er ikke  stor og har fantastisk akustikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Julekonsert høres koselig ut :)

Det jeg gleder meg mest til i desember er helgebesøk av bestevenninna jeg har kjent siden jeg var 2 år. For 54 år siden satt vi i hver vår barnevogn og hadde hver vår trillepike. Sånn ble vi kjent. Vi kommer til å være venner ut livet. Vi skal på Kristian Valen i desember. 

Jeg gleder meg også til pinnekjøttlag med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Du bør komme deg på minst en julekonsert:-) På det beste er det julegranteenings-stemningen x10. Jeg liker imidlertid best de konsertene som ikke er i altfor store konsertlokaler. I Oslo er det mange fine julekonserter i Kulturkirken Jakob, den er ikke  stor og har fantastisk akustikk. 

Ja, jeg burde det 😊 Skal se etter billetter nå. Vet faktisk ikke helt hvilke konserter som er her jeg bor ennå. Må vel skynde meg i tilfelle det snart skulle bli utsolgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (8 timer siden):

Julekonsertene er det desidert beste med førjulstiden! Nå har jeg vel egentlig kjøpt julegave til meg selv for i år, foreløpig har jeg billetter til 10 julekonserter i desember:-)

Hva med dere andre?

I mange år har mine to søstre og jeg tatt oss fri en dag før jul og dratt på juleshopping. :) Tidligere hadde det mer shopping-preg i og med at jeg hadde to små barn, ikke kjørt bil selv osv. De første årene gikk vi bare tidlig fra jobb, men nå har vi i en del år tatt en feriedag/avspaseringsdag i desember. Tidligere dro vi til en annen by, de siste årene har vi vært i Trondheim og gått på julemarkedet her, det har blitt helt fantastisk! Midt på dagen spiser vi julelunsj på et hotell, i år har valget falt på Clarion på Brattøra, blir spennende! Dette har blitt en tradisjon vi alle setter stor pris på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på én julekonsert. 

Noe av det beste med advent er å starte hver morgen med julemusikk, tente adventlys og å kikke ut av vinduet. Også julekalenderen på NRK med klementiner. :)

Og jeg elsker pepperkakebakingen med ungene. 

Også pyntingen, baking av julebrød den 23, laging av eggsalat den 23, også så klart pynte juletre på bursdagen min. 

Jeg elsker advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tre julekonserter, men der setter jeg stopp pga. økonomi.  Jeg skal også på to julebord og nå har jeg lovet meg selv å ikke bruke så mye penger fremover.  Rentene på boliglånet har steget allerede om noen tusen og selv om jeg klarer meg bra er det greit å tenke igjennom hva man bruker penger på.

Ellers drar jeg i midten av desember til barnebarna og det gleder jeg meg til.  Ligge og fortelle godnatta historier om julen da jeg var liten.  De hører på det som et eventyr😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (9 minutter siden):

Jeg skal på tre julekonserter, men der setter jeg stopp pga. økonomi.  Jeg skal også på to julebord og nå har jeg lovet meg selv å ikke bruke så mye penger fremover.  Rentene på boliglånet har steget allerede om noen tusen og selv om jeg klarer meg bra er det greit å tenke igjennom hva man bruker penger på.

Ellers drar jeg i midten av desember til barnebarna og det gleder jeg meg til.  Ligge og fortelle godnatta historier om julen da jeg var liten.  De hører på det som et eventyr😀

 

Det høres så koselig ut med barnebarn. Min eldste datter og hennes samboer bør egentlig sette i gang snart, men det kan jeg ikke si til dem :) Det virker som de ikke har tid i det hesblesende livet de har laget seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...